Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 524124 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

kasco1986

  • Geintresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #1030 Gepost op: 29 oktober 2015, 12:54:29
Hoe dan ook, der komen 4 nieuwe. Wat me wel opvalt is dat veel nieuwe voertuigen toch op iveco onderstel komen te staan. Kijk naar de nieuwe TS&TB epe, vaassen, twello en hoogsoeren, zijn ook iveco's. Putten, wapenveld en oene hebben daarin tegen een Scanina (weliswaar met gewichtsproblemen). Voorheen hoorde je iveco vrijwel niet. Zou dit puur te maken hebben met aanschaf kosten van het voertuig of is iveco gewoon een klap beter geworden de afgelopen jaren?

Voor zover ik kan zien worden dit wel mooie voertuigen. De 4 TS&BT's vind ik persoonlijk wat minder maja, smaken verschillen.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1031 Gepost op: 29 oktober 2015, 13:04:26
Voor zover ik terug kan graven in mijn geheugen, heeft Amsterdam Iveco's gehad.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #1032 Gepost op: 29 oktober 2015, 14:07:03
Citaat van: kasco1986 link=msg=1380894 date=1446119669
Hoe dan ook, der komen 4 nieuwe. Wat me wel opvalt is dat veel nieuwe voertuigen toch op iveco onderstel komen te staan. Kijk naar de nieuwe TS&TB epe, vaassen, twello en hoogsoeren, zijn ook iveco's. Putten, wapenveld en oene hebben daarin tegen een Scanina (weliswaar met gewichtsproblemen). Voorheen hoorde je iveco vrijwel niet. Zou dit puur te maken hebben met aanschaf kosten van het voertuig of is iveco gewoon een klap beter geworden de afgelopen jaren?

Voor zover ik kan zien worden dit wel mooie voertuigen. De 4 TS&BT's vind ik persoonlijk wat minder maja, smaken verschillen.
IVECO is een zeer bekende leverancier in de Europese brandweerwereld en is als chassis altijd al een van de betere onderstellen geweest  met een hoog incasseringsvermogen.
De belangrijkste reden is denk ik dat onze grootste brandweervoertuigen leveranciers een grote voorkeur hebben voor bepaalde merken onderstellen zoals DRV voor MAN en Ziegler voor Mercedes-Benz en de Scandinavische merken Volvo SCANIA.
Het heeft in iedergeval niet echt te maken met welk chassis beter of slechter is maar vooral met de voorkeur van de opbouwfabrikant voor een bepaald merk
Ook heeft Nederland jaren geen importeur gehad van de grote Europese fabrikant met een grote voorkeur voor IVECO ,Magirus in Ulm.

Maar ook in deze eeuw  zijn er diverse IVECO TSsen geleverd zoals de  6x6 TS-BT op diverse brandweerposten in de gemeente Ede en Rheden, diverse TSsen op diverse brandweerposten van de gemeente Voorst en Raalte


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1033 Gepost op: 29 oktober 2015, 17:56:43
Er komen er inderdaad 4 in Apeldoorn zoals de verdeling altijd al was:
06-7730 - Apeldoorn-Zuid
06-7731 - De Maten
06-7732 - Apeldoorn-Centrum
06-7733 - Apeldoorn-Centrum.

De voertuigen komen overigens uit een grotere aanbesteding waar onder andere inzitten:
TS (4x2) Voertuigen (Standaardvoertuig):
8132 - Barchem
8533 - Hengelo
8633 - Wehl
8831 - Silvolde
9033 - Eibergen
9034 - Eibergen
9036 - Neede
9037 - Ruurlo
9132 - Steenderen
9232 - Groenlo
9431 - Aalten
9432 - Aalten (?)

En wie weet waar nog meer.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


kasco1986

  • Geintresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #1034 Gepost op: 30 oktober 2015, 08:36:43
Die van epe komt uit 2000 en die van vaassen uit 2001. Zullen deze dan formeel ook niet moeten? Hoelang mag/moet een voertuig eigenlijk meegaan?


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #1035 Gepost op: 30 oktober 2015, 10:15:35
Citaat van: kasco1986 link=msg=1381017 date=1446190603
Die van epe komt uit 2000 en die van vaassen uit 2001. Zullen deze dan formeel ook niet moeten? Hoelang mag/moet een voertuig eigenlijk meegaan?

Een voertuig gaat 15 jaar mee.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #1036 Gepost op: 30 oktober 2015, 10:40:02
Citaat van: KarstLovers link=msg=1381026 date=1446196535
Een voertuig gaat 15 jaar mee.

Het gaat om de afschrijving.
Heb ergens gelezen dat een TS van een vrijwillig korps een afschrijving heeft van 15 jaar.
En een TS van een beroepsploeg een afschrijving van 10 jaar.


KarstLovers

  • Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 335
Reactie #1037 Gepost op: 30 oktober 2015, 10:54:54
Citaat van: Nickvm link=msg=1381029 date=1446198002
Het gaat om de afschrijving.
Heb ergens gelezen dat een TS van een vrijwillig korps een afschrijving heeft van 15 jaar.
En een TS van een beroepsploeg een afschrijving van 10 jaar.

Dan klopt die 15 jaar die ik zeg toch? Dat van die beroepsploeg wist ik niet.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #1038 Gepost op: 30 oktober 2015, 12:18:53
Er kan hooguit een richtlijn gegeven worden hoelang een voertuig mee gaat. Spelen veel zaken in mee. Mate van inzet, kwaliteit van het voertuig, noem maar op. Er zijn zat voertuigen van 15 jaar die technisch nog lang niet afgeschreven zijn.....kijk maar hoeveel Nederlandse voertuigen na hun "pensionering" nog een 2e leven in het buitenland krijgen.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


kasco1986

  • Geintresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
Reactie #1039 Gepost op: 30 oktober 2015, 12:30:34
dan zijn die van apeldoorn al ver over de houdbaarheidsdatum heen  :P