Poll : Nieuwe signaleringseisen

Auteur Topic: Poll : Nieuwe signaleringseisen  (gelezen 21465 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 2 november 2009, 23:44:30
Alterneren heeft mijn voorkeur, om eerder genoemde reden. Voor de rest; blauw en herrie is plaats maken...en ik vind dat ambu's geel moeten zijn. Dus wat moet ik stemmen?  ;D
Hoe harder hoe beter..jammer dat de 3-toon verdwijnt, dat wel. Vroegah hoorde je van afstand wie of wat eraan kwam...
Tegenwoordig kan het MMT, huisarts, busje van de brandweer, rapid-responder van de ambu, kan het alles zijn, of een van de motoren..je hoort het verschil toch niet meer..

Alterneren mag dus niet meer ...
Blauw en herrie moeten dan wél zichtbaar zijn en dat vind ik bij de nieuwe ambulance's meer dan droevig ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 2 november 2009, 23:47:01
Alterneren mag dus niet meer ...
Blauw en herrie moeten dan wél zichtbaar zijn en dat vind ik bij de nieuwe ambulance's meer dan droevig ....


Is het aantal decibels ook gedaald dan? T.o.v. het ''oude''?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 2 november 2009, 23:54:40
Is het aantal decibels ook gedaald dan? T.o.v. het ''oude''?

Nee, de toonhoogte is veranderd, maar lees eerst het topic over ''voorrangssignalen worden eenduidig'' eens door zou ik zeggen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #13 Gepost op: 2 november 2009, 23:59:17
Nee, de toonhoogte is veranderd, maar lees eerst het topic over ''voorrangssignalen worden eenduidig'' eens door zou ik zeggen  ;)

Ik zal deze eens doorworstelen....maar dan nu met beroepsgerichte aandacht....morgen.. O0


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #14 Gepost op: 3 november 2009, 00:27:19
De koplampen gaan alternerend en niet simultaan. Dat is prima zodat weggebruikers niet denken dat een opgefokte bestuurder achter ze zit.

dit mag dus niet en zal het voertuig bij de eerst volgende apk worden afgekeurd.
Nemo me impune lacessit


Milpol

  • Flora&fauna boa
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #15 Gepost op: 3 november 2009, 11:47:55
Volgens mij is de toonhoogte dezelfde als toen men nog electrische hoorns had, of heb ik het nu heel erg mis? Met die hoorns bedoel ik dus zoals die ooit op politievoertuigen zaten.
Dit is zuiver een privé mening. Schade en/of problemen ontstaan door het opvolgen van deze informatie is geheel voor eigen risico.


JWSchouten

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
  • KiKaDeWaDo
Reactie #16 Gepost op: 3 november 2009, 20:14:14
Is deze nieuwe OGS ergens op papier te vinden? Met de nieuwe eissen?


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #17 Gepost op: 3 november 2009, 23:03:57
Nemo me impune lacessit


112RW

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #18 Gepost op: 4 november 2009, 13:49:07
dit mag dus niet en zal het voertuig bij de eerst volgende apk worden afgekeurd.

Kijk en daar duiken we weer het grijze gebied in. Wie gaat het voertuig afkeuren?
Jarenlang hebben vele hulpdiensten zich niets aangetrokken van welke regel dan ook en werd er zelfs aangegeven om te moeten bekeuren als een ambulance met alternerende koplampen reed.
Dus ik hoop dat het allemaal wel los zal lopen en dat we eens kunnen/mogen opvallen als we met prio moeten rijden.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #19 Gepost op: 5 november 2009, 01:29:31
Kijk en daar duiken we weer het grijze gebied in. Wie gaat het voertuig afkeuren?
Jarenlang hebben vele hulpdiensten zich niets aangetrokken van welke regel dan ook en werd er zelfs aangegeven om te moeten bekeuren als een ambulance met alternerende koplampen reed.
Dus ik hoop dat het allemaal wel los zal lopen en dat we eens kunnen/mogen opvallen als we met prio moeten rijden.


ik weet niet wat jij grijs noemt, elk voertuig, ook politie voertuigen worden gekeurd als ze daar aan toe zijn.
alternerende koplampen vormen nou eenmaal een groot gevaar en mag daarom dus niet.
onderzoek heeft aangetoond dat o.a. mensen met epilepsie getriggerd worden door de alternerende koplampen, als mede weggebruiker heb je er last van, van mij mogen ze de voertuigen met alternerende koplampen direkt van de weg af halen.
Nemo me impune lacessit