Aanhouding buiten heterdaad: toestemming OvJ nodig?

Auteur Topic: Aanhouding buiten heterdaad: toestemming OvJ nodig?  (gelezen 15362 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Glenn2

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 8 november 2009, 15:20:58
Komt er niet een moment dat ''de emmer overloopt''? Het hele apparaat komt op mij over als een tikkende tijdbom, voor alle partijen behalve de verantwoordelijken...

Niet dat ik mij schuldig wil maken aan opruiing  ;D, maar worden er nog wel eens (publieksvriendelijke) acties overwogen? Om mankracht / veiligheid af te dwingen en daarmee het respect van de burger terug te verdienen?
Zie wat er gebeurd als je publiekelijk je mond opentrekt (korpschef Welten van Amsterdam) over deze problemen. Dan wordt je publiekelijk te kakken gezet én teruggefloten door Ter Horst en Cohen.

Kan alleen maar zeggen dat ik me in het beeld herken dat hier geschetst wordt door de agenten. In m'n vrienden- en kennissenkring werken er nogal een hoop bij de politie en die frusteren zich hier ook over.

Heb zelf een keer een noodhulpdienstje meegedraaid en toen moesten er 2 mensen van huis gehaald worden die dienst. De eerste ging mee. Dat we de tweede gingen ophalen flikkerde een dronken jongeman op een brommer bijna op de motorkap van de auto waardoor je dus 2,5 uur(!) verder was voordat je weer de straat op kon vanwege afhandeling artikel 8. Daarna als een malle de straat weer op en toen waren we door drukte de enige noodhulp auto in het hele district. Die persoon kan je dus niet meer oppakken. Gelijk daarna volgde een melding tentamen suicide en de dienst was voorbij.

Zo kan ik me dus goed voorstellen dat er dus gewoon de tijd niet is om dit soort 'lichte' feiten meteen prio te geven. Simpelweg omdat er, in ieder geval in die dienst die ik meedraaide, te weinig auto's op straat waren.

En Guusje maar roepen dat de bezuinigingen niet ten koste gaan van blauw op straat. Als meer dan de helft van de korpsen nu al een vacaturestop heeft ga je mij niet wijsmaken dat de sterkte niet op peil blijft.


Gast48368

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 8 november 2009, 23:22:58
Ik kan in het verhaal van firefamke niet opmaken of er wel aangifte is gedaan (en of zij dat überhaupt mocht doen, goederen waren niet van haar). Ik weet het, lijkt slechts een formaliteit, maar is wel dé start van een onderzoek. Verder denk ik dat Mon3aantje eea keurig heeft verwoord.

Er is zeker aangifte gedaan. Zowel door mijzelf, als door mijn medewerksters.  De goederen waren van een klant van mij, welke wij bewerkt hadden. De klant van mij heeft ook een rol in deze kwestie gehad. Ze hebben de politie ook vragen gesteld met betrekking tot de inbeslagname van hun goederen.  

Het is al met al in NL niet allemaal vanzelfsprekend in het logische recht wat de burger denkt. Het blijkt allemaal ingewikkelder. Als er een misdaad (lees, wat niet mag volgens het burgelijk wetboek) gepleegd wordt, komt er vervolgens een hele truckendoos tevoorschijn welke afgewikkeld moet worden. Met alle goede bedoelingen van dien, van een ieder. De wetgeving deugt gewoon niet.............

Mon3aantje heeft het zeker heel keurig verwoord.  O0   Maar toch was/ben ik niet blij.  :)   Ondanks dat ik mijn gelijk heb gekregen, het open en breed in de media is verwoord (lees>>> het commentaar van de dader werd verwoord, dat van mij niet, laat staan dat ik wist wanneer de dader voor moest komen  :-X ) kon ik mijn woordje niet doen. Wat ik graag had willen doen. Want hij was de boosdoener. Niet ik. Niet mijn werkneemsters.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #22 Gepost op: 9 november 2009, 10:04:49
Ik zal maar zo zeggen... roeien met de riemen die je hebt... en ja.. soms is het emmertje vol...

jullie hebben tenminste nog riemen:    ik heb bij een werkgever gewerk waar bij een afdeling de tekst hing:

Wij roeien met de riemen die in bestelling zijn...........................