Ook voor jou: kijk eerst naar mijn vorige posting, 1253, van 25 november jl.
Maar ik zal het nog even uitleggen: je hoort veel over problemen met Hilton, maar erg weinig over Bronto. Dan zijn er tenminste twee mogelijkheden: óf Bronto is veel beter dan Hilton, óf er zijn zo weinig Bronto's in Nederland dat je er amper iets over hoort.
Weet niet wat jij weinig noemt, maar er komen juist steeds meer Bronto's in Nederland gebouwd op verschillende merken (DAF, Scania en Volvo onder andere). Daarbij bouwt Bronto bijna uitsluiten hoogwerk systemen zelfs modellen waar een ladder gekoppeld is. De RLX en XR serie van Bronto.
Wat mijn bij METZ opvalt is dat deze bijna altijd op een MAN chassis gebouwd zijn en zelden op een ander merk. Er zijn in Nederland een paar DAF's en Mercedessen met een METZ opbouw. Daar is misschien ook wel een reden voor.Waarbij METZ zowel AL's als HW's bouwt voor industrie en brandweer.
Het probleem met Hilton is denk ik dat ze zich specialiseren in brandweervoertuigen. Waardoor ze minder het specialisme hebben en ook minder op de kwaliteit lijken te letten. Daarbij willen ze ook nog eens goedkoop bouwen en daardoor de kwaliteit uit het oog verliezen.
Daarbij rijden er heden te dagen ongeveer net zoveel Hiltons als Bronto's rond binnen de Nederlandse brandweer. Waarbij ook geldt dat er een omslag gemaakt wordt in het denken van bezuinigingen. Er werd eerst gedacht van goedkoop inkopen. Terwijl er nu meer gedacht wordt van zo goedkoop mogelijk aankopen en onderhouden.
Wat bij dan weer terug doet komen op mijn opmerking: 'Waarom bekijken ze in MWB om een bronto bouwjaar 1996 in dienst te laten als reservevoertuig.'