Hydraulisch redgereedschap

Auteur Topic: Hydraulisch redgereedschap  (gelezen 4311 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jaap Goos

  • Gast
Gepost op: 3 maart 2004, 10:41:57
Collega's
kan iemand mij helpen aan de specifieke eisen waaraan het hydraulisch redgereedschap moet voldoen wat op de tankautospuit ligt.
Ik zoek eisen die gesteld zijn aan de spreider, knipper en een combispreider. Oh ja zou ik bijna vergeten, als je kiest voor een ram, waar moet deze dan aan voldoen?
Ik ben al tevreden als men mij verwijst naar een internetpagina waar ik dit alles kan vinden.
Met vriendelijke groet Jaap Goos, brw Beverwijk




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2004, 10:52:42
misschien dat je op de site van Holmatro wat kunt vinden www.holmatro.com


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2004, 16:16:39
Je zou even de standaardbepakkingslijst van het BiZa moeten nalopen, die geven aan wat er op een standaard TAS zou moeten zitten.
Ik heb 'm zo gauw niet (digitaal) bij de hand.
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2004, 16:52:34
Collega's
kan iemand mij helpen aan de specifieke eisen waaraan het hydraulisch redgereedschap moet voldoen wat op de tankautospuit ligt.
Ik zoek eisen die gesteld zijn aan de spreider, knipper en een combispreider. Oh ja zou ik bijna vergeten, als je kiest voor een ram, waar moet deze dan aan voldoen?
Ik ben al tevreden als men mij verwijst naar een internetpagina waar ik dit alles kan vinden.
Met vriendelijke groet Jaap Goos, brw Beverwijk
wat betreft die ram,wij hebben ook een ram op allebei de TASen.En dat zijn allebei 2traps rammen,en ze maken een behoorlijke werkruimte vrij.het grote voordeel van een ram, is dat je altijd de dezelfde werkdruk hebt zowel ingeschoven als uitgeschoven


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 3 maart 2004, 19:57:44
Waar het mij om gaat is wat ze minimaal moeten kunnen. En dan specifiek voor gebruik op een tankautospuit. Wat er op een HV ligt kan mij dus niks schelen.
Ik heb over de set die wij nu hebben namelijk niet zo'n goed gevoel. Het trieste van de set is dat er helemaal niks opstaat, behalve dat de fabrikant Weber is. We hebben documentatie gehad maar die is weg. Ik heb alleen nog een stenciltje kunnen vinden met daarop wat cijfertjes die gebruikt zijn voor de introductie van het spul binnen ons korps. Het BIZA bestek is in ons bezit maar die praat alleen maar over de spreider.
Wij hebben dus een combispreider. Kan daar helemaal niks over terugvinden.
Gr Jaap


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 3 maart 2004, 20:05:08
ik weet zo direct ook geen korps bij ons in de buurt die Weber hebben,wij hebben zelf Holmatro  :-\


Rene112

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 3 maart 2004, 20:42:22
Hoi Jaap,

Op de onderstaande link staat de standaard bepakkingslijst van BZK.

http://www.brandweerverwerving.nl/site/nav.php?pID=387

Over het redgereedschap staat hierin :

1             Set hydraulisch gereedschap, bestaande uit:

1     Gecombineerde schaar/spreider klasse MHCT-30-D volgens

                     TC192WG7 N 190;[14])

1     Ram klasse HR60 volgens TC192WG7N190, ingeschoven lengte 90% van de maximum spreidweg van de gecombineerde schaar/spreider;

2     Set slangen, lengte 10 m, voorzien van  snelkoppelingen;


Hieruit kan je de minimale eisen voor de combi schaar/spreider en de ram halen. Wij hebben er echter bewust voor gekozen om redgereedschap op beide TS'en te plaatsen dat meer is afgestemd op onze 'klanten' (de ontwikkeling van de auto's). Daarom bij ons dus de keuze voor een aparte schaar en spreider van een zwaarder type op beide tankautospuiten.

Als je meer wilt weten of over de keuze van het redgereedschap moet je volgende week maar even contact zoeken met mijn collega René Karman.

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 4 maart 2004, 08:07:43
Rene, al die cijfertjes zeggen mij zo weinig. Overigens wel een goede site.
Is er iemand die mij de codes kan verklaren?
Jaap


knarf

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2004, 16:12:39
Als je naar Algebra belt kunnen ze je alles over Weber vertellen. Maar doe die combi maar weg, wij hebben er ook nog een in het magazijn liggen

PS krijgen jullie nu ook een hondenvangstok op de TS


Jaap Goos

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 5 maart 2004, 07:59:54
Tjeemig de peemig, nieuws gaat snel ;D
shit happens, ik heb wel effe de telegraaf gehaald. 8)