Nou heb ik ook bij IVK gekeken, alleen nu blijkt dat ik dan economie moet hebben, en dat had ik tot en met de 4e klas
Ik heb welgeteld één vak economie en één vak marketing gehad. Beide zeer basaal. Het is ook niet mijn sterkste punt (understatement), maar zonder economie in je vooropleiding is het wel te doen.
Bij mijn weten is economie in je pakket geen eis bij IVK in Utrecht, maar misschien is dat gewijzigd.
Maar voordat ik als moderator zelf verder of-topic ga: verdere vragen over IVK kun je hier kwijt:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,18918.0.htmlMag ik vragen waarom het niet doorging?
Dat mag
M'n sollicitatiebrief was 'na de uiterste datum' binnengekomen bij Bureau Personeelsvoorziening. Die datum was helaas niet openbaar, dus dat kon ik van tevoren niet weten.
Ik heb daarop nog wel weer een brief geschreven (en ook reactie gehad), maar ik zat toen ook tegen m'n examenperiode aan en heb er daarom niet veel werk meer van gemaakt.
Uiteindelijk ben ik daar helemaal niet rouwig om, met IVK heb je i.m.o. een veel breder toekomstperspectief. Daarbij ben je ook wel erg jong als je direct na het voortgezet onderwijs bij de politie aan de slag gaat, zeker voor een leidinggevende rol.
Zoals ik het nu bekijk, zou ik absoluut niet klaar geweest zijn voor de politieopleiding op niveau 5. Toen dacht ik van wel, maar de grote boze mensenwereld kwam voor mij pas na het voortgezet onderwijs. Ook iets met levenservaring
Overigens ben ik ook van het principe zo hoog mogelijk in te steken, maar wel zonder de praktijk uit het oog te verliezen. Binnen een organisatie doorgroeien (zeker een sterk hiërarchische organisatie) is doorgaans moeilijker dan van buitenaf instromen. Ook heb je nu de leeftijd om te leren en je te ontwikkelen. Op latere leeftijd wordt dat alleen maar moeilijker (weet ik niet uit eigen ervaring, wel uit ervaringen van anderen. ook politiemensen toevallig
).