Politie of Marechaussee ?

Auteur Topic: Politie of Marechaussee ?  (gelezen 16472 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #40 Gepost op: 11 november 2009, 17:29:45
Ik denk toch dat ik me nog wat beter moet orienteren.
Het lijkt me allebei wel super!
weten jullie misschien nog voor/nadelen die mij de keuze wat makkelijker zullen maken?
Dat denk ik ook dat je wat beter moet oriënteren want "wachtmeester" is geen functie maar je rang.

Behalve poitie-taken (militaire) kan je ook een functie krijgen bij de grensbewaking of mobiel toezicht vreemdelingen, je kan wel aangeven waarbij je wilt worden ingedeeld maar er wordt (meestal) een functie toegewezen. Net waar de behoefte is. Maar ook waar er plaats is, dat kan een end van je woonplaats afliggen.


Saskia (:

  • Verkeersregelaar, Opleiding T&V, daarna Politie.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #41 Gepost op: 11 november 2009, 17:51:20
Dat denk ik ook dat je wat beter moet oriënteren want "wachtmeester" is geen functie maar je rang.

Behalve poitie-taken (militaire) kan je ook een functie krijgen bij de grensbewaking of mobiel toezicht vreemdelingen, je kan wel aangeven waarbij je wilt worden ingedeeld maar er wordt (meestal) een functie toegewezen. Net waar de behoefte is. Maar ook waar er plaats is, dat kan een end van je woonplaats afliggen.
mij lijkt het op schiphol, wel leuk werken en op de motor.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #42 Gepost op: 11 november 2009, 19:29:07
mij lijkt het op schiphol, wel leuk werken en op de motor.

Het lijkt me dat je jezelf écht even moet voorbereiden voor je nog meer dingen gaat zeggen danwel vragen.

Je komt nu nogal over van ''dit doen we effe'' en daarna doen we ''dat er effe bij'' en ''dan ga ik wel effe'' bij de politie

Eigen initïatief, zoekwerk, inventarisatie en compileren van alle benodigde gegevens om je keuze voor jezelf duidelijker te maken. Pas daarna de meningen en opinies van anderen daarnaast leggen.
Jij wil het worden, zorg dan ook dat je nooit kunt zeggen dat je niet zelf alle mogelijke informatie voor beide functies opgezocht hebt!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Saskia (:

  • Verkeersregelaar, Opleiding T&V, daarna Politie.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #43 Gepost op: 11 november 2009, 20:57:37
Het lijkt me dat je jezelf écht even moet voorbereiden voor je nog meer dingen gaat zeggen danwel vragen.

Je komt nu nogal over van ''dit doen we effe'' en daarna doen we ''dat er effe bij'' en ''dan ga ik wel effe'' bij de politie

haha ja zo komt het wel over, maar zo bedoel ik het niet ???
maar ja ik zie het wel, duurt toch nog een hele tijd :P


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #44 Gepost op: 11 november 2009, 21:15:27
haha ja zo komt het wel over, maar zo bedoel ik het niet ???
maar ja ik zie het wel, duurt toch nog een hele tijd :P

En overal ''haha'' en ''hihi'' achter zetten gaat je ook niet helpen...solliciteer, doorloop links en rechts medische, psychologische en sportkeuringen...en oordeel later... Als je iets wilt, ....sta je sterk.  ::)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #45 Gepost op: 11 november 2009, 21:25:05
haha ja zo komt het wel over, maar zo bedoel ik het niet ???
maar ja ik zie het wel, duurt toch nog een hele tijd :P

Ik (en ik denk vele met mij) ben helemaal niet beroerd  om antwoord te geven op gerichte vragen, echter op vragen van ''Wat is het verschil tussen de politie en de KMar'' ... Daar moet je zelf achter komen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #46 Gepost op: 11 november 2009, 23:07:53
Nu de discussie toch op gang is.. ::)

Wat is de beste tijd om te solliciteren bij een korps? Want in mei volgend jaar doe ik examen, en het liefst direct aan de gang daarna.
Alleen is er zoiets als een wachttijd tussen twee sollicitaties? Of kan je er maar één doen? Want ik wil namelijk wel een alternatief kunnen kiezen wanneer het hele feest niet doorgaat.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #47 Gepost op: 11 november 2009, 23:19:35
Nu de discussie toch op gang is.. ::)

Wat is de beste tijd om te solliciteren bij een korps? Want in mei volgend jaar doe ik examen, en het liefst direct aan de gang daarna.
Alleen is er zoiets als een wachttijd tussen twee sollicitaties? Of kan je er maar één doen? Want ik wil namelijk wel een alternatief kunnen kiezen wanneer het hele feest niet doorgaat.

Ligt een beetje aan het korps en de hoeveelheid beschikbare opleidings- / keurings plaatsen. Ikzelf heb ruim 11 maanden over het gehele selectietraject gedaan terwijl een maatjes voor het zelfde korps binnen 2 weken na het eerste gesprek al het eerste gedeelte van de keuring heeft gedaan en het tweede deel een week daarna.

Als je gaat solliciteren kun je dat ruim van te voren doen en aangegeven dat je pas vanaf een bepaalde tijd ''beschikbaar'' bent omdat je nog een andere opleiding moet afmaken.
(Ik ken iemand die nu de opleiding voor het KLPD in gaat, die heeft 1.5 jaar geleden de keuringen gedaan en is aangenomen maar zat nog in een andere opleiding) Je kan maar 1 sollicitatie te gelijk doen, de keuring (het rapport) is een bepaalde tijd geldig (ik geloof 1 jaar) en in die periode mag / kan je niet opnieuw gekeurd worden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #48 Gepost op: 11 november 2009, 23:47:15
mij lijkt het op schiphol, wel leuk werken en op de motor.

Bedenk wel dat deze functies toch aardig verschillen van de politie. De KMAR kan het leuk brengen maar als ik toch eens om mij heen kijk zie ik dat veel personeel teleurgesteld doorstroomt naar de politie na de verplichte diensttijd. Schiphol is gewoon niet hetzelfde als een beetje politiebureau. Je bent veel meer bezig met preventieve taken en preventieve controles dan repressief optreden zoals bij de politie vaak voorkomt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #49 Gepost op: 11 november 2009, 23:49:54
Bedenk wel dat deze functies toch aardig verschillen van de politie. De KMAR kan het leuk brengen maar als ik toch eens om mij heen kijk zie ik dat veel personeel teleurgesteld doorstroomt naar de politie na de verplichte diensttijd. Schiphol is gewoon niet hetzelfde als een beetje politiebureau. Je bent veel meer bezig met preventieve taken en preventieve controles dan repressief optreden zoals bij de politie vaak voorkomt.

Hmmzzzzz

Op Schiphol heb je toch net zoveel verkeersbewegingen als in een normale stad, aanrijdingen vinden er regelmatig plaats.
Ik denk dat je qua ''noodhulp'' geen tot weinig verschillen hebt met een gewone ''stad'' buiten het feit dat je klanten grotendeels afkomstig zijn uit het buitenland en op doorreis zijn (en dus haast hebben).
De mensen die ik ken en bij de KMar vandaan komen zijn natuurlijk niet allemaal positief, maar echt negatieve geluiden heb ik weinig gehoord  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !