Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 524183 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #920 Gepost op: 18 maart 2015, 11:13:12
Klopt, LSV heeft de signalering geleverd. Balklengte en positie martinhoorns (dak ipv bumper) is een specifieke eis van Sitech. Op de overige Scania's is het ook gemonteerd op die manier.

Signalering achterop volgt nog, hier komen 2 blauwe klasse 2 modules en 2 amber klasse 1 modules.


groeten, Ruud


Remco Electrostart

  • Eigenaar Electrostart BV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
    • Electrostart Bv
Reactie #921 Gepost op: 19 maart 2015, 23:10:26
Hoi Ruud,

Heb jij toevallig ook de geluidssterkte van de Martinhorns gemeten in de cabine? en is er getest icm de hoorbaarheid van de communicatie apparatuur?

Het is namelijk een veel gehoorde klacht bij de martinhorns en dan staan ze niet eens op het dak.

Groetjes

Remco


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #922 Gepost op: 20 maart 2015, 11:44:51
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1337907 date=1426673592
Klopt, LSV heeft de signalering geleverd. Balklengte en positie martinhoorns (dak ipv bumper) is een specifieke eis van Sitech. Op de overige Scania's is het ook gemonteerd op die manier.Signalering achterop volgt nog, hier komen 2 blauwe klasse 2 modules en 2 amber klasse 1 modules.
groeten, Ruud

Top hoor die opbouw!
Buiten het feit dat zo'n smalle Freedom geen porum is, voldoet het daardoor (vanaf de achterkant gezien) niet meer aan de 360° eis, of komt er ook nog signalering aan de zijkant? Ook is er in 2008 al door de Arbo bepaald dat Martin hoorn's niet meer op het dak gemonteerd mogen worden door de overschrijding van de 77 dB grens in het voertuig.





gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #923 Gepost op: 20 maart 2015, 14:47:43
Ah, we proberen het in een ander topic?
Zodra ik kritiek heb op Modifast...ehr..Modiforce...ehr... Honac, hapt meneer Blauwblauw meteen...en proberen we van repliek te dienen in een ander topic en daar een opbouw af te kraken.

Alleen erg jammer dat men niet heeft gelezen dat het voertuig nog in opbouw (lees: nog niet compleet) is en dat men zich niet heeft verdiept in de manier waarop het voertuig wordt ingezet, of de wensen van de klant zijn.

Maar goed, back on topic:

De breedte van de balk is aangegeven door de klant zelf, dit heeft te maken met de specifieke inzet en opbouw van het voertuig.
Dat het voertuig met enkel een balk niet voldoet aan de 360 graden eis is duidelijk. De opbouw is nog niet gereed en er worden nog extra flitsers bijgeplaatst, zoals in een eerdere posting al aangegeven. Oplevering voor deze wagens is gepland in Juni/ Juli

De martinhoorns op het dak is eveneens een specifieke klantwens, daarom op deze plek gemonteerd.
Ervaring van andere voertuigen leert dat laaggeplaatste martinhoorns er veelvuldig onderuit zijn gereden. Daarom is ervoor gekozen om bij alle voertuigen met martinhoorns, de sirene naar het dak te verplaatsten. Men wilde persé Scania Euro 6 zonder bumperaanpassingen.

Martinhoorns op het dak worden afgeraden, in verband met het volume, dat klopt. Daarom zijn er ook aan de cabine van het voertuig meerdere modificaties gedaan. De auto's zijn besteld zonder dakluik. Het gehele cabine interieur is verwijderd (inclusief de stijlen) en is voorzien van extra geluidsisolerend materiaal, voordat het interieur is teruggeplaatst.

Werkt het in de praktijk?
Deze setup is als eerste getest op een haakarmvoertuig, dat reeds enkele jaren in dienst is. Alle opeenvolgende voertuigen hebben ook deze optie gekregen. Het aanbrengen van het dempingsmateriaal vergt wel enige tijd.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #924 Gepost op: 20 maart 2015, 15:33:25
Wie kritiek heeft op de ander kan dat ook terug verwachten. Wat ik alleen probeer aan te geven is dat deze opbouw, met smalle Freedom en martin Hoorns een vreemde eend in de bijt is. En waarom er zo is opgebouwd? Dat geef je zelf al aan: namelijk de wens van de klant.

