Welke sleepboot gaat de Waker vervangen?

Auteur Topic: Welke sleepboot gaat de Waker vervangen?  (gelezen 51751 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #60 Gepost op: 23 april 2010, 14:08:31
Waar ik wel benieuwd naar ben, is of er nog een installatie voor een RIB op komt te zitten.
Maarten,
kijk even in de standaard-tekeningen op http://www.remontowa.pl/download_attachment.php?f=en.attachment_113733449644a8c8a235ba5.pdf
Aan bakboord zit standaard een MOB-bootje. Is dat wat je bedoelt?
Op zo'n AHT kan je ook van alles achteruit over de muur gooien... 8)

In ieder geval is het standaard kantoor te klein voor veel ambtelijk papierwerk 8)


Wadlopertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 102
Reactie #61 Gepost op: 23 april 2010, 14:23:12
Wat bedoel je met AHT?
Volgens mij is er sowieso genoeg ruimte om een RIBinstallatie te plaatsen, maar er is ook al een aardige deck crane aanwezig. Het MOB bootje zal niet voldoen denk ik.


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #62 Gepost op: 23 april 2010, 14:34:26
Wat bedoel je met AHT?
Excuus...Anchor Handling Tug   :)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #63 Gepost op: 23 april 2010, 15:08:08
Aan bakboord zit standaard een MOB-bootje. Is dat wat je bedoelt?
Dank voor de link.
Het bootje wat ik bedoel is inderdaad een slagje groter. De AID maakt gebruik van RIB's met nog een frame erop. De inspecteurs zitten achter de schipper.

Bijgaand een aantal plaatjes, afkomstig uit het blad 'Kustwacht op Koers' (2007), een uitgave van het Kustwacht driemanschap.







Wanneer je een dergelijk vaartuig te water laat met een deck-crane, zul je alsnog wel een soort bok moeten hebben voor de RIB denk ik? :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #64 Gepost op: 4 juni 2010, 17:48:27
Ga maar uit van half/eind mei.

Onderstaand bericht is geplaatst op 31 mei en is afkomstig van de website www.havendenhelder.nl

Citaat
In de Poolse havenstad Gdansk wordt de laatste hand gelegd aan de kustwachtsleper Ievoli Black, die als opvolger van de Waker moet gaan dienen. De nieuwe zeesleper is al in de kleuren van de Kustwacht geschilderd en heeft inmiddels ook het Svitzer-logo in haar schoorstenen staan. Het vaartuig komt binnenkort naar Den Helder.

We kunnen 'm dus inderdaad binnenkort verwachten :)

Edit: we hebben ook beeld :)


foto: Johan Barendrecht
Bron: http://www.newdeep.nl/nautischnieuws.html / Maasmond Maritime
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #65 Gepost op: 4 juni 2010, 18:02:07
Nog meer beeldmateriaal, maar hier nog niet met complete 'kustwachtstriping':
http://www.marinetraffic.com/ais/nl/showallphotos.aspx?mmsi=236557000#top_photo

Er staan wel twee aardige blusmonitoren bovenop overigens :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #66 Gepost op: 7 juni 2010, 12:41:08
De plaatjes moeten fake zijn: Ik verbaas me erover dat de kustwachtstriping erop gezet wordt en de naam niet meteen wordt overgeverfd.
De striping komt toch op de definitieve achtergrondkleur? Je blijft verven op deze manier  
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Svitzer het "Ievoli" deel van de naam zal handhaven. Dat deel hoort volgens mij bij de vorige eigenaar, een Italiaanse rederij. O0


Interessanter is de log op marinetraffic.com. http://www.marinetraffic.com/ais/nl/default.aspx?oldmmsi=236557000&zoom=10&olddate=5/14/2010%2011:54:18%20AM] [url]http://www.marinetraffic.com/ais/nl/default.aspx?oldmmsi=236557000&zoom=10&olddate=5/14/2010%2011:54:18%20AM[/url] Hieruit blijkt dat tijdens een proefvaart 14.5 knopen gevaren is met een uitschieter naar 14.6 knopen.   8)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #67 Gepost op: 7 juni 2010, 13:04:00
even de goede link.


Henk


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #68 Gepost op: 7 juni 2010, 13:32:53
De plaatjes moeten fake zijn: Ik verbaas me erover dat de kustwachtstriping erop gezet wordt en de naam niet meteen wordt overgeverfd.
De striping komt toch op de definitieve achtergrondkleur? Je blijft verven op deze manier  
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Svitzer het "Ievoli" deel van de naam zal handhaven. Dat deel hoort volgens mij bij de vorige eigenaar, een Italiaanse rederij. O0

Je bent wel erg stellig in je uitspraak...

Donkerblauw wordt de nieuwe achtergrondkleur, dus dat daar de strepen op worden geverfd is zo raar nog niet. Daarbij kan het zijn dat ze eerste de rode verf doen en later pas de witte verf (in een tweede sessie). Waarmee de striping wordt afgemaakt en de nieuwe scheepsnaam wordt aangebracht.

Wat ik begreep zou ook dit schip de naam 'Waker' krijgen en gaat de naam Ievoli Black er dus vanaf.

Verder ben ik blij dat je deelt in mijn enthousiasme voor dit schip ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #69 Gepost op: 7 juni 2010, 15:01:03
even de goede link.
Henk
(alweer) bedankt Henk

Je bent wel erg stellig in je uitspraak...
Ja, sorry, net mijn eigen boot geverfd en ook een paar plekjes overgeslagen  
Ik zag de plekjes ook pas toen de boot weer in het water lag.

Ik ben een beetje argwanend als bij een foto geen bron staat.
Bovendien: De oranje baan op deze foto van 28 april 2010 16:47 (© Piotr Jagliński) loopt niet over de patrijspoort...
http://syros-observer.aegean.gr/ais/showallphotos.aspx?mmsi=236557000&photoid=206297
De baan op de foto uit Den Helder wel.
Ik weet dat polen goedkope schilders zijn, maar ze doen het ook niet gratis  ::)

Ik heb inmiddels ook een mogelijke bron van de foto: door een toeleverancier.
kijk maar op: http://reddingbotenforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=60&start=105
Daarmee wordt de foto een stuk geloofwaardiger.