Nieuwe Defibtech in zuurstof koffer

Auteur Topic: Nieuwe Defibtech in zuurstof koffer  (gelezen 12596 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #20 Gepost op: 6 januari 2010, 21:05:34
Er zit ook wel een zeer groot en essentieel verschil tussen beide apparaten..

De een is een veredelde metronoom en ondersteund alleen je het houden van ritme...
de CPR-Ezy ondersteund naast rimte je ook om altijd voldoende op diepte te blijven..

ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen enkele ervaring heb met de CPR-Ezy dus vel daar ook verder geen oordeel over maar krijg je geen pijn in je hand door steeeds op dat ding te drukken of valt dat in de praktijk mee?
en hoe moet ik dat voor me zien je drukt op dat ding 1 deel blijft op de borst staan ander deel duw je naar beneden of is het 1 vast geheel ????? sorry maar ik heb er nog geen een gezien
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #21 Gepost op: 6 januari 2010, 21:14:02
Speciaal voor jou een paar filmpjes..



Over de totale kit en beademingsmasker ben ik niet te vreden, maar over de PAD, erg goed..



amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #22 Gepost op: 18 januari 2010, 22:35:50
Speciaal voor jou een paar filmpjes..



Over de totale kit en beademingsmasker ben ik niet te vreden, maar over de PAD, erg goed..



Heb het aan onze instukteur gevraagd en die zei dat het een waardeloos ding is
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #23 Gepost op: 19 januari 2010, 10:10:34
Heb het aan onze instukteur gevraagd en die zei dat het een waardeloos ding is


Tja, zo ken ik wel 15 instructeurs die er bij zweren..  Misschien moet je de CPR-Ezy PAD even zelf ervaren..
Ik verkoop die dingen niet, maar gebruik ze veelvuldig...  En je ziet dat de kwaliteit van de reanimaties ook na 15 minuten nog steeds een redelijk peil hebben..  Dat kan ik van andere tooltjes op dit gebied nog niet zeggen... En ik heb er een boel gezien en uit geprobeert...


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #24 Gepost op: 19 januari 2010, 10:14:10
de nieuwe Defibtech View is helaas nog niet in Nederland leverbaar...  en dat vind ik erg jammer, na twee eerdere aankondigingen dat deze leverbaar zou zijn, in november 2009..

Volgens mij gaat het pas Januari 2011 worden, voor dat nieuwere modellen weer leverbaar worden, gezien de aankomende richtlijnen 2010..


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #25 Gepost op: 19 januari 2010, 11:55:56
Tja, zo ken ik wel 15 instructeurs die er bij zweren..  Misschien moet je de CPR-Ezy PAD even zelf ervaren..
Ik verkoop die dingen niet, maar gebruik ze veelvuldig...  En je ziet dat de kwaliteit van de reanimaties ook na 15 minuten nog steeds een redelijk peil hebben..  Dat kan ik van andere tooltjes op dit gebied nog niet zeggen... En ik heb er een boel gezien en uit geprobeert...

helaas ken ik niemand die zo'n ding heeft  :-\ :-\ anders zou ik het graag is proberen en ook zelf mijn idee hierover willen kunnen geven
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


helm

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 19 januari 2010, 12:10:20
amstaf3 als eens op de site wezen kijken? www.cprezy.nl of de onderzoeken gezien http://www.cprezy.nl/background.html.

Je instructeur heeft overigens volkomen gelijk, het is een waardeloos ding,.... omdat de instructeur na 1x uitleggen overbodig is. Daarna kan je als hulpverlener namelijk altijd goed reanimeren zonder verdere instructie.  En dat is uit commercieel oogpunt zeer nadelig voor een instructeur ;D


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #27 Gepost op: 19 januari 2010, 18:11:09
amstaf3 als eens op de site wezen kijken? www.cprezy.nl of de onderzoeken gezien http://www.cprezy.nl/background.html.

Je instructeur heeft overigens volkomen gelijk, het is een waardeloos ding,.... omdat de instructeur na 1x uitleggen overbodig is. Daarna kan je als hulpverlener namelijk altijd goed reanimeren zonder verdere instructie.  En dat is uit commercieel oogpunt zeer nadelig voor een instructeur ;D

Dankje voor de site's maar zoals alle documentatie van de fabrikant zijn alle eigen spullen het beste?? het zou best kunnen maar ik ga is op zoek naar iemand die er een heeft dat ik het zelf kan zien en proberen en ben zeer benieuwd wat de onafhankelijke gebruikers ervan vinden.
Heb ze net bekeken maar zoals ik het nu zie druk je eerst het apparaat in en daar reageren de lampjes op dus zal je eerst tegen de stop van het apperaat moeten drukken voordat het op het lichaam komt verbeter me als ik er naast zit ? (laat ik het anders zeggen als ik hem volgens mij in mijn handen hou en de druk uitoefen op het drukpunt gaan de lampjes ook aan)
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #28 Gepost op: 19 januari 2010, 21:39:15
Dankje voor de site's maar zoals alle documentatie van de fabrikant zijn alle eigen spullen het beste?? het zou best kunnen maar ik ga is op zoek naar iemand die er een heeft dat ik het zelf kan zien en proberen en ben zeer benieuwd wat de onafhankelijke gebruikers ervan vinden.
Heb ze net bekeken maar zoals ik het nu zie druk je eerst het apparaat in en daar reageren de lampjes op dus zal je eerst tegen de stop van het apperaat moeten drukken voordat het op het lichaam komt verbeter me als ik er naast zit ? (laat ik het anders zeggen als ik hem volgens mij in mijn handen hou en de druk uitoefen op het drukpunt gaan de lampjes ook aan)

Volgens mij ben ik een zeer onafhankelijke gebruiker..   Kom maar eens langs.. dan kan je hem proberen..


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #29 Gepost op: 20 januari 2010, 20:13:28
de stroom van een AED gaat niet alleen naar de andere pad toch?! Je moet niet voor niks het slachtoffer loslaten.
Een collega van mij had met een reanimatie dat het slachtoffer op een stalen rek lag. Een andere collega stond (al dan niet met blote voeten, kan ik me niet meer herinneren) ook op dit rek en voelde ook een schok in zijn voet. Dus zal het toch altijd mogelijk zijn dat de elektroden via het water aarde maakt?
Of zeg ik nu iets heel raars?

Ëen van de wetten van Kirchhoff (http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetten_van_Kirchhoff) zegt dat de stroomweg een gesloten circuit vormt.
Dus wat de AED in de ene pad verlaat, komt allemaal via de andere pad terug.
De stroom zoekt daarbij letterlijk de weg van de minste weerstand.
De stroomstoot heeft blokvorm die gevormd door een reeks van sinussen (http://home.versatel.nl/vdheeden_ls/blokgolf.htm)
De stroom gedraagt zich, bij verschillende frequenties, anders.
Per saldo moet je alleen onthouden dat je het so loslaat en voldoende afstand van het slachtoffer houdt, ben je wat dat betreft volkomen veilig.

Wat betreft de tinteling in de voeten, blijkbaar heeft de stroom een weg gekozen waar de persoon op zijn blote voeten stond. De stroom gaat onder zijn voeten door, waarbij een klein gedeelte van de stroom vlak onder de huid zijn weg zoekt en daarbij worden de zenuwen geprikkelt