Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 524266 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #590 Gepost op: 21 september 2013, 13:38:40
Toch vind ik het bijzonder. Transporters worden in sommige regio's geleverd met 1 lichtbalk voorop, in sommige regio's met 2 pitten en 1 lichtbalk (á la Rotterdam) en nu zie ik er weer een staan met zowel voor als achterop de transporter een lichtbalk.

Even later zie ik een (wat het lijkt) verlengde transporter staan, die heeft dan maar weer één lichtbalk voorop. Ben overigens benieuwd voor welke regio deze transporters (met kooi voor de ruiten) zijn, het lijken wel op de vuistbusjes voor flex-me.

In de regio(s) waar ik werk/heb gewerkt zijn allebei de varianten beschikbaar; zowel met 1 balk als de pitten/balk constructie.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #591 Gepost op: 21 september 2013, 13:46:22
De witte MAN vrachtwagen op de vorige pagina is overigens voor de Nationale Politie, eenheid Midden-Nederland afdeling RegionaalBeslagHuis. Geheel Nederland mag/kan deze vrachtwagen op afroep gebruiken (aldus Intranet)

Citaat van: silque link=msg=1203281 date=1379763520
en nu zie ik er weer een staan met zowel voor als achterop de transporter een lichtbalk.

Dat is optisch bedrog ;)

Men heeft de keuze uit 2 kavels, de Noodhulp Transporter en de Handhavings Transporter. Te onderscheiden aan het aantal banken en de aanwezigheid van een trafficadvisor.
De busjes met een enkele lichtbalk vallen buiten de reguliere aanbesteding gericht op noodhulp en zijn afwijkende kavels (en zodoende ook anders opgebouwd, want goedkoper als complete set-up?)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #592 Gepost op: 21 september 2013, 13:51:03
Ha wat grappig, nu zie ik het ook.  ;D

Dan de transporter die afwijkt, dus 1 lichtbalk heeft: wat voor reden kan daarachter zitten? Ik dacht dat je alleen van de LAPV kon afwijken met een hele goede reden, nu snap ik dat je zoiets kunt verzinnen voor een Jeep of als OVD-P auto. Maar voor een transporter?  Wellicht honden of alleen gebruik voor goederen vervoer?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #593 Gepost op: 21 september 2013, 15:49:37
Citaat van: Jerommeke link=msg=1203277 date=1379761363
Dat lijkt me dan weer niet zo verkeerd....
Ik begrijp ook niet wat er mis is met de Duitse producten? Werkt volgens mij allemaal wel aardig toch ?

Wanneer je doelt op het voertuig voor Limburg-zuid, dan is dat volgens mij een voertuig opgebouwd door Rosenbauer en zou het een Duits/Oostenrijkse combinatie zijn.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #594 Gepost op: 21 september 2013, 15:55:42
Citaat van: gignnl link=msg=1203231 date=1379726331
En alweer niks Nederlands aan behalve de sticker van de leverancier :-X

Koop jij dan uitsluitend Nederlandse spullen?


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #595 Gepost op: 21 september 2013, 18:01:08
Citaat van: Ton2 link=msg=1203253 date=1379750489
Net zo goed als we ook niet meer met een handspuit uitrukken, leven we ook niet meer op een eiland.
Of je het wilt of niet, of je het leuk vindt of niet, tegenwoordig moet je zo niet mondiaal, dan toch op zijn minst Europees denken.
Voor sentimenten als nationalisme is steeds minder plaats.  Of wil je ook de gulden weer terug en paspoortcontrole bij de grens, etc. etc.?

Citaat van: Nickvm link=msg=1203293 date=1379771742
Koop jij dan uitsluitend Nederlandse spullen?

Waarom mogen Duitsers en Fransen dan wel nationalistisch denken en doen als of ze op een eiland leven, van Europa, omdat ze grote landen zijn ?
Als wij als Nederlanders iets meer nationalistisch dachten hadden we waarschijnlijk veel minder werkelozen en kostte Europa ons veel minder......


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #596 Gepost op: 21 september 2013, 21:57:33
Citaat van: silque link=msg=1203281 date=1379763520
Even later zie ik een (wat het lijkt) verlengde transporter staan, die heeft dan maar weer één lichtbalk voorop. Ben overigens benieuwd voor welke regio deze transporters (met kooi voor de ruiten) zijn, het lijken wel op de vuistbusjes voor flex-me.

Dat zijn busjes voor afdeling arrestantentaken, tbv het vervoer van arrestanten. Omdat zij ook wel bij ordeverstoringen moeten optreden, kunnen ze rekken voor de ramen doen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #597 Gepost op: 27 september 2013, 15:38:51
Citaat van: gignnl link=msg=1203231 date=1379726331
En alweer niks Nederlands aan behalve de sticker van de leverancier :-X
Is dat erg dan? En als het dan een DAF zou zijn is daar ook bijna niks meer ''Nederlands'' aan zijn, aangezien het onderdeel is van het Amerikaanse Paccar, de cabines worden in Engeland en Frankrijk gebouwd en vervolgens in Nederland bij Gemco of Ziegler afgemaakt. ::)
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #598 Gepost op: 27 september 2013, 16:55:26
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1203171 date=1379702122


De eerste nieuwe TS van Limburg-Zuid is inmiddels bijna gereed.  O0

En ook van die lelijke deuren


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #599 Gepost op: 27 september 2013, 17:26:03

Is dat erg dan? En als het dan een DAF zou zijn is daar ook bijna niks meer ''Nederlands'' aan zijn, aangezien het onderdeel is van het Amerikaanse Paccar, de cabines worden in Engeland en Frankrijk gebouwd en vervolgens in Nederland bij Gemco of Ziegler afgemaakt. ::)

Het chassis van de Zuid Limburgse ts en komt uit Duitsland dus geen werkgelegenheid hier.De opbouw komt uit Oostenrijk en Duitsland dus geen werkgelegenheid hier.Afbouw vind dan wel plaats bij Kenbri.
Pakt men een Daf met bv een Gemco opbouw betekend het werkgelegenheid voor de hele regio Oost Brabant en dat is het verschil.