Directeur Veilig Verkeer Nederland + BOA's flitsteams rijden veel te hard

Auteur Topic: Directeur Veilig Verkeer Nederland + BOA's flitsteams rijden veel te hard  (gelezen 32804 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Doet mij denken aan een soortgelijke actie die ze toen bij Koos Spee geprobeerd hebben. Jammerlijk mislukt want Koos Spee reed geen km te hard en leefde keurig elke verkeersregel na.

Kinderachtig, dat is het zeker maar het is te verwachten. Het gebruik van het woord "baas" in een persbericht zegt al genoeg over het niveau.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Doet mij denken aan een soortgelijke actie die ze toen bij Koos Spee geprobeerd hebben. Jammerlijk mislukt want Koos Spee reed geen km te hard en leefde keurig elke verkeersregel na.

Kinderachtig, dat is het zeker maar het is te verwachten. Ik heb ook wel eens commentaar gehad op hoe ik een auto geparkeerd had, of hoe ik rijdend gebruik maakte van een vrijstelling. Zolang ik het voor mijn meerdere kan verantwoorden is het goed.

Maar heeft een BOA dezelfde ontheffingen als een agent?


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Het wordt op Flitsservice en andere fora natuurlijk weer een aantal weken jubelend van alles en nog wat over één kam scheren. De tendens zal wel weer worden 'alle agenten zijn hypocriet en deugen niet want rijden allemaal zelf te hard'. Dit omdat er een paar snelheidscontroleurs (BOA's) en iemand van VVN zijn gevolgd die zich niet aan de regels hebben gehouden.

Genoeg om die rotte appels tuchtrechtelijk aan te pakken. Maar lang niet genoeg om weer eens alle agenten de stront in te drukken.

Maar bent blij dat een misdaadverslaggever ook hiervoor tijd heeft. Want kennelijk valt het met de criminaliteit in ons landje dus mee. ;)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Als je controleerd op snelheid en je rijd daarna zelf te hard... ben je dan eigenlijk niet net zou fout als een brandweerman die zelf branden aansteekt? Of als een kassa medewerker die steelt uit een kassa?  ???


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Dat zijn misdrijven en te snel rijden niet.

Laat onverlet dat het natuurlijk fout gedrag is voor iemand die het goeie voorbeeld moet geven.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
En toch vind ik het aardig beperkt om alleen iemand daarvoor te gaan volgen. Crisis voor Peter R?

Ik denk dat dhr. de Vries zijn sporen al aardig heeft verdiend, met zeer geruchtmakende zaken waar justitie blunder op blunder stapelde, tunnelvisie had en ga maar door.
Alle vormen van criminaliteit verdienen aandacht, ook misstanden.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Misschien kan ie de AD-haringtest overnemen, want dat leidt ook iedere keer tot  de conclusie dat winkeliers er een zooitje van maken!! Idem met de oliebollentest.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Misschien kan ie de AD-haringtest overnemen, want dat leidt ook iedere keer tot  de conclusie dat winkeliers er een zooitje van maken!! Idem met de oliebollentest.

Kleine criminaliteit is de grootste vorm van overlast. Samen met dit soort incidenten (zijn het nog wel ''incidenten''?) zorgen ze ervoor dat de geloofwaardigheid van de burger in de handhavers tot een nulpunt daalt. De leiding van betrokkenen zal hier niet blij mee zijn. Iets met integriteit etc.

Ik rij zelf ook graag lekker door, dat zal ik nooit ontkennen. Maar als je belast bent met handhaving en er mede voor zorgt dat duizenden mensen zo af en toe een prentje op de mat krijgen, en vervolgens rij je zelf als een wegpiraat terug naar je post om een bammetje te kunnen eten...nee, dit is niet te verkopen. Heb je dan verkeersveiligheid echt zo hoog in het vaandel staan? Want onder dat mom gebeuren deze praktijken..

Verder adviseer ik je eens een aantal boeken te lezen van de Vries. Je zal van verbazing in verbazing vallen. Je zal denken; ''Kan dat allemaal, in ons kikkerlandje?'' Soms lijkt NL ook net een bananenland...  ;D


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Maar heeft een BOA dezelfde ontheffingen als een agent?

Dat maakt voor de rang in principe niet uit. De wet spreekt namelijk alleen over politie dan wel politieambtenaren. Je moet je echter wel afvragen of het binnen hun taken ligt.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Dat maakt voor de rang in principe niet uit. De wet spreekt namelijk alleen over politie dan wel politieambtenaren.

Maar staat er niet zoiets in de ontheffing als dat het 'voor de taak noodzakelijk' is?  ::) :)