Politie of Marechaussee ?

Auteur Topic: Politie of Marechaussee ?  (gelezen 16470 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Saskia (:

  • Verkeersregelaar, Opleiding T&V, daarna Politie.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #20 Gepost op: 7 november 2009, 23:43:07
Defensie wil graag jonge mensen hebben:  ze zijn "flexibeler"  zeker met de vele uitzendingen van tegenwoordig

Tja de ervaring.......... tja  



word er bij elke functie bij de Marechaussee verwacht dat je meegaat met uitzendingen?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #21 Gepost op: 8 november 2009, 00:02:27
Dat is maar net wat ze nodig hebben.

de marechausse heeft en scala aan taken. Vredesmissies is daar 1 van. Hoeft overigens niet meteen Afghanistan of zo te zijn. Het kan ook een andere plek op deez'aardkloot zijn waar de VN om bijstand vraagt. Of je komt op Schiphol achter de balie te staan. Of je mag de weg vijmaken voor een transportje van de Nederlandse Bank. Of je mag straks Amalia naar school rijden.

Als je van avontuur houdt, ga je naar de politie. Hou je van Avontuur, dan is de KMAR misschien helemaal zo gek nog niet.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #22 Gepost op: 8 november 2009, 00:04:28
En als je op uitzending bent, mag je ook gaan flitsen op de basis! Militairen die te hard door de woestenij ''scheuren''...

 8)


Saskia (:

  • Verkeersregelaar, Opleiding T&V, daarna Politie.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #23 Gepost op: 8 november 2009, 00:05:25
Dat is maar net wat ze nodig hebben.

de marechausse heeft en scala aan taken. Vredesmissies is daar 1 van. Hoeft overigens niet meteen Afghanistan of zo te zijn. Het kan ook een andere plek op deez'aardkloot zijn waar de VN om bijstand vraagt. Of je komt op Schiphol achter de balie te staan. Of je mag de weg vijmaken voor een transportje van de Nederlandse Bank. Of je mag straks Amalia naar school rijden.

Als je van avontuur houdt, ga je naar de politie. Hou je van Avontuur, dan is de KMAR misschien helemaal zo gek nog niet.
Wat zou meer actie hebben? Politie of KMAR?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #24 Gepost op: 8 november 2009, 00:27:09
Actie?

Actie als in een woestijn zitten met vlooien? Ver van huis en haard en af en toe de bomvrije ruimte in moeten duiken omdat een stelletje tulbanden met zelfgebouwde RPG's het kamp bestoken? In de wetenschap dat je misschien niet eens op 2 benen thuis komt?

Weet wat je wilt. De wervingsafiches zijn mooi. De verhalen als je later oud en grijs bent ook. Maar er zit nog wat tussen in. En dat moet je willen en kunnen. Het willen moet je voor jezelf uitmaken. Het kunnen... wel, daar hebben ze een eigen toko voor in - ik dacht - Apeldoorn.


Saskia (:

  • Verkeersregelaar, Opleiding T&V, daarna Politie.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #25 Gepost op: 8 november 2009, 00:28:48
Actie?

Actie als in een woestijn zitten met vlooien? Ver van huis en haard en af en toe de bomvrije ruimte in moeten duiken omdat een stelletje tulbanden met zelfgebouwde RPG's het kamp bestoken? In de wetenschap dat je misschien niet eens op 2 benen thuis komt?

Weet wat je wilt. De wervingsafiches zijn mooi. De verhalen als je later oud en grijs bent ook. Maar er zit nog wat tussen in. En dat moet je willen en kunnen. Het willen moet je voor jezelf uitmaken. Het kunnen... wel, daar hebben ze een eigen toko voor in - ik dacht - Apeldoorn.


Haha, ik weet al wat leuker is, was alleen benieuwd of er nog nieuwe dingen naar voren kwamen :P


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #26 Gepost op: 8 november 2009, 00:29:41
Wat DB zegt..

Ik ken redelijk wat ''geflipte'' militairen..  ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #27 Gepost op: 8 november 2009, 00:51:13
Sorry, homeys...  >:(

Maar als jullie met "geflipte militairen" jongens en meiden bedoelen die last hebben van PTSD, dan met effe een tikkie meer respect graag. Dat krijg je niet door thuis te blijven. Dan heb je wat gezien en meegemaakt.

Eigen keuze? Leuke dooddoener. Maar geen reden om dus onze vets maar af te serveren als geflipten.

Was getekend,

DB


Saskia (:

  • Verkeersregelaar, Opleiding T&V, daarna Politie.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #28 Gepost op: 8 november 2009, 00:55:03
Sorry, homeys...  >:(

Maar als jullie met "geflipte militairen" jongens en meiden bedoelen die last hebben van PTSD, dan met effe een tikkie meer respect graag. Dat krijg je niet door thuis te blijven. Dan heb je wat gezien en meegemaakt.

Eigen keuze? Leuke dooddoener. Maar geen reden om dus onze vets maar af te serveren als geflipten.

Was getekend,

DB

Nee hoor die militairen bedoel ik niet  >:(
maar er zijn nog wel meerdere soorten van geflipt heid of hoe je dat ook mag noemen, :P

Nee hoor ik heb ook veel respect voor mensen die zoveel hebben meegemaakt!
Just like my grandpa O0


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #29 Gepost op: 8 november 2009, 00:56:22
Sorry, homeys...  >:(

Maar als jullie met "geflipte militairen" jongens en meiden bedoelen die last hebben van PTSD, dan met effe een tikkie meer respect graag. Dat krijg je niet door thuis te blijven. Dan heb je wat gezien en meegemaakt.

Eigen keuze? Leuke dooddoener. Maar geen reden om dus onze vets maar af te serveren als geflipten.

Was getekend,

DB


Nou, onderling gebruik ik dezelfde bewoordingen hoor. ''Flippen'' is heel normaal. En breek me de bek niet open met termen als ''respect''...

De luisterende oren en de schouders die ik aangeboden heb zijn zowat niet meer te tellen.. O0