Directeur Veilig Verkeer Nederland + BOA's flitsteams rijden veel te hard

Auteur Topic: Directeur Veilig Verkeer Nederland + BOA's flitsteams rijden veel te hard  (gelezen 32966 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #120 Gepost op: 2 november 2009, 09:42:57
De uitspraken van Fred Teeven waren echt geweldig. Die man krijgt mijn stem!
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #121 Gepost op: 2 november 2009, 10:05:04
En bovendien, al de frustraties die hier in het programma geuit werden, gaan over boetes gemaakt door machines. De 'normale' diender zou m.i. er niet aan beginnen om boetes voor 10 à 15 km/h te snel uit te delen.
Tja, en geen richting aangeven en verdrijvingsvlakken lijken mij incidenten, geen typisch pliesie-gedrag.
Deze mensen bedienen die machines.....die er voor zorgen dat de burger een boete krijgt voor 10 a 15 km ter hard

als geen richting aangeven (een deed het consequent en dan is het geen incident meer) en het rijden over verdrijvingsvakken incidenten zijn waarom wordt dan de burger er wel voor bekeurd?
Ik denk dat niet als excuus wordt geaccepteerd door de controleurs.

trouwens ik zie vaak ook herkenbare polite-wagens geen richting -aangeven (voornamelijk op rotondes) dat is dan ook geen politie-gedrag??


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #122 Gepost op: 2 november 2009, 16:56:23
Joop Goos bij Peter R. de Vries

Joop Goos, directeur externe betrekkingen van Veilig Verkeer Nederland, was zondag 1 november te zien in het tv-programma van Peter R. de Vries op SBS 6. Hij is de afgelopen tijd tot drie keer toe gevolgd door Peter R. de Vries en er zijn daarbij enkele  ::)  verkeersovertredingen geconstateerd.

Joop Goos gaf in de uitzending een reactie: "Geen enkele overtreding, hoe licht ook, valt goed te praten. Ik baal hiervan, want ik probeer zeker correct te rijden. Iedereen is een voorbeeld voor een ander, dat geldt zeker ook voor ons. Veilig Verkeer Nederland staat voor het belang van duidelijke regels en veilig gedrag."

Karla Peijs, behalve commissaris van de Koningin in Zeeland ook bestuursvoorzitter van Veilig Verkeer Nederland, is ook gevolgd door het tv-programma. Het tv-programma besteedde in dezelfde uitzending uitgebreid aandacht aan verkeersovertredingen van leden van het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD).


Verklaring van het bestuur van Veilig Verkeer Nederland

Het bestuur heeft kennis genomen van de uitzending van Peter R. de Vries op zondag 1 november, in het bijzonder van het gewraakte rijgedrag van Joop Goos, directeur externe betrekkingen. We maken dit jaar met Veilig Verkeer Nederland een nieuwe start om zichtbaar te zijn, dienstbaar aan de vereniging en aan de samenleving, in goede samenhang tussen alle geledingen. En dan staat de geloofwaardigheid van ons handelen, onze reputatie, ineens zo ter discus-sie. Daardoor voelen het bestuur en de hele organisatie zich beschaamd.


Het bestuur heeft ook kennis genomen van de bijdrage van Joop Goos aan de uitzending. Hij was er en dook niet weg voor het feit dat hij in drie ritten bij herhaling over de schreef ging. Daarvan is de snelheidsovertreding (zijn de snelheidsovertredingen) in een gebied van 30 km het meest kwalijk, een punt immers waar de organisatie voortdurend op hamert. Goos heeft ook gezegd dat zijn gedrag zondermeer niet goed te praten is, per slot van rekening is hij behalve gewoon verkeersdeelnemer, juist vanwege zijn functie voor Veilig Verkeer ook een voorbeeld voor anderen.


Het bestuur neemt zijn verantwoordelijkheid voor de ontstane situatie en geeft zich daar rekenschap van. Sinds dit voorjaar is Joop Goos geen directeur meer van de organisatie, maar is Henk Strietman directeur ad interim. Goos is sindsdien verantwoordelijk voor de externe betrekkingen, daarmee prominent aanwezig in de media, en als zodanig voor de uitzending gevolgd. In de regie van het bestuur past de eis dat vertegenwoordigers van de vereniging in elke hoedanigheid zich extra zorgvuldig en correct aan de verkeersregels hebben te houden.


Deze week, a.s. donderdag, komt het bestuur in vergadering bijeen, samen met de verenigingsraad. Het zal zich dan beraden op de ontstane situatie.

http://www.veiligverkeernederland.nl/nl/cms/start.htm


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #123 Gepost op: 2 november 2009, 21:57:03
Ironisch...       ;D

VVN: er wordt te hard gereden op de Parallelweg

dinsdag 13 oktober 2009 | 14:45 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 13 oktober 2009 | 14:47


KRABBENDIJKE - Bij de gemeente Reimerswaal en het waterschap Zeeuwse Eilanden waren ze er al achter dat er op de Parallelweg in Krabbendijke veel te hard wordt gereden.
Deze week werd dat nog eens bevestigd door een rapport van Veilig Verkeer Nederland. Na diverse meldingen is VVN gaan meten: op het stuk dertig kilometerzone rijden mensen gemiddeld 57,2 kilometer per uur. "Dat is inderdaad erg veel  ::), ja", bevestigt Marcella van Belzen van VVN. Inmiddels wordt er hard aan gewerkt om de situatie verkeersveiliger te maken. Het fietspad komt nu apart van de weg te liggen, waardoor fietsers en automobilisten van elkaar zijn gescheiden. De zestig-kilometerzone blijft. "Dat komt omdat bromfietsers op dit stuk op de weg moeten blijven rijden, ook al ligt het buiten de bebouwde kom", aldus een woordvoerster van het waterschap.

www.pzc.nl


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #124 Gepost op: 3 november 2009, 20:28:15
Deze week, a.s. donderdag, komt het bestuur in vergadering bijeen, samen met de verenigingsraad. Het zal zich dan beraden op de ontstane situatie.

http://www.veiligverkeernederland.nl/nl/cms/start.htm

Ik denk dat het geen leuk gesprek zal worden voor Goos
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Saskia (:

  • Verkeersregelaar, Opleiding T&V, daarna Politie.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #125 Gepost op: 7 november 2009, 23:06:36
Ik weet niet of jullie de aflevering van ''Op de bon'' met Peter r de Vries hebben gezien.
Maar hij was degene die hartstikke veel snelheid overtredingen maakte.
Wel een beetje zielig om de politie zo terug te pakken :P


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #126 Gepost op: 7 november 2009, 23:10:45
Ik weet niet of jullie de aflevering van ''Op de bon'' met Peter r de Vries hebben gezien.
Maar hij was degene die hartstikke veel snelheid overtredingen maakte.
Wel een beetje zielig om de politie zo terug te pakken :P


Hij geeft ook openlijk toe dat ie een ''veelpleger'' is. Net als duizenden andere Nederlanders die regelmatig een paar tientjes boete krijgen...

En het is geen ''terugpakken'', het is gewoon mensen met de neus op de feiten drukken. Als ik jarenlang sta te verkondigen dat snoepen slecht is, dag in dag uit... en snoepjes eten bestraf ik met geldboetes... Maar ineens trap je m'n keukendeur in en dan sta ik daar stiekem te snoepen....prachtig toch?   ;D


Saskia (:

  • Verkeersregelaar, Opleiding T&V, daarna Politie.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #127 Gepost op: 7 november 2009, 23:17:42
Hij geeft ook openlijk toe dat ie een ''veelpleger'' is. Net als duizenden andere Nederlanders die regelmatig een paar tientjes boete krijgen...

En het is geen ''terugpakken'', het is gewoon mensen met de neus op de feiten drukken. Als ik jarenlang sta te verkondigen dat snoepen slecht is, dag in dag uit... en snoepjes eten bestraf ik met geldboetes... Maar ineens trap je m'n keukendeur in en dan sta ik daar stiekem te snoepen....prachtig toch?   ;D
Haha ja ik begrijp je wel :P, maar het is en blijft menselijk!
En dat vergeten ze wel, politieagente(n/s) blijven ook mensen!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #128 Gepost op: 7 november 2009, 23:38:21
Haha ja ik begrijp je wel :P, maar het is en blijft menselijk!
En dat vergeten ze wel, politieagente(n/s) blijven ook mensen!

Dus, 50 km te hard rijden als ''BOA zonder verkeerstoezicht cq. noodhulpverlenende taak'''is mensenlijk  ???
Dát ''is en blijft'' niet mensenlijk, dat is gewoon willens en wetens te hard rijden ... Geloof mij, 50 te hard met een VW Transporter (of het nou een 1.9 of een 2.5 is) merk je écht wel  ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #129 Gepost op: 8 november 2009, 00:02:27
Nog een klein schepje dan...:
 :)


3VO, Joop Goos
Kunt u uitleggen waarom 3VO achter Rustig Rijden staat?

Goos: “Te hoge snelheid is de oorzaak van zeer veel verkeersleed. Het verband tussen snelheid en onveiligheid is zonneklaar. Harder rijden levert extra risico op: er gebeuren daardoor meer ongevallen met meer doden en ernstiger gewonde slachtoffers.”
Maar het gaat toch helemaal niet zo slecht met de verkeersveiligheid in Nederland? We hebben zelfs kunnen horen dat het aantal verkeersdoden in 2001 onder de 1000 terecht is gekomen.

Goos: “Net boven of net onder de duizend maakt niet zo veel uit. Uiteraard is elk mensenleven dat gespaard wordt van belang. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat wij blij zijn met 1000 verkeersdoden. We moeten ons niet laten afleiden door de symbolische waarde van een getal. Het blijft onverteerbaar dat er elke dag drie mensen niet meer thuis komen, omdat het verkeer zijn tol eist. Het recente verleden heeft namelijk aangetoond dat het mogelijk is om door gerichte maatregelen het verkeer veiliger te maken. Verkeersonveiligheid is geen ‘natuurramp’, waar je geen invloed op hebt. We kunnen het verbeteren, maar we moeten het wel willen! ”   ;D
3VO zal zich in het kader van Rustig Rijden gaan richten op de bebouwde kom. Waarom niet de nadruk op de 80 km-wegen; daar vallen toch de meeste verkeersslachtoffers?

Goos: “Op de 80 km-wegen vallen inderdaad veel verkeersdoden. 3VO zal die wegen zeker niet vergeten, maar in het kader van Rustig Rijden leggen we vooral de nadruk op de bebouwde kom. Ook daar vallen veel slachtoffers en bovendien is de dreiging van het autoverkeer in woongebieden erg groot. De invloed van verkeersonveiligheid op het gaan en staan van mensen speelt vooral binnen de bebouwde kom. Het belang van een veilige woonomgeving staat bij ons zeer hoog in het vaandel. Want als je je in je eigen buurt niet veilig voelt is er iets grondig mis.”
Wat gaat 3VO doen om het in de bebouwde kom veiliger te maken?

Goos: “We gaan het land in! Samen met bewoners gaan we actie voeren om meer veilige wijken te eisen en te realiseren Uit de vele reacties die wij bij 3VO dagelijks ontvangen blijkt dat er een grote behoefte is aan veilige wijken, zonder voorbijrazende auto’s. Wij gaan de mensen helpen in hun strijd om dat gerealiseerd te krijgen. In eerste instantie zal dat op lokaal niveau moeten gebeuren, in elke gemeente, maar ons hoofddoel is een algemene snelheidslimiet binnen de bebouwde kom van 30 km/uur. Voor dit voorstel komt steeds meer steun.“

http://www.3vo.nl/nl/rustigrijden/interview.htm#Joop