Nu de discussie toch op gang is..
Wat is de beste tijd om te solliciteren bij een korps? Want in mei volgend jaar doe ik examen, en het liefst direct aan de gang daarna.
Alleen is er zoiets als een wachttijd tussen twee sollicitaties? Of kan je er maar één doen? Want ik wil namelijk wel een alternatief kunnen kiezen wanneer het hele feest niet doorgaat.
Ligt een beetje aan het korps en de hoeveelheid beschikbare opleidings- / keurings plaatsen. Ikzelf heb ruim 11 maanden over het gehele selectietraject gedaan terwijl een maatjes voor het zelfde korps binnen 2 weken na het eerste gesprek al het eerste gedeelte van de keuring heeft gedaan en het tweede deel een week daarna.
Als je gaat solliciteren kun je dat ruim van te voren doen en aangegeven dat je pas vanaf een bepaalde tijd ''beschikbaar'' bent omdat je nog een andere opleiding moet afmaken.
(Ik ken iemand die nu de opleiding voor het KLPD in gaat, die heeft 1.5 jaar geleden de keuringen gedaan en is aangenomen maar zat nog in een andere opleiding) Je kan maar 1 sollicitatie te gelijk doen, de keuring (het rapport) is een bepaalde tijd geldig (ik geloof 1 jaar) en in die periode mag / kan je niet opnieuw gekeurd worden.