Nieuwe Defibtech in zuurstof koffer

Auteur Topic: Nieuwe Defibtech in zuurstof koffer  (gelezen 12601 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #10 Gepost op: 2 januari 2010, 21:08:01
de stroom van een AED gaat niet alleen naar de andere pad toch?! Je moet niet voor niks het slachtoffer loslaten.
Een collega van mij had met een reanimatie dat het slachtoffer op een stalen rek lag. Een andere collega stond (al dan niet met blote voeten, kan ik me niet meer herinneren) ook op dit rek en voelde ook een schok in zijn voet. Dus zal het toch altijd mogelijk zijn dat de elektroden via het water aarde maakt?
Of zeg ik nu iets heel raars?


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #11 Gepost op: 3 januari 2010, 16:36:48
Binnenkort komt defibtech met een nieuwe AED op de markt..  En voor onze toepassing lijkt deze AED wel aardig..

Deze AED is compacter dan de reguliere Defibtech en beter op te bergen in vele koffers..
Het is zelfs mogelijk om deze AED in de zuurstofkoffer in de deksel te verwerken..



Dat scheelt namelijk wel extra koffer meedragen...

Even een paar foto's van de nieuwe Defibtech Lifeline View..


FDA test rapport


wat is dat voor een blauw ding in de openstaande klep ?????
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #12 Gepost op: 3 januari 2010, 17:43:44
Dat is een CPR-Ezy..


Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #13 Gepost op: 4 januari 2010, 22:20:04
Is dat zo een geval dat de die^te van je compressies beoordeeld?

Heb daar een eigen methode voor: als je een rib voelt knappen moet je iets minder diep verder gaan  ???
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #14 Gepost op: 4 januari 2010, 23:06:50
Is dat zo een geval dat de die^te van je compressies beoordeeld?

Heb daar een eigen methode voor: als je een rib voelt knappen moet je iets minder diep verder gaan  ???

Nee, het is een tool die je helpt een reanimatiepoging voor een langere periode effectiever te laten zijn..

Het helpt je om de juiste ritme aan te houden en om de juiste reanimatie diepte te vinden, afhankelijk van het postuur (gewicht) van het slachtoffer...

Het is voldoende aangetoond, dat gedurende 20 minuten, met de CPR-Ezy de reanimatie langer op een hoog kwalitatief niveau blijft.. zowel bij ervaren als bij minder ervaren hulpverleners..


Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #15 Gepost op: 5 januari 2010, 00:31:05
Nee, het is een tool die je helpt een reanimatiepoging voor een langere periode effectiever te laten zijn..

Het helpt je om de juiste ritme aan te houden en om de juiste reanimatie diepte te vinden, afhankelijk van het postuur (gewicht) van het slachtoffer...

Het is voldoende aangetoond, dat gedurende 20 minuten, met de CPR-Ezy de reanimatie langer op een hoog kwalitatief niveau blijft.. zowel bij ervaren als bij minder ervaren hulpverleners..

Dat bedoelde ik dus, maar gezien ze deze spulletjes tegenwoordig in China voor een paar cent naar je hoofd smijten twijfel ik over het effectieve nut...of je nu met CPR eazy of zonder pompt, niemand kan 20 minuten aan een stuk reanimeren op een kwalitatief gelijkwaardig niveau.

Maar mischie is dit eerder iets om af te splitsen ondertussen?
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #16 Gepost op: 5 januari 2010, 10:18:30
Dat bedoelde ik dus, maar gezien ze deze spulletjes tegenwoordig in China voor een paar cent naar je hoofd smijten twijfel ik over het effectieve nut...of je nu met CPR eazy of zonder pompt, niemand kan 20 minuten aan een stuk reanimeren op een kwalitatief gelijkwaardig niveau.

Maar mischie is dit eerder iets om af te splitsen ondertussen?

Ik heb inmiddels al een flink aantal van die "spulletjes"gezien en getest,  en de CPR-Ezy was de enige die een significant verschil maakte in de borstcompressies.. (gemeten met een Ambu-pop aan de computer, tijdens een gedurende 20 minuten, 8 proefpersonen die elk 2x 20 minuten moesten reanimeren 1x zonder tool, en 1x met CPR-Ezy ..

De PAD werkt goed,  en is daarom verplichte kosten voor ons team.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #17 Gepost op: 5 januari 2010, 10:39:13
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,16941.0.html :)
topic over effectiviteit cprezy en bij vragen zou ik zeker eens contact opnemen met René v/d Helm ;)


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #18 Gepost op: 5 januari 2010, 21:24:34
Ik heb een ander aperaatje dat mij erg goed bevalt en van andere van de vereniging zijn ook tevreden met dit apperaat
www.lyfetymer.eu
heeft 2 standen 1x 30/2 het ritme word hier ook aangegeven doormiddel van een Rood ledje die meeknippert in het ritme hierna zegd hij 2x beademen dit doet hij ook doormiddel van een blauw ledje en hij begint overnieuw en 1 stand van 100x achter elkaar ook hier het ritme doormiddel van Rood ledje te zien en begint daarna overnieuw .
Tevens zit er een zaklampje op word geleverd incl tasje  die je aan je broek kan hangen doormiddel van lus of klem en de karabijnhaak zit aan de lyfetymer vast en een kiss off life en handschoenen.

dit geheel koste nog geen 26 euro geloof ik incl. verzend kosten
http://www.aedshop.nl/SalesArticleDetail.aspx?SalesArticle=161

als ik dan het prijsverschil met die andere zie weet ik niet wat de meer waarde zal zijn van de cprezy er zit wel erg veel verschil tussen
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #19 Gepost op: 5 januari 2010, 22:41:19
Ik heb een ander aperaatje dat mij erg goed bevalt en van andere van de vereniging zijn ook tevreden met dit apperaat
www.lyfetymer.eu
heeft 2 standen 1x 30/2 het ritme word hier ook aangegeven doormiddel van een Rood ledje die meeknippert in het ritme hierna zegd hij 2x beademen dit doet hij ook doormiddel van een blauw ledje en hij begint overnieuw en 1 stand van 100x achter elkaar ook hier het ritme doormiddel van Rood ledje te zien en begint daarna overnieuw .
Tevens zit er een zaklampje op word geleverd incl tasje  die je aan je broek kan hangen doormiddel van lus of klem en de karabijnhaak zit aan de lyfetymer vast en een kiss off life en handschoenen.

dit geheel koste nog geen 26 euro geloof ik incl. verzend kosten
http://www.aedshop.nl/SalesArticleDetail.aspx?SalesArticle=161

als ik dan het prijsverschil met die andere zie weet ik niet wat de meer waarde zal zijn van de cprezy er zit wel erg veel verschil tussen


Er zit ook wel een zeer groot en essentieel verschil tussen beide apparaten..

De een is een veredelde metronoom en ondersteund alleen je het houden van ritme...
de CPR-Ezy ondersteund naast rimte je ook om altijd voldoende op diepte te blijven..