Hoe en wat van bewerken van foto's

Auteur Topic: Hoe en wat van bewerken van foto's  (gelezen 15076 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

SiebJr

• Vrijwillige Brandweer - Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 1 november 2009, 20:17:40
Als ik de foto zo bekijk is het rood te flets? Bedoel je dat met de lelijke kleuren? Of wat vind jij nog meer minder aan? Wel handig als ik dat dan ook meeneem.

Na maandag kan ik hier pas tijd voor vinden. Wellicht kan Timmos direct uitkomst bieden, anders graag begrip dat het iets langer duurt.

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #21 Gepost op: 1 november 2009, 20:44:43
Een tutorial heb je er niet echt voor nodig, je leert het het beste door te kijken wat wat doet met de foto.. Resultaat na 1 minuut even snel met wat schuifjes spelen..

http://img5.imageshack.us/img5/6489/img9507kopie.jpg

http://i37.tinypic.com/2vc6tty.jpg

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #22 Gepost op: 1 november 2009, 21:06:06
Wellicht is het volgen van een cursus fotograferen in RAW beter, kun je veel meer mee! :)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #23 Gepost op: 1 november 2009, 21:09:49
Wellicht is het volgen van een cursus fotograferen in RAW beter, kun je veel meer mee! :)

Ook dat niet te vergeten inderdaad! Schiet je foto's in RAW :)

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 1 november 2009, 21:14:51
Het vervelende aan mijn toestel is, is dat niet én in RAW én in JPEG tegelijk kan schieten. De tijd die ik dan moet steken in het 'ontwikkelen' van RAW-bestanden heb ik er eigenlijk niet voor over. Bovendien heb je soms 'snel' een JPEGje nodig(bijv. bij direct afdrukken of verkopen van foto's).

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 1 november 2009, 21:16:28
Een tutorial heb je er niet echt voor nodig, je leert het het beste door te kijken wat wat doet met de foto.. Resultaat na 1 minuut even snel met wat schuifjes spelen..

Hoe flik je dat  :P En met welke schuifies speel jij dan?  ::)

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #26 Gepost op: 1 november 2009, 21:19:15
Het vervelende aan mijn toestel is, is dat niet én in RAW én in JPEG tegelijk kan schieten. De tijd die ik dan moet steken in het 'ontwikkelen' van RAW-bestanden heb ik er eigenlijk niet voor over. Bovendien heb je soms 'snel' een JPEGje nodig(bijv. bij direct afdrukken of verkopen van foto's).

Je zou bij RAW op auto kunne klikken en daarna opslaan.. Of je maakt een RAW setting die je opslaat en elke keer weer gebruikt.. Dan maak je in photoshop een record met contrast/sharpening/levels/resize/etcetc en voer je die uit d.m.v een batch op je foto's :)..

Maar als je dat er niet voor over hebt, het is het 1 of het ander O0

Hoe flik je dat  :P En met welke schuifies speel jij dan?  ::)

''Citaat van: Timmos op Vandaag om 18:34:14
levels/contrast/saturation en sharpening

Speel daar is mee met je foto's, is meestal wel genoeg ..''

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 1 november 2009, 21:31:47
Je zou bij RAW op auto kunne klikken en daarna opslaan.. Of je maakt een RAW setting die je opslaat en elke keer weer gebruikt.. Dan maak je in photoshop een record met contrast/sharpening/levels/resize/etcetc en voer je die uit d.m.v een batch op je foto's :)..

Dat is nog wel een idee...

''Citaat van: Timmos op Vandaag om 18:34:14
levels/contrast/saturation en sharpening

Speel daar is mee met je foto's, is meestal wel genoeg ..''

Top!

Engeltje

• Forum gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 16 november 2009, 11:22:42

camera's hebben vaak wel een RAW-ontwikkelaar aan boord, je kunt dan de geschoten RAW op de camera bijwerken en omzetten naar JPG. Is wat omslachtig, en je kunt je afvragen of je camera dat net zo goed kan als een RAW-ontwikkelaar op je PC, maar het is een mogelijkheid wanneer je snel output nodig hebt...
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"

Bjorndh

• Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 22 november 2009, 17:43:29
ik heb photoshop cs3 gedeownload en nu moet ik een code geven wie kan me helpen?
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis