Middelbrand + lekkage onbekende stof Apeldoornseweg - Eslpeet 5-11-2009

Auteur Topic: Middelbrand + lekkage onbekende stof Apeldoornseweg - Eslpeet 5-11-2009  (gelezen 3018 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jaccohannessen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #10 Gepost op: 5 november 2009, 20:51:01
0802915   20:37:37   05-11-09   ALPHA   Met spoed contact GMA
AGS Persoonlijke code Brandweer Regionaal NoordenOostGelderland


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #11 Gepost op: 5 november 2009, 23:25:15
ELSPEET - Na het blussen van een binnenbrandje op de bovenverdieping van en winkelpand en woning aan de Apeldoornseweg in Elspeet, ontdekte de brandweer bij de nadere inspectie in één van de kamers enkele chemicaliën, die voor de omgeving explosiegevaar kon opleveren.
In overleg met de gemeente werd een evacuatieplan voor directe omwonenden opgesteld, maar na consultatie van onder meer het Explosieven Opruiming Commando (EOC) hoefde evacuatie niet plaats te vinden omdat er geen acuut gevaar aanwezig bleek.

De binnenbrand werd donderdagmiddag 5 november kort na 17.00 uur gemeld. Na het blussen van de kleine brand, die in één van de kamers op de bovenverdieping woedde, trof de brandweer bij inspectie enkele soorten chemicaliën aan, die bij een bepaalde samenstelling explosiegevaar kon opleveren. Na overleg met de politie werd het EOC ingeschakeld en trof de gemeente voorbereidingen voor evacuatie van de omwonenden. Na intern beraad adviseerde het EOC dat de wijze waarop de stoffen waren aangetroffen er geen acuut gevaar voor de omgeving aanwezig was. De chemicaliën zijn verwijderd en in beslag genomen.

De 17-jarige zoon van de bewoners bleek de eigenaar te zijn van de chemicaliën. Wat hij daarmee wilde is nog niet duidelijk. Hij zal daarover nog uitvoerig door de politie worden gehoord. Indien er strafbare feiten zijn gepleegd, zal een proces-verbaal volgen. De brand is vermoedelijk ontstaan door een defecte lijmtang die kort voor de brand, door de 17-jarige gebruikt was. De schade door de brand is nog niet vast gesteld.
Tekst en nog wat meer fotos: www.gelrenieuws.nl
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #12 Gepost op: 7 november 2009, 00:54:04
namen, namen, namen, stofnamen!
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #13 Gepost op: 7 november 2009, 01:39:08
namen, namen, namen, stofnamen!

ik wil niet speculeren maar een buurman van mij sprak ik vandaag, die was daar aan het werk in het pand ernaast, dus die was er meteen bij: hij vertelde dat met bezig was met het maken van producten om vuurwerk mee te maken.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Maarten!

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
  • Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (VNOG)
Reactie #14 Gepost op: 7 november 2009, 01:48:46
ik wil niet speculeren maar een buurman van mij sprak ik vandaag, die was daar aan het werk in het pand ernaast, dus die was er meteen bij: hij vertelde dat met bezig was met het maken van producten om vuurwerk mee te maken.

Een eigen vuurwerk-lab, klinkt interessant....  :)

Zijn er nog meer speculaties en roddels bekend over waar deze hobbyist mee bezig was??
Werk --> Scheikundig onderzoeker Douane EHV -->  -GNK-C / SIGMA lid VNOG-West               -Rode Kruis afdeling Nunspeet - Bestuurslid, Coördinator E


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #15 Gepost op: 7 november 2009, 01:59:22
Een eigen vuurwerk-lab, klinkt interessant....  :)

Zijn er nog meer speculaties en roddels bekend over waar deze hobbyist mee bezig was??

vuurwerklab wou ik nog net niet zeggen,
maar volgens hem werden er wel stoffen gemaakt voor dit soort dingen
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #16 Gepost op: 7 november 2009, 02:03:57
Een eigen vuurwerk-lab, klinkt interessant....  :)
Zijn er nog meer speculaties en roddels bekend over waar deze hobbyist mee bezig was??

vuurwerklab wou ik nog net niet zeggen,
maar volgens hem werden er wel stoffen gemaakt voor dit soort dingen

Wieweet komen er nog wel persberichten naar buiten, laten we die dan maar afwachten  ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl