en waarom dat probleem niet bij de wortel aan pakken?
er worden overal foldertjes van gemaakt........... misschien is het eens tijd voor voorlichting "hoe werkt de politie"
en wat is er mis mee om het uit te leggen aan diegenie die dat vragen? (ja ik krijg een bon maar ik zag.......)
de mensen worden/ zijn eenmaal mondiger en als het op een goede manier wordt uitgelegd heeft 9 van de 10 er wel begrip voor.
daarom ben ik ook zo blij met dit 'open' forum, op een normale manier (hoop ik) dingen uitgelegd krijgen waardoor ik (en andere dit wel gaan weten)
niemand kan alles wetenDit moet Dingens toch bekend voorkomen........
Omdat dat probleem misschien wel de burger is, diezelfde burger gaat ook niet aan de bakker, timmerman of loodgieter vragen hoe of wat en waarom. Waarom dan wel bij de politie. Ik ben mij er stevig van bewust dat ik een voorbeeldfunctie heb en dat juist ik integer hoor te zijn. Geloof me integriteit staat niet ter discussie, maar de voorbeeldfunctie schuif ik aan de kant als ik denk dat ik daardoor een boef kan vangen of beter dat kan bereiken waar ik mij op dat moment mee bezig houd. Dat de burger dan loopt te janken dat zij het wel mogen en diezelfde burger niet, zegt mijn inziens meer over de burger in kwestie dan desbetreffende politieagent. NEE ik ga niet elke keer uitleggen waarom ik zonder gordel door een horecagebied rijd, ik ga niet uitleggen waarom ik bij bepaalde meldingen door rood licht rijd zonder optische en geluidssignalen. Omdat diezelfde o zo mondige burger kennelijk te dom is om op internet te gaan zoeken waarom de politie en misschien ook wel andere diensten dit wel mogen. Diezelfde burger verwacht wel dat ik, als die burger een melding doet, er zo snel mogelijk ben. Hoe ik dat dan gedaan heb is die burger een worst, en geheel terecht...
Nogmaals ik ben mij terdege bewust van mijn voorbeeldfunctie, en ik wil zelfs hier nog wel e.e.a. uit de doeken doen waarom iets gebeurd, echter als diezelfde "mondige" burger het zo nodig vindt om ergens commentaar op te hebben dan gaat ie ook zelf maar zoeken waarom het dan niet of wel zou mogen.
Wat denk je overigens wat het kost om even 17 miljard folders te maken met daarin (in jip en janneke taal) wat de politie wel en niet mag ? Ik denk dat je daarmee volledig het doel voorbij streeft. Gaan we dan ook folders maken hoe de elektronica verkoper zijn werk moet doen, of de bakker, de timmerman of de brandweermens of ambulance personeel..
Nee... maar het is wel leuk om de politie af te zeiken, want dat is altijd een onderdeel die het nooit goed doet, je ziet ze nooit, ze zijn altijd te laat...totdat diezelfde burger de politie o zo hard nodig heeft.... dan bellen ze toch...