En dat is precies mijn punt! De klant betaald dus bepaald. Zo is het bij Honac net zo. Wil de klant een volle Freedom dan bouwen ze die, willen ze een lege krijgen ze die. Doen ze een order van 100 daksets die allen identiek dienen te zijn dan maakt Honac die ook al gebruikt met niet alle opties (zoals het voorbeeld van de EOD full matrix)
Voorbeeld:  Dat de politie heeft bepaald in de LAPV dat de noodhulp auto’s voorzien dienen te worden van een dakset dat enkel voldoet aan de 360° eis en NIET meer dan dat (letterlijk is er in te lezen dat men geen “kermis”wilt op de Noodhulp auto’s) kan dat toch niet aangeschreven worden door gebrek van kwaliteit aan Honac? Dit gebeurd door sommige lieden op dit forum stelselmatig en zeggen daarbij zelfs nog dat ze dit beter kunnen en goedkoper. Dat laatste kan je moeilijk beweren aangezien je nooit vooraf weet wat de wensen van de klant zijn. In het geval van de LAPV Noodhulp auto's dus minimale hoeveelheid blauw in de dakset MEER blauw wil de klant zelfs niet eens.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #925 Gepost op: 20 maart 2015, 16:19:22
@LSV
Duidelijk verhaal. Maar ik las dat dit ding op een bedrijfsterrein word gebruikt? Waarom dan al die moeite voor die Martinhoorns. Er zijn goedkopere, kleinere en veel simpelere oplossingen.
(Ja ik weet de klant bet(p)aald)


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #926 Gepost op: 20 maart 2015, 16:28:29
Klant betaalt, klant bepaalt (met een "t", 3e persoon enkelvoud, tegenwoordige tijd) , maar dat terzijde.
Er lopen enkele zaken hier door elkaar.

Wie kritiek geeft, kan het ook verwachten.
Geen probleem, maar wel graag in beide gevallen inhoudelijk. Ik heb aangegeven in het topic over de uniforme verlichting defensie dat er een dakset wordt aangeboden met opties, die niet worden gebruikt, waarvan ik me heel moeilijk kan voorstellen, dat dit "kosteneffectief" is.

Zelfs als er een grote fleetorder binnenkomt, dan nog blijven dure componenten als een matrix display er niet in. Tenzij ik uiteraard een dusdanig exorbitante prijs voor een balk vraag dat het "niet meer uitmaakt" of de matrix erin zit of niet.

Of ik 10,100 of 200 balken bij Woodway laat bouwen, die matrix telt door.

Wat mij eraan stoort is dat ik via de belasting gewoon over de top geprijsde balken zit te financieren voor de overheid, terwijl die ergens anders wel tegen een normale prijs worden gevoerd... Nederland is het enige land waar voor de EU gecertificeerde producten niet de Woodway EU list price wordt gehandhaafd....

Om je van de roze Honac wolk af te helpen, niet alle politieregio's bestellen een balk met weinig opties omdat ze geen "kermis" willen, maar ook vanwege prijs....

Dit is kritiek op basis van prijs en opties, niet op basis van kwaliteit. Ten tweede heb ik aangegeven dat de knipperlichten in de Defensie setup niet gekeurd zijn in de balk, wat ik raar vind voor een bedrijf dat "wet- en regelgeving" propageert.

Vervolgens wordt er in een ander topic, op een voertuig gereageerd, dat nog niet compleet is. Er worden allerlei loze kreten geroepen dat het geluidniveau niet conform arbo is en de 360 graden rondom zichtbaarheid niet geborgd is, terwijl er wellicht een andere technische oplossing voor de geluidsreductie is.

Daarnaast zijn beide voertuigen nog in aanbouw en nog niet alle verlichtingsarmaturen gemonteerd.

Dat ik de kwaliteit van Whelen producten onderschrijf lijkt me duidelijk door wat we hier op de wagens hebben gemonteerd. Waar ik moeite mee heb is de monopolie positie en prijsbeleid van Honac. En daar heb ik inderdaad een zeer duidelijke, uitgesproken en technisch onderbouwde mening over.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #927 Gepost op: 20 maart 2015, 16:29:48
@ COPVR3,

Typte een reactie toen jij ook typte...

De auto's draaien ook mee in het rampenplan van VR Limburg-Zuid en er kan ook een beroep op hen worden gedaan door de reguliere brandweer.
Zodoende de wagens ook gestriped en voorzien van nieuwe type signalering.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #928 Gepost op: 21 maart 2015, 14:51:27
In België heeft vrijwel elke brandweerwagen de martins op het dak. Opvallen is ook belangrijk.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #929 Gepost op: 21 maart 2015, 16:32:16
Citaat van: Crepusculum link=msg=1338543 date=1426945887
In België heeft vrijwel elke brandweerwagen de martins op het dak. Opvallen is ook belangrijk.

Gehoorbeschadiging is niet belangrijk?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !