Welke sleepboot gaat de Waker vervangen?

Auteur Topic: Welke sleepboot gaat de Waker vervangen?  (gelezen 51028 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #110 Gepost op: 12 januari 2013, 14:57:56
Ik ben niet zo thuis in de sleepboten, wat is de reden dat slechts delen van het achterdek van de Ievoli zijn uitgevoerd met houten bekleding?

En omdat het dek van een Anchor Handling Tug gemaakt is voor dit soort klusjes. De Ievoli Black kan dus ook dit werk doen

Het hout is prettig om te bewegen aan dek. Net als de vluchtpoorten  O0
Kortheidshalve verwijs ik voor meer informatie naar Youtube, waar spectaculaire beelden te vinden zijn van dit soort schepen...


Hout is samenpersbaar en stroever, als je over plaatstaal je snel moet bewegen heb je meer kans op ongevallen. Voor het neerzetten van lading op het dek heb je dan ook minder trekkracht naar het dek toe nodig om lading te zekeren. Tevens veert hout terug bij het weghalen van de lading, staal heeft deze eigenschappen niet of nauwelijks.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #111 Gepost op: 13 januari 2013, 12:35:18
De ervaringen met de Ievoli Black zullen waarschijnlijk wel verwerkt worden in het eisenpakket mbt een nieuw te charteren schip. De Ievoli Black was niet de ideale keuze.Ook de recente ervaringen op de Nederlandse kust gedurende slecht weer hebben geleerd dat er het een en ander voor verbetering vatbaar is.O.a. de sleeplier moet zijn van het moderne constant tension type,en wel over de gehele trekkracht range,dat overigens al tientallen jaren wereldwijd in de sleepvaart en offshore succesvol in gebruik is.Hierdoor wordt de kans op breken van de sleepdraden aanzienlijk verminderd. Ook moeten het achterdek, uitrusting en de inrichting en uitvoering van het achterschip meer hebben van een zeesleepboot dan van een supplyboot.Voor het werken op de Nederlandse (ondiepe) kust zou moeten worden gekozen voor een zo optimaal mogelijke diepgang.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #112 Gepost op: 13 januari 2013, 12:55:23
Voor het werken op de Nederlandse (ondiepe) kust zou moeten worden gekozen voor een zo optimaal mogelijke diepgang.
En hoe diep zou de boot dan moeten steken, om aan die optimale diepgang te kunnen voldoen?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #113 Gepost op: 13 januari 2013, 13:24:44
En hoe diep zou de boot dan moeten steken, om aan die optimale diepgang te kunnen voldoen?

Dat ligt geheel aan de prioriteiten mbt het werkgebied. Als het schip zo dicht mogelijk onder de kust moet werken,dus in ondiep water met korte golven, moet het zo weinig mogelijk diepgang hebben,moeten de schroeven roeren niet al te kwetsbaar mbt het raken van de bodem etc. Maar dat heeft weer nadelen mbt het werken,zeegangsgedrag en trekkracht, in dieper water.
Dus pas nadat de Kustwacht de prioriteiten heeft aangegeven kun je een optimale diepgang bepalen.


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #114 Gepost op: 14 januari 2013, 16:19:01
Call sign voor de Amaranth wordt (is) PCSY.....dat lijkt een breuk met het verleden, toen kregen "rijksschepen" altijd een call-sign beginend met PB..
Bijvoorbeeld de Ievoli-black had PBPD.

De redenen zijn divers,diepgang heeft hier niet veel mee te maken (de Amaranth zal dieper liggen dan de Black).
In de wandelgangen hoor ik dat het met name met het vertrouwen in het schip te maken heeft..........
8) 98uiye 998765
NoordBorgh go's North again in 2009


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #115 Gepost op: 14 januari 2013, 21:29:45
In de wandelgangen hoor ik dat het met name met het vertrouwen in het schip te maken heeft..........
Je bedoelt een gebrek aan vertrouwen neem ik aan? En waarin ligt dit precies. Zou je iets duidelijker/opener kunnen zijn...?


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #116 Gepost op: 9 februari 2013, 16:20:13
Ievoli Amaranth momenteel op de rede van Istanbul, bestemming conform AIS Ymuiden, ETA zal ergens rond 23 Feb zijn???? 8)
NoordBorgh go's North again in 2009


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #117 Gepost op: 10 februari 2013, 21:48:20


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #118 Gepost op: 10 februari 2013, 22:05:17
Oh oh oh
.it

#fyra
#nh90

Italiaanse techniek zeker?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #119 Gepost op: 10 februari 2013, 22:29:31
Oh oh oh
#fyra
#nh90

Italiaanse techniek zeker?
Nee Turks.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.