Ik zal mijn (waargebeurde) casus hier dan maar eens uit de doeken doen.
Een klant van mij wil zijn rekening niet betalen. Ik daarop zeg: Niet betalen is niet verder voor je werkzaamheden verrichten aan de nog lopende zaken.
Ik licht mijn personeel in, dat als meneer zich aankondigd, belt, of langskomt, ze altijd mij moeten roepen en naar mij moeten verwijzen.
Op een goede dag, ik was onderweg voor de zaak, komt meneer verhaal halen op mijn bedrijf.
Ik was er dus niet, dus mijn personeel zegt, wij kunnen niks doen, u moet wachten op ons baas, die komt zo terug.
Daar had meneer geen oren naar, die wist wel hoe laat het was als hij geconfronteerd werd met mij. (had staan wachten tot ik weg was)
Meneer dreigt met: Als ik mijn spullen niet mee krijg, neem ik spullen van hier mee. (meneer had een handlanger bij zich, dus ze waren met 2 man sterk tegen 2 vrouwen)
Vrouwen durven niks meer te doen, raken in paniek, en de heren nemen spullen mee van mij die klaar stonden voor een andere klant, wat die dag afgeleverd moest worden.
Daarop bellen ze 112, dat ze een bus aan moeten houden met dat en dat kenteken, dat ze spullen gestolen hebben,en daarna mij. Ik kom meteen terug, en de politie komt pas na een uur.
De melding dat ze uit moesten kijken naar een bus was niet doorgekomen. Wij moesten een verklaring afleggen, politie gaat weer weg.
Ik bel de politie om te vragen hoe het nu gaat, want mijn klant wil zijn spullen en die zijn gestolen door een klant van mij, ik weet waar het is, maar ze kunnen niks doen.
De OVJ bepaald diezelfde dag: Meneer moet de spullen voor de volgende dag 9.00 uur afleveren op het politiebureau, anders wordt hij aangehouden.
Ik bel de volgende dag, nee, de spullen zijn niet afgegeven. Dus ik zeg: Dus jullie kunnen meneer aanhouden, jullie weten waar hij woont, en ik moet het nu echt terug.
De politie zegt: De mensen die meneer aan moeten houden zitten in een andere gemeente, dus daar moeten wij officieel een verzoek voor indienen.
IK: Welke gemeente dan> Politie> gemeente waar meneer woont, daar moeten wij dat aan gaan vragen.
Dus ik bel 2 dagen later naar de politie in die gemeente: Nee, mevrouw, wij hebben het te druk, voorlopig nog geen tijd, weet u hoeveel ernstigere zaken er nog voor u gaan?
Ik, ja maar ik wil gewoon mijn spullen terug. Ja, dat is dan heel erg jammer, u zult moeten wachten..............
Na heeeeeeeeeeel veel gebel en gestalk van mijn kant hebben ze hem dan na 5 dagen aangehouden. De spullen stonden ook nog in zijn bus.
Krijg ik een telefoontje: meneer is aangehouden, spullen zijn aangetroffen! Ik in jubelstemming, en zeg: Waar kan ik het komen halen. Politie: U kunt het niet komen halen, het is in beslag genomen.
Ik dacht echt dat ik gek werd !!!
Na heeeeeeeeeeeeeel veel ellende en bellen heb ik het dan eindelijk mee kunnen krijgen na een week.........
Krijg ik later een brief: De dader is aangehouden. Wegens privacy redenen kunnen wij de gegevens van de dader niet blootgeven.(die had ik ze zelf gegeven...........)
Zo heb ik nog een verhaal, maar nog erger, dat gaat mij persoonlijk lijfelijk aan.
Maar snappen jullie mensen van de blauwe kolom dat wij burgers en inwoners van NL zich afvragen waar het recht van een slachtoffer is gebleven??
Ik vind het echt diep en diep triest.
Nu heeft de politie mij echt heel goed geholpen en te woord gestaan, echt begripvol opgesteld, daar klaag ik echt geheel niet over , maar die burocratie hier in NL......gaat nergens meer over !!!