0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.
Komen er dan 20 in 4x4 uitvoering ?Delta00
Zoals als mij verteld is zijn er aanbestedingen gedaan voor 20 DAF CF van gemco in 4x4. Deze zullen de oude DAF's 75 van De Kempen (deel) en Peel posten vervangen. 3 jaar geleden hebben posten zoals ( Eersel - Bladel - Oirschot - Best enz ) 9 nieuwe MB's van ziegler gekocht allemaal 4x4, maar na veel protest van DAF hoofdkantoor in Eindhoven en gemco in Son en Breugel zijn Eindhoven, Reusel - de Mierden en Geldrop-Mierlo de aankoop hiervan afgezegd. De reden van de ophef hiervan was dat deze regio Brabant - Zuidoost met regionaal product moest rijden en promoten wat nu dan gelukt. DAF maakte enkele jaren lang geen 4x4 voertuigen voor brandweer onder hun naam maar onder GINAF. Sinds paar jaar is DAF er weer mee gestart en een samenwerking aangegaan met gemco in Son en Breugel.Dit was de eerste DAF CF 4x4 van gemco voor Brabant - Zuidoost voor Veldhoven 2x in 2012
Zoals als mij verteld is zijn er aanbestedingen gedaan voor 20 DAF CF van gemco in 4x4. Deze zullen de oude DAF's 75 van De Kempen (deel) en Peel posten vervangen. 3 jaar geleden hebben posten zoals ( Eersel - Bladel - Oirschot - Best enz ) 9 nieuwe MB's van ziegler gekocht allemaal 4x4, maar na veel protest van DAF hoofdkantoor in Eindhoven en gemco in Son en Breugel zijn Eindhoven, Reusel - de Mierden en Geldrop-Mierlo de aankoop hiervan afgezegd. De reden van de ophef hiervan was dat deze regio Brabant - Zuidoost met regionaal product moest rijden en promoten wat nu dan gelukt. DAF maakte enkele jaren lang geen 4x4 voertuigen voor brandweer onder hun naam maar onder GINAF. Sinds paar jaar is DAF er weer mee gestart en een samenwerking aangegaan met gemco in Son en Breugel.Dank je Dennis.Delta00
Wat een onzin verhaal betreffende GINAF, de Amerikaanse eigenaren, PACCAR, van DAF zagen geen brood in de DAF 4x4 dus als je 4x4 met DAF techniek wilde was je op het onafhankelijke merk GINAF aangewezen tot 2013 GINAF failliet ging en er na de doorstart onder Chinese eigenaar geen 4x4 en ombouw in productie was.GINAF kon voor die tijd ook DAF om kon bouwen alleen daarvan is niet 1 als brandweerauto opgebouwd, nu is TATRA daar op ingesprongen om echte 4x4 voertuigen met DAF onderdelen te bouwen.Het is de fout van DAF zelf dat zij geen product met 4x4 aandrijving willen leveren en als de rest van het verhaal klopt dat Brabant Z.O. regionaal product moet rijden krijgen ze waarschijnlijk nog een grote boete i.v.m. het overtreden van de EU aanbestedingsregels.
Nope.eerste aanbesteding leverde Neckeman/Ziegler op waarna er enige ophef regionaal ontstond.Diverse gemeentes zijn afgehaakt en er volgde een nieuwe Europese aanbesteding dus alles volgens de regels.Ach en wat,de Fransen kopen ook gewoon Renault.
Zijn er al gegevens van de nieuwe TSen? TS?LD HD T?? Pomp?