Klant betaalt, klant bepaalt (met een "t", 3e persoon enkelvoud, tegenwoordige tijd) , maar dat terzijde.
Er lopen enkele zaken hier door elkaar.
Wie kritiek geeft, kan het ook verwachten.
Geen probleem, maar wel graag in beide gevallen inhoudelijk. Ik heb aangegeven in het topic over de uniforme verlichting defensie dat er een dakset wordt aangeboden met opties, die niet worden gebruikt, waarvan ik me heel moeilijk kan voorstellen, dat dit "kosteneffectief" is.
Zelfs als er een grote fleetorder binnenkomt, dan nog blijven dure componenten als een matrix display er niet in. Tenzij ik uiteraard een dusdanig exorbitante prijs voor een balk vraag dat het "niet meer uitmaakt" of de matrix erin zit of niet.
Of ik 10,100 of 200 balken bij Woodway laat bouwen, die matrix telt door.
Wat mij eraan stoort is dat ik via de belasting gewoon over de top geprijsde balken zit te financieren voor de overheid, terwijl die ergens anders wel tegen een normale prijs worden gevoerd... Nederland is het enige land waar voor de EU gecertificeerde producten niet de Woodway EU list price wordt gehandhaafd....
Om je van de roze Honac wolk af te helpen, niet alle politieregio's bestellen een balk met weinig opties omdat ze geen "kermis" willen, maar ook vanwege prijs....
Dit is kritiek op basis van prijs en opties, niet op basis van kwaliteit. Ten tweede heb ik aangegeven dat de knipperlichten in de Defensie setup niet gekeurd zijn in de balk, wat ik raar vind voor een bedrijf dat "wet- en regelgeving" propageert.
Vervolgens wordt er in een ander topic, op een voertuig gereageerd, dat nog niet compleet is. Er worden allerlei loze kreten geroepen dat het geluidniveau niet conform arbo is en de 360 graden rondom zichtbaarheid niet geborgd is, terwijl er wellicht een andere technische oplossing voor de geluidsreductie is.
Daarnaast zijn beide voertuigen nog in aanbouw en nog niet alle verlichtingsarmaturen gemonteerd.
Dat ik de kwaliteit van Whelen producten onderschrijf lijkt me duidelijk door wat we hier op de wagens hebben gemonteerd. Waar ik moeite mee heb is de monopolie positie en prijsbeleid van Honac. En daar heb ik inderdaad een zeer duidelijke, uitgesproken en technisch onderbouwde mening over.