Bij welke leeftijd solliciteren bij de politie?

Auteur Topic: Bij welke leeftijd solliciteren bij de politie?  (gelezen 9806 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Saskia (:

  • Verkeersregelaar, Opleiding T&V, daarna Politie.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Gepost op: 6 november 2009, 01:33:36
Bij ons word gezegd dat als je op je 18e gaat solliciteren je niet zo gauw word aangenomen, omdat je dan nog niet zoveel levenservaring hebt opgedaan..
Kans is groter bij 21. Maar 18 kan toch ook?
Hebben jullie hier ook mee te maken gehad, of weten jullie juist het tegendeel te bewijzen? Laat me dan aub wat weten, des te eerder ik kan solliciteren bij de politie :)




Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #1 Gepost op: 6 november 2009, 09:34:21
Ik weet niet welke vooropleiding je hebt maar misschien kun je eerst een gerelateerde MBO of HBO opleiding gaan doen. Ikzelf ben nu 18 en vorig jaar geslaagd voor mijn VWO en wil ook erg graag naar de politie. Maar in plaats van direct te solliciteren heb ik ervoor gekozen om HBO Integrale Veiligheid te gaan doen. Deze opleiding heeft veel raakvlakken met politiewerk, een ander voordeel is dat deze opleiding zich niet alleen richt op politiewerk maar ook op vele andere gebieden die met veiligheid te maken hebben. Misschien kom je zo nog wel iets anders tegen wat je erg aanspreekt.

Succes met je keuze in ieder geval. O0
Groeten, Colin


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #2 Gepost op: 6 november 2009, 10:06:22
Bij ons word gezegd dat als je op je 18e gaat solliciteren je niet zo gauw word aangenomen, omdat je dan nog niet zoveel levenservaring hebt opgedaan..
Kans is groter bij 21. Maar 18 kan toch ook?
Hebben jullie hier ook mee te maken gehad, of weten jullie juist het tegendeel te bewijzen? Laat me dan aub wat weten, des te eerder ik kan solliciteren bij de politie :)

Ja hoor met 18 jaar kan het ook, als je bij ons op de politieacademie in Amsterdam kijkt zie je heel veel jonge collega;s lopen. Bij mij in de klas zaten ook mensen die net 18 waren geworden. En iedreen is weer anders de een is volwasen op zijn 18de de ander nog niet. Kijk als 18 jarige heb je het op straat soms best lastig. Als je een bon aan het uitschrijven bent hoor je vaak:"He weet je moeder wel dat je hier bent" Aan de andere kant is dat weer een goede leerschool.
Keuze is aan je zelf denk ik.


gr
Mike+-


Glenn2

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 6 november 2009, 10:07:49
Bij het selectietraject van de politie hameren ze vooral op zelfstandigheid, verantwoording en levenservaring. Dat heb je minder als 18 jarige dan als 21 jarige. Ik denk dat de kans op 21 jaar groter is dan bij 18. Echter, als jij kunt aantonen dat je al veel verantwoording hebt moeten dragen maak je die kans weer groter.

Vergeet niet dat veel korpsen hun sollicitaties op slot hebben zitten. Hierdoor komen bij de korpsen die nog wel sollicitaties in behandeling nemen veel meer mensen binnen dan er aangenomen kunnen worden. Hierdoor kunnen ze dus een streng aanname beleid hanteren.

Heel veel succes!


Glenn2

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 6 november 2009, 10:08:20
Als je een bon aan het uitschrijven bent hoor je vaak:"He weet je moeder wel dat je hier bent"
;D


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #5 Gepost op: 6 november 2009, 10:09:09
Bij het selectietraject van de politie hameren ze vooral op zelfstandigheid, verantwoording en levenservaring. Dat heb je minder als 18 jarige dan als 21 jarige. Ik denk dat de kans op 21 jaar groter is dan bij 18. Echter, als jij kunt aantonen dat je al veel verantwoording hebt moeten dragen maak je die kans weer groter.

Vergeet niet dat veel korpsen hun sollicitaties op slot hebben zitten. Hierdoor komen bij de korpsen die nog wel sollicitaties in behandeling nemen veel meer mensen binnen dan er aangenomen kunnen worden. Hierdoor kunnen ze dus een streng aanname beleid hanteren.

Heel veel succes!


Op mijn beurt zeg ik, niet geschoten is altijd mis.

gr
Mike


Glenn2

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 6 november 2009, 10:14:35
Dat is waar Mike, ALTIJD proberen!


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #7 Gepost op: 6 november 2009, 11:09:19
ik heb eerst mijn MBO dipl. gehaald en ben vervolgens gaan solliciteren.... ik was toen 22... bij de selectie's was ik zowiezo niet de oudste...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Saskia (:

  • Verkeersregelaar, Opleiding T&V, daarna Politie.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #8 Gepost op: 6 november 2009, 16:55:35
Ik doe nu een Mbo opleiding toezicht en veiligheid op t Roc, bij deze opleiding leer je veel voor de politie.
Rapporten opmaken Pv-tjes opmaken, verkeer regelen, weerbaarheid, Ehbo, cameraobservant, baliewerk enz.
Denk dat je met deze opleiding toch ook wel iets meer verantwoordelijkheid uitstraalt toch? Denk dat ik ver voor loop op alle nieuwelingen als ik ga solliciteren?


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #9 Gepost op: 6 november 2009, 22:14:14
Ik doe nu een Mbo opleiding toezicht en veiligheid op t Roc, bij deze opleiding leer je veel voor de politie.
Rapporten opmaken Pv-tjes opmaken, verkeer regelen, weerbaarheid, Ehbo, cameraobservant, baliewerk enz.
Denk dat je met deze opleiding toch ook wel iets meer verantwoordelijkheid uitstraalt toch? Denk dat ik ver voor loop op alle nieuwelingen als ik ga solliciteren?

Nee op zo'n iwab zitten ze dadelijk echt te wachten.
Vooral dit volhouden tijdens je opleiding bij de politie (als je door de sollicitatieprocedure komt). En dan vooral op stage zo'n instelling hebben dat je voor loopt op de "nieuwelingen". Hoe zou jij jezelf noemen?

Overigens om toch je vraag te beantwoorden
Plak er nog wat jaartjes aan met enkele studies en levenservaring. En werk aan je attitude.
Ik merk dat veel jonge aspiranten, tegenwoordig noemen ze dat studenten (wie heeft dat verzonnen), er vaak bij lopen als een stel cowboys. Sommigen weten nog niet eens wat het is om een klap op hun bek te krijgen en denken alleen maar dat ze door het dragen van dat pak onschendbaar zijn. Klinkt hard, maar is wel de waarheid.
En ja vaak hoor je "weet je moeder dat je hier staat".
Schrijf dit niet om af te schrikken hoor. Maar de politie is geen sprookje.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi