Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer

Auteur Topic: Voertuigen in opbouw / bij de opbouwer  (gelezen 530285 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #430 Gepost op: 15 april 2013, 22:48:55
De "jouwe" staat scheef ...............

Klopt.
Er is een cabine schokdemper kapot,
hij staat ook bij de garage nu.
Groetjes, Marco


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #431 Gepost op: 15 april 2013, 23:22:48
Mooie foto's Marco, de wagen waar ik het over heb is een broertje van deze rooie. Zelfde soort 8x2 opstelling. Alleen als ik het zo inschat is die bij ons staat een slagje langer. En wordt dus voorzien van een kraan en bergingslier.

PS: Stiekem ook nog wel wat benieuwd naar de Daf die er naast staat. Al is die een alweer wat jaartjes ouder, goede kans dat ik daar nog mijn bijdrage aan geleverd heb. Al is dat type kraan inmiddels al haast nostalgie voor mij  ::)


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #432 Gepost op: 16 april 2013, 00:15:26
Mooie foto's Marco, de wagen waar ik het over heb is een broertje van deze rooie. Zelfde soort 8x2 opstelling. Alleen als ik het zo inschat is die bij ons staat een slagje langer. En wordt dus voorzien van een kraan en bergingslier.

PS: Stiekem ook nog wel wat benieuwd naar de Daf die er naast staat. Al is die een alweer wat jaartjes ouder, goede kans dat ik daar nog mijn bijdrage aan geleverd heb. Al is dat type kraan inmiddels al haast nostalgie voor mij  ::)

Thank you :)

Die bij jullie staat kan idd langer zijn door de kraanopbouw.
De assen zullen ook anders onder de wagen zitten ?

Wat ik dan bij deze HA niet begrijp is waarom er een 4-asser is genomen met een lullige 21 tons HA systeem erop.
Mijn HA systeem is een 35ton uitvoering ter vergelijking,
ook 4 assen alleen over het hele chassis verdeeld.
Ben heel benieuwd naar het kenteken om te vergelijken wat deze Volvo mag hebben ivm die 4de as.

Wat mij ook opviel zijn de banden,
daarmee kan je zowat de veluwe mee op zo grof van profiel,
*kuste meteen de grond dat ik die niet had  ;D
Als ik het niet vergeet, en hij staat er nog zal ik er even een foto van maken.

En wbt dat "Eindhovens hok",
dat is een zgn. onderlosser voor ondergrondse containers,
Hiab XS kraan (dacht ik) en Geesink opbouw.
Hiervan hebben we denk ik gemeente breed rond de 60 voertuigen van,
Jij werkt dus bij Hiab ? :)

We gaan offtopic  98uiye
Groetjes, Marco


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #433 Gepost op: 16 april 2013, 18:06:46
Thank you :)

Die bij jullie staat kan idd langer zijn door de kraanopbouw.
De assen zullen ook anders onder de wagen zitten ?

Wat ik dan bij deze HA niet begrijp is waarom er een 4-asser is genomen met een lullige 21 tons HA systeem erop.
Mijn HA systeem is een 35ton uitvoering ter vergelijking,
ook 4 assen alleen over het hele chassis verdeeld.
Ben heel benieuwd naar het kenteken om te vergelijken wat deze Volvo mag hebben ivm die 4de as.

Wat mij ook opviel zijn de banden,
daarmee kan je zowat de veluwe mee op zo grof van profiel,
*kuste meteen de grond dat ik die niet had  ;D
Als ik het niet vergeet, en hij staat er nog zal ik er even een foto van maken.

En wbt dat "Eindhovens hok",
dat is een zgn. onderlosser voor ondergrondse containers,
Hiab XS kraan (dacht ik) en Geesink opbouw.
Hiervan hebben we denk ik gemeente breed rond de 60 voertuigen van,
Jij werkt dus bij Hiab ? :)

We gaan offtopic  98uiye

Nee dezelfde asopstelling. Zal morgen wel eens een blik werpen op de typeplaat. Maar ik verwacht een max totaal gewicht van ongeveer 35ton. Kale auto af fabriek zal rond de 10 ton zijn, rijklaar ca 15/16 ton (voor die bij ons staat, die op de foto's van marco ca 3 ton minder), blijft er ongeveer 20 ton over voor de lading. Lijkt mij een 21tons haakarm prima gekozen. Veel brandweer wagens rijden met een 21tons systeem, maar mogen slechts 15 ton laden, vandaar de 4e as denk ik.

En inderdaad zijn ze geleverd met offroad banden. Wel opmerkelijk bij een dergelijke as opstelling, maar goed de andere brandweer 6x4 FM's staan ook op deze banden.

Ja ik ben inderdaad werkzaam bij Hiab en ook in grote mate betrokken bij de nieuwbouw van de afval wagens. En Rotterdam (Roteb) is daarbij een van onze grootste klanten, samen met de diverse stadsdelen van A'dam. Al zijn er steeds meer gemeentes die op ondergrondse containers over gaan. De kraan daar is een Hiab XS 210W-3 HiPro, 21,3tm, 10,8 meter reikwijdte. Dit type is inmiddels, begin 2010 vervangen voor de 211W, zelfde specs, maar de voet van de kraan is anders en extra beveiliging in de vorm van VSL-3. Bij deze nieuwere generatie zijn al onze kasten aan de bestuurderskant opgebouwd. De kraan op jouw foto's is of uit de eerste 2 jaar bij het bedrijf, of voor mijn tijd. Met een foto van de andere zijde is dat zo te zien...

Maar inderdaad... offtopic  998765


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #434 Gepost op: 16 april 2013, 18:48:39




MICU Amsterdam-Amstelland (13-358) stond vanmiddag in Barneveld bij DynaStart


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #435 Gepost op: 16 april 2013, 19:35:59


Scania P360 haakarmvoertuig voor Sitech Services (Bedrijfsbrandweer Chemelot terrein Zuid-Limburg)
Voertuig heeft net z'n haakarmopbouw gekregen, wij (LemmensSpecialVehicles) gaan hem verder afbouwen met tweekleurige led dakset, martinhoorns in de bumper, led grille flitsers, led achterflitsers en uiteraard de striping conform de nieuwe BiZa norm.

Wordt naar verwachting binnen 2 weken opgeleverd, zijn aan het wachten op de tekening van de striping van Bzk

Groeten, Ruud


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #436 Gepost op: 17 april 2013, 14:26:51


Scania P360 haakarmvoertuig voor Sitech Services (Bedrijfsbrandweer Chemelot terrein Zuid-Limburg)
Voertuig heeft net z'n haakarmopbouw gekregen, wij (LemmensSpecialVehicles) gaan hem verder afbouwen met tweekleurige led dakset, martinhoorns in de bumper, led grille flitsers, led achterflitsers en uiteraard de striping conform de nieuwe BiZa norm.

Wordt naar verwachting binnen 2 weken opgeleverd, zijn aan het wachten op de tekening van de striping van Bzk

Groeten, Ruud
Lijkt mij leuk om foto's cq. filmpjes van de opbouw te zien! :)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #437 Gepost op: 17 april 2013, 19:37:03




MICU Amsterdam-Amstelland (13-358) stond vanmiddag in Barneveld bij DynaStart

En de rechterkant dan net niet in beeld, die is nou net het interessantst.... daar is (mogelijk) te zien wat er ipv de elektrieke trap ingeklust is...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #438 Gepost op: 17 april 2013, 19:42:13
En de rechterkant dan net niet in beeld, die is nou net het interessantst.... daar is (mogelijk) te zien wat er ipv de elektrieke trap ingeklust is...

Had de sleutels helaas niet bij me.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #439 Gepost op: 18 april 2013, 18:44:57
Had de sleutels helaas niet bij me.
Nog maar een keer langs met sleutels dan ;) :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-