Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 523890 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #320 Gepost op: 11 december 2012, 10:32:21
Hoe bedoel je hele vooruitgang ?
De Unimog zal waarschijnlijk terreinwaardiger zijn als de IVECO waar volgens mij ook nog een paar ondoordachte details op zitten Zoals de bumpersproeibalk.
Met vooruitgang bedoel ik van een oud voertuig naar een compleet nieuw voertuig. ;)
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #321 Gepost op: 11 december 2012, 10:39:14
Dat hoeft niet altijd een vooruitgang te zijn ;)


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #322 Gepost op: 11 december 2012, 20:42:44
Met vooruitgang bedoel ik van een oud voertuig naar een compleet nieuw voertuig. ;)

Vooruitgang is dat het beter word, nieuw is niet altijd beter.
En bij dit voertuig weet ik niet, of nieuw echt vooruitgang betekent voor het primaire doel waar het voor is aangeschaft: Natuurbrandbestrijding


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Reactie #323 Gepost op: 11 december 2012, 20:55:05
Hoe bedoel je hele vooruitgang ?
De Unimog zal waarschijnlijk terreinwaardiger zijn als de IVECO waar volgens mij ook nog een paar ondoordachte details op zitten Zoals de bumpersproeibalk.
@TAS-716 het rijdt goed een wereld van verschil
1) acceleratie is een stuk beter/ sneller
2) niet meer schakelen wat een rust
3) met zijn alle binnen zitten bij slecht weer
4) zit comfort en ruimte chauffeur 10x beter

@Firefighter1970
Qua terreinvaardigheid blijft de Unimog wel achter
We zijn er mee het beekhuizerzand mee in geweest tijdens een oefening van Gelderland midden
En hebben het een en ander getest. We hebben de bandenspanning niet laten zakken maar gewoon op 6,5 bar gelaten. Dankzij zijn Alisson 3000 automaat is het net een shovel in het zand. Het grote win punt ten opzichte van de Unimog is dat je geen dooie schakelmomenten hebt dus je valt niet stil je kunt gewoon handmatig met de automaat een versnelling terug tikken en later weer op schakelen. Maar ik moet zeggen dat ook in de auto stand hij behoorlijk op tijd terug schakelt en niet te snel opschakelt. Wat betreft de afwerking voor een terrein voertuig moet ik je gelijk geven, daar zijn zeker nog een aantal verbeter punten te behalen. Wat ze zeggen is rij de bumpersproeiers er eerst maar onderuit dan gaan we het pas aanpassen.


Yellowjackal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 356
  • Zand zand en nog eens zand dat is wat hij wil
Reactie #324 Gepost op: 11 december 2012, 21:26:26
Vooruitgang is dat het beter word, nieuw is niet altijd beter.
En bij dit voertuig weet ik niet, of nieuw echt vooruitgang betekent voor het primaire doel waar het voor is aangeschaft: Natuurbrandbestrijding
Dat klopt. Hij is in mijn ogen te hoog en heeft totaal geen bescherming aan voor en onderzijde.
Het feit dat er geen aparte motor in zit voor de pomp vind ik ook geen pluspunt.
Je moet nu 1300rpm draaien wil de hydropomp genoeg opbrengst hebben dus kun je niet makkelijk even langzamer rijden of stoppen want dan toert de pomp af en heb je geen druk meer en moet je wachten dat hij weer is opgetoerd.
Wat mijn grootste angst is, is de elektronica / software die ons in de heetst van de strijd in de steek gaat laten. Bij de oude techniek kon je met wat improviseren een hoop repareren. Nu kun je niets en moet je de computer eraan hangen.


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #325 Gepost op: 29 december 2012, 17:12:57
Voor de Brandweer Zuid-Limburg zijn er bij Rosenbauer in Oostenrijk nieuwe AT's op basis van Mercedes Atego (4x2 en 4x4) en nog eens 2 HV-1's besteld. Kenbri Firefighting zal deze in de loop van 2013 afleveren.



Foto: Website Kenbri
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #326 Gepost op: 29 december 2012, 19:06:55
Wat een ontzettend mooi voertuig O0


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #327 Gepost op: 29 december 2012, 19:29:27
Is er bekend welke zuid-limburgse korpsen dit mooi voertuig krijgen.
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #328 Gepost op: 29 december 2012, 19:36:13
Is er bekend welke zuid-limburgse korpsen dit mooi voertuig krijgen.

Een exacte verdeling is mij onbekend, maar de aanbesteding omvat:

21 x TS (4x2)
9 x TS (4x4)
3 x HV-1

Bron: http://www.aanbestedingskalender.nl/noticedetails.aspx?id=66cfcb7d-bffd-496f-a0e6-45b34562d0a1


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #329 Gepost op: 29 december 2012, 19:44:12
Voor de Brandweer Zuid-Limburg zijn er bij Rosenbauer in Oostenrijk nieuwe AT's op basis van Mercedes Atego (4x2 en 4x4) en nog eens 2 HV-1's besteld. Kenbri Firefighting zal deze in de loop van 2013 afleveren.



Foto: Website Kenbri

Dat zwarte vlak zal de deur voor de manschappencabine zijn?
In ieder geval foeilelijk. :-X