Hoe bedoel je hele vooruitgang ?
De Unimog zal waarschijnlijk terreinwaardiger zijn als de IVECO waar volgens mij ook nog een paar ondoordachte details op zitten Zoals de bumpersproeibalk.
@TAS-716 het rijdt goed een wereld van verschil
1) acceleratie is een stuk beter/ sneller
2) niet meer schakelen wat een rust
3) met zijn alle binnen zitten bij slecht weer
4) zit comfort en ruimte chauffeur 10x beter
@Firefighter1970
Qua terreinvaardigheid blijft de Unimog wel achter
We zijn er mee het beekhuizerzand mee in geweest tijdens een oefening van Gelderland midden
En hebben het een en ander getest. We hebben de bandenspanning niet laten zakken maar gewoon op 6,5 bar gelaten. Dankzij zijn Alisson 3000 automaat is het net een shovel in het zand. Het grote win punt ten opzichte van de Unimog is dat je geen dooie schakelmomenten hebt dus je valt niet stil je kunt gewoon handmatig met de automaat een versnelling terug tikken en later weer op schakelen. Maar ik moet zeggen dat ook in de auto stand hij behoorlijk op tijd terug schakelt en niet te snel opschakelt. Wat betreft de afwerking voor een terrein voertuig moet ik je gelijk geven, daar zijn zeker nog een aantal verbeter punten te behalen. Wat ze zeggen is rij de bumpersproeiers er eerst maar onderuit dan gaan we het pas aanpassen.