Directeur Veilig Verkeer Nederland + BOA's flitsteams rijden veel te hard

Auteur Topic: Directeur Veilig Verkeer Nederland + BOA's flitsteams rijden veel te hard  (gelezen 32975 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #180 Gepost op: 20 november 2009, 12:14:13
Als de het comentaar hoort van de gene die achter de Boa's aanrijden en de manier waarop zij trachten te volgen, dan heb ik mijn twijfels.

Ik begrijp je punt, echter of ie nou 155 gemiddeld over een traject rijd of 150 of 160, dat maakt niet zo veel uit. Feit is dat ze onnodig veel te hard rijden.
Of de meting dan 100% correct is uitgevoerd, is in het geheel niet belangrijk. Aantonen dat ze te hard rijden is voor De Vries voldoende ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #181 Gepost op: 20 november 2009, 19:46:01
Beste Palm weer begrijp je niet wat ik bedoel. Ik heb al eerder gezegt ik zal niet ontkennen dat ze te hard hebben gereden het gaat allen over de manier van brengen door de Vries en zijn club. Het is van te voren al zo ingekleurd, nu leek het zo dat alle VHT's te hard reden en dat is niet zo. Het zijn er maar een paar en dat bedoel ik dan ook.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #182 Gepost op: 16 december 2009, 20:21:53
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5588073/__Boete_voor_jakkerende_agenten__.html

wo 16 dec 2009, 20:08  | 0 reacties | lees voor
Boete voor jakkerende agenten

DEN HAAG -  Vijf agenten die door misdaadverslaggever Peter R. de Vries enkele maanden geleden werden betrapt op te hard rijden, hebben daarvoor een boete gekregen.

Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie maakte dit woensdag in de Tweede Kamer bekend.

De agenten werden gefilmd met verborgen camera's nadat zij als medewerker van mobiele snelheidscontroles zelf hardrijders hadden geflitst. Een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) kondigde daarna een intern onderzoek aan. Hij zei toen dat de overtredingen „echt niet kunnen”. De Vries registreerde ook hoe de agenten doorgetrokken strepen negeerden en zich schuldig maakten aan bumperkleven.

Hirsch Ballin verzekerde dat de agenten de boete ook echt zelf betalen en niet kunnen doorsturen naar hun werkgever. „Ze zullen zelf de sanctie moeten verduren”, aldus de bewindsman.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #183 Gepost op: 16 december 2009, 20:36:50
Netjes, klaar, opgelost....


Maar, who's next...?  ;D

Wie zit er nu op de stoel van die kwibus van VVN?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #184 Gepost op: 16 december 2009, 20:58:40
Als ze slim zijn....

iemand met een OV-jaarkaart.

;)


Gast48368

  • Gast
Reactie #185 Gepost op: 16 december 2009, 23:43:21
Ter aanvulling:

Boete voor hardrijdende flitsteams
Uitgegeven: 16 december 2009 20:17
Laatst gewijzigd: 16 december 2009 21:54

DEN HAAG - Vijf agenten die door misdaadverslaggever Peter R. de Vries enkele maanden geleden werden betrapt op te hard rijden, hebben daarvoor een boete gekregen.
 Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie maakte dit woensdag in de Tweede Kamer bekend.

Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) bevestigt dit en zegt dat de politie ook nog disciplinaire maatregelen zal nemen tegen de betrokken medewerkers.


De boetes die hun worden opgelegd, zijn conform de normaal geldende norm voor de overtredingen die zijn gemaakt, laat het OM weten.


Onderzoek

De agenten werden gefilmd met verborgen camera's nadat zij als medewerker van mobiele snelheidscontroles zelf hardrijders hadden geflitst. Een woordvoerder van het KLPD kondigde daarna een intern onderzoek aan.

Hij zei toen dat de overtredingen ''echt niet kunnen''. De Vries registreerde ook hoe de agenten doorgetrokken strepen negeerden en zich schuldig maakten aan bumperkleven.


Snelheidsbegrenzers

Volgens een woordvoerder van het KLPD zijn de boetes tussen de 100 en 300 euro. Een van de maatregelen die worden genomen zijn snelheidsbegrenzers in de auto's.

Verder zullen de voertuigen in de toekomst worden uitgerust met een black box zodat alle bewegingen kunnen worden nagegaan.


Baan

Hirsch Ballin verzekerde dat de agenten de boete ook echt zelf betalen en niet kunnen doorsturen naar hun werkgever. ''Ze zullen zelf de sanctie moeten verduren'', aldus de bewindsman.

De uitzending van De Vries kostte Joop Goos, toen directeur externe betrekkingen van Veilig Verkeer Nederland, zelfs zijn baan. De misdaadverslaggever betrapte hem namelijk op het te hard rijden in een woonwijk.

© ANP


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #186 Gepost op: 16 december 2009, 23:46:29
Schandalig... En de 'achtervolgers'? Die gaan vrijuit zeker?


Gast48368

  • Gast
Reactie #187 Gepost op: 16 december 2009, 23:49:31
Ehhmm, nou als ik te hard rijdt met het busje van de baas dan is de boete ook voor mezelf, dus zie ff het verschil niet.  ;)


En tsja, de disciplinaire maatregelen zullen te maken hebben met hun (voorbeeld) functie?


jwk

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 140
Kan iemand mij vertellen waar ik deze uitzending kan terug zien?
Heb hem destijds namelijk gemist en ben nu nog wel benieuwd.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
kijk eens op you tube.