SEH zuster,
Ja, bij ons gaan patiënten die aangekondigd worden met cardiale klachten, direkt naar de ccu. We hebben een eigen ambulance ingang bij de afdeling, dus er gaat niets via de SEH.
We registreren de patiënten die binnenkomen gelijk als "opgenomen".
Als bijv. blijkt dat de klachten niet van cardiale aard zijn, is zo'n patiënt ook niet zo snel weer weg. Met het gevolg dat de afdeling volloopt en je geen plek hebt voor een volgende opname die zich aankondigt. Dan hebben we een probleem.
Een Eerste Hart Hulp zou een uitkomst zijn; er wordt gescreend/ge-trieëerd, en daarvan afhankelijk gaat de patiënt naar de ccu, een andere afdeling of naar huis.
Ik heb ook wel eens gehoord van een EHH die bij de SEH in zit. Persoonlijk lijkt het me niet prettig werken, maar mag daar eigenlijk niet over oordelen, want ik weet niet in zo'n situatie te werken.
Ik ben dan ook wel beniewd of er mensen zijn die op zo'n geïntegreerde afdeling werken en hoe zij dat ervaren, maar ook naar ervaringen op de EHH zelf.
Wat bedoel je met HVS? Misschien hebben jullie ergens een afkorting voor waar wij iets anders voor gebruiken?
Groetjes.