Dat is dan het enorme nadeel van een beroepsbrandweermens: je mag tijdens de dienst niets drinken. Maar als je niet in wil zien dat thuis onbetaald wachten en 'op het werk' betaald wachten op meldingen toch twee verschillende dingen zijn, dan kan ik daar verder ook niks aan veranderen
Ik begrijp het natuurlijk wel maar drijf de boel even op de spits. Vrijwilligers wilen graag gelijk gesteld zijn aan beroeps, maar stellen wel hun eigen regels. Waarom mag een beroeps geen twee glazen bier drinken tijdens de 24 uur, (erg lekker bij de nasi, of de zomerse BBQ).Omdat de dienst niet wil dat de indruk ontstaat dat een brandweerman mogelijk dronken(bierwalm of alcohollucht) bij een incident staat.(ruikt die bestuurder zo naar alcohol, nee het is de gewonde verzorger van de brandweer
) Een vrijwilliger mag wel alcohol drinken(thuis en op de kazerne ) en
kan zelf bepalen of hij wel of niet op alarm komt. Zeker bij vrije instroom is het onmogelijk om de mensen 365 dagen droog te leggen, maar ik weet dat er nog steeds vrijwilligers met teveel alcohol in het bloed in een brandweervoertuig stappen. Dus wil je alcohol drinken, dan zou je moeten overwegen om bij één glas het eerste uur niet op te komen als de pager gaat. Heb je consignatie dienst, wordt je betaald, en mag je dus net als een beroeps niet drinken.
Beroeps=vrijwilliger, gelijke monnikken etc....
Oja cola ploeg, leuk verhaal, voor de eerste TS, en wat nu als er opgeschaald wordt naar middel of grote brand. Dan rukken de niet-cola-ploeg leden niet uit, en blijven lekker achter op de kazerne om de collega's van andere korpsen voorbij te zien rijden, tuurlijk