stage ervaringen hoc

Auteur Topic: stage ervaringen hoc  (gelezen 4250 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Gepost op: 3 maart 2004, 16:50:04
Volgens mij zijn er redelijk wat mensen met de HOC opleiding bezig.
Zelf heb ik onlangs eerste stagedag bij de ambulance gehad. Een hele leerzame dag, waarin alle gelegenheid kreeg om aangeleerde vaardigheden in praktijk te brengen. Ik had het geluk dat het aantal spoedritten die dag groot was.
Hoe zijn de ervaringen van anderen?

Rader




Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2004, 18:34:14
Van mij is het alweer 2,5 jaar geleden. :P
Ik weet het nog wel hoor! 1 besteld vervoer, 1 spoedrit, 1 bestelde overplaatsing en 1 direct vervoer.
Zoals je zegt: een hele leerzame dag, zonder meer. En dat leerzame leer je niet door spoedritten, hoewel het natuurlijk wel een beetje spectaculair is.
Prettige samenwerking met het de bemanning. De verpleegkundige had les gegeven tijdens de opleiding en toevallig moest hij die dag in Goes rijden, dus dat was wel prettig, omdat je 'm dan toch een beetje beter kent. En ja, de chauffeur, daar zeg ik maar niets van. Dat was Edwin. ;D ;)

Maar zonder meer: heel erg leerzaam, leuk en zeker voor herhaling vatbaar...

Christian


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #2 Gepost op: 5 maart 2004, 10:57:26
Ik heb mijn ambulance stage april vorig jaar gedaan,
De eerste dag had ik dienst van 8-18 --> 2 B vervoer en 1 A2, we hebben 1 keer bloeddruk gemeten die dag.  :'(
De tweede dag was ik er van 7:30-15:30 toen heb ik wat meer gedaan waarom 2 spoedritten, uiteindelijk heb ik qua handelingen niet veel kunnen doen, volgende keer beter zullen we maar zeggen. Desondanks waren het 2 leuke en leerzame dagen,en heb ik veel lol gehad.

Groetjes patries

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]
Nurse powerrrrr


sigmario

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2004, 20:31:08
Mijn stage ervaring is ver te zoeken omdat ik er nog geen gedaan heb :'(. In November van afgelopen jaar geslaagd voor het theoretische gedeelte ;D, en maar niets horen over een stage plaats in de regio, schijnt erg moeilijk te zijn :-[. In mijn geval gaat het alleen om de stage op een SEH.
Zijn er misschien meer mensen met deze problemen in de regio van Amsterdam ???


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2004, 13:47:37
Dat is inderdaad erg jammer. Zelf heb ik twee van de drie dagen er op zitten. Moet nog één dag bij de ambulance. Zelf heb ik in februari theorie examen gehad en direct daarna de stages. Volgens mij is voor alle cursisten de stage geregeld bij zowel SEH als ambu.

Rader


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #5 Gepost op: 18 maart 2004, 14:09:31
Gisteren stagedag gehad op SEH.
Verder was onze cursusbegeleider ook die dag als stagiair voor verpleegkundige SEH aanwezig.
Komt ambulanceverpleegkundige en hoofd van de geneeskundige eenheid een patient brengen.
Wordt er iemand in de gang naast de SEH onwel. Blijkt reanimatie.
Zijn wij daar dus met zijn drieën aan het werk geassisteerd door SEH-verpleegkundigen, arts-assitenten en een cardioloog. ;)

Rader


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #6 Gepost op: 18 maart 2004, 18:17:53
Dat maak je ook niet vaak mee als stagaire denk ik dat je werkelijk iets kunt /mag doen.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2004, 18:40:06
Tijdens mijn eerste ambu-stage dag heb ik ook veel kunnen doen.
Ook een reanimatie,
Assisteren bij infunderen,
Patiënten op de monitor aansluiten (ecg, tensie en sat.).
Kortom was heel leerzaam en veel praktijk.

In ziekenhuis minder kunnen doen aan handelingen afgezien van de reanimatie, maar was ook heel leerzaam.

Rader


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2004, 19:04:04
Mijn stage ervaring is ver te zoeken omdat ik er nog geen gedaan heb :'(. In November van afgelopen jaar geslaagd voor het theoretische gedeelte ;D, en maar niets horen over een stage plaats in de regio, schijnt erg moeilijk te zijn :-[. In mijn geval gaat het alleen om de stage op een SEH.
Zijn er misschien meer mensen met deze problemen in de regio van Amsterdam ???

Hallo,

Je moet wel even in de gaten houden dat je theorie niet onbeperkt geldig is. Volgens mij moet je binnen een jaar na je theorie je stages hebben gedaan, en dus je praktijk afronden.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #9 Gepost op: 18 maart 2004, 22:06:24
Hallo Mario,

Als het goed is dan heb je 3 toetsbewijzen, theorietoets 1,2 en 3, hiervoor krijg je een deelcertificaat. Op dit deelcertificaat staat vermeld dat je binnen één jaar je praktijkgedeelte moet halen, zonder stage geen praktijkcertificaat.
Maar heb je al praktijkexamen gedaan dan ?

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)