Beledigen van een ambtenaar in functie

Auteur Topic: Beledigen van een ambtenaar in functie  (gelezen 37194 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 9 april 2015, 17:43:51
ZSM beslissing slecht 1.5 uur? Wauw, dat is vrij snel. Ik zit regelmatig dik in de overuren omdat ZSM (zo sloom mogelijk) er uren over doet om een simpele zaak in te lezen en om een beslissing te nemen....

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #91 Gepost op: 9 april 2015, 17:49:36
ZSM beslissing slecht 1.5 uur? Wauw, dat is vrij snel. Ik zit regelmatig dik in de overuren omdat ZSM (zo sloom mogelijk) er uren over doet om een simpele zaak in te lezen en om een beslissing te nemen....
Ja 1.5 u extra! Dus als je alles al klaar hebt! Incl verhoor. Er vindt zelfs IVS plaats puur om stukken uit te reiken.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 9 april 2015, 18:23:21
Dat laatste is juridisch niet mogelijk, je onderzoek is namelijk afgerond en daarmee ook je reden voor IVS. In Flevoland is er daarom ook mee gestopt. Prpbleem voor ZSM zeg maar.

En ik heb voor een winkeldief wel eens 4.5 uur op een beslissing gewacht, ik zou blij zijn met 1.5 uur.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #93 Gepost op: 9 april 2015, 18:50:11
Artikel 57 Sv

1. De officier van justitie of de hulpofficier voor wie de verdachte wordt geleid, of die zelf de verdachte heeft aangehouden, kan, na hem verhoord te hebben, bevelen dat hij tijdens het onderzoek ter beschikking van de justitie zal blijven en daarvoor op een in het bevel aangeduide plaats in verzekering zal worden gesteld. Inverzekeringstelling vindt plaats in het belang van het onderzoek, waaronder mede wordt verstaan het belang van het aan de verdachte in persoon uitreiken van mededelingen over de strafzaak.
2. De verdachte is bevoegd zich bij het verhoor door een raadsman te doen bijstaan. De raadsman wordt bij het verhoor in de gelegenheid gesteld de nodige opmerkingen te maken.
3. Van het verhoor wordt proces-verbaal opgemaakt door de officier of de hulpofficier die het bevel verleent. Dit proces-verbaal wordt bij de processtukken gevoegd.
4. De hulpofficier geeft van zijn bevel onverwijld kennis aan de officier van justitie.
5. Zodra het belang van het onderzoek dit toelaat, gelast de officier van justitie de invrijheidstelling van de verdachte. Indien het onderzoeksbelang nog slechts bestaat uit het uitreiken aan de verdachte in persoon van een mededeling over de strafzaak, wordt deze mededeling zo spoedig mogelijk uitgereikt en de verdachte daarna in vrijheid gesteld.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 9 april 2015, 23:09:39
Citaat van: DiNozzo link=msg=1342575 date=1428596601
Dat laatste is juridisch niet mogelijk, je onderzoek is namelijk afgerond en daarmee ook je reden voor IVS.
Wat Copvr al aangeeft, voor het uitreiken van bijvoorbeeld een dagvaarding kan iemand weldegelijk in verzekering worden gesteld.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 9 april 2015, 23:23:30
Dan ga ik de HOVJ's hier eens bijscholen. Had het zelf ook nooit opgezocht  :-\. Blijft natuurlijk wel de vraag of het redelijk is een verdachte IVS te doen voor een dagvaarding die ook met de post kan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #96 Gepost op: 9 april 2015, 23:37:12
Citaat van: DiNozzo link=msg=1342575 date=1428596601
Dat laatste is juridisch niet mogelijk, je onderzoek is namelijk afgerond en daarmee ook je reden voor IVS. In Flevoland is er daarom ook mee gestopt. Prpbleem voor ZSM zeg maar.

En ik heb voor een winkeldief wel eens 4.5 uur op een beslissing gewacht, ik zou blij zijn met 1.5 uur.

Nu snap ik de kreet:"meer blauw op straat" wel. Bijna een hele dienst binnen zitten. Waarom creëren ze geen afhandelunit bij jullie?

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 9 april 2015, 23:47:43
Nu snap ik de kreet:"meer blauw op straat" wel. Bijna een hele dienst binnen zitten. Waarom creëren ze geen afhandelunit bij jullie?
Geen mensen voor. We krijgen net de noodhulpdienstjes rond...
We hebben wel een crimeteam op de BT maar die draait alleen 6+(uurs) zaken. Zelfs zwaardere onderzoeken die elders door recherche worden gedaan worden hier geregeld door de bureaus zelf gedaan. Ivm de onderbezetting van ook de DR.

Elle 6 uurszaak - aangifte die je zelf in je dienstjes of intake-dag opneemt moet je ook zelf afhandelen tijdens je dagdiensten. (Die je bijna niet hebt)
Vaak worden dan ook gewoon getuigen e.d. gehoord tijdens nh-diensten.
Wij hebben ook geen schaal 5/6 intakecollega's (Boa) maar elke schaal 7 en 8 collega wordt hier aantal x ingepland voor intakedienst.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #98 Gepost op: 9 april 2015, 23:54:37
Citaat van: CopVR3 link=msg=1342648 date=1428616063
Geen mensen voor. We krijgen net de noodhulpdienstjes rond...
We hebben wel een crimeteam op de BT maar die draait alleen 6+(uurs) zaken. Zelfs zwaardere onderzoeken die elders door recherche worden gedaan worden hier geregeld door de bureaus zelf gedaan. Ivm de onderbezetting van ook de DR.

Elle 6 uurszaak - aangifte die je zelf in je dienstjes of intake-dag opneemt moet je ook zelf afhandelen tijdens je dagdiensten. (Die je bijna niet hebt)
Vaak worden dan ook gewoon getuigen e.d. gehoord tijdens nh-diensten.
Wij hebben ook geen schaal 5/6 intakecollega's (Boa) maar elke schaal 7 en 8 collega wordt hier aantal x ingepland voor intakedienst.

Geen mensen voor?! En de ziek, zwak en misselijk (zwangere) daar plaatsen?

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 9 april 2015, 23:59:11
Gebeurt al. Veel CTers zijn ook deeltijd. Of werken daar ivm ziekte/herstel/re-integratie.
In het noorden speelt dit veel meer. (Kan alleen over het noorden praten)
In de provincie Groningen net zo. Alles draait om de stad en moet daarheen. De bureaus eromheen blijft amper wat over om een vuist te maken...