Ik denk dat Barneveld niet zo'n goed voorbeeld is Luke. Ten eerste valt dit onder de VGGM en ten tweede voert de VGGM een ander beleid dan de VNOG.
Wat betreft de reserve voertuigen van cluster EVA wordt inderdaad de 06-7740 vaak gebruikt. Echter de oorzaak is dat het reserve voertuig 4x2 (MAN) standaard gebruikt wordt nadat één van deze voertuigen total loss is verklaard na de aanrijding (06-7730). Hierdoor is de 06-7740 het reserve voertuig en deze is nog regelmatig nodig. Zodra de Iveco-Magirus geleverd gaat worden aan het cluster EVA zal waarschijnlijk de 06-7731 doorschuiven als reserve TS. Het lijkt mij sterk dat de 06-7740 vervangen gaat worden door een Scania/Ziegler.
Klopt. Ik sprak niet over de VNOG maar over de gehele Veluwe. Immers wordt het beleid van beide regio's op dit gebied steeds meer en meer gelijk getrokken.
Ik weet niet of het geschetste verhaal over de 7730 helemaal voet in aarde heeft. Immers is de vervanger daarvan (7733) altijd al alleen reserve voor de 4x2's in de stad geweest (Centrum, Zuid & De Maten) op alle andere posten is de 7740 altijd al het reserve voertuig geweest sinds het opheffen van De Beemte.
De 7740 is dan reserve voor onder meer Ugchelen, Beekbergen, Apeldoorn-Centrum(Vrijwilligers, Hoenderloo, Loenen, Klarenbeek, Voorst, Epe, Vaassen, Oene, Uddel, Hoog Soeren en Elspeet.
Dat zijn bij elkaar erg veel draaiuren. Zoals ik al zei verwacht ik niet dat er een nieuwe Scania voor komt, maar dat 1 van de andere voertuigen doorschuift en de oude mercedessen vervangt.