Bij welke leeftijd solliciteren bij de politie?

Auteur Topic: Bij welke leeftijd solliciteren bij de politie?  (gelezen 9808 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #10 Gepost op: 6 november 2009, 22:38:40
je volwassenheid heeft met meerdere dingen te maken dan alleen je leeftijd

een persoon van 18 kan volwassener zijn dan iemand van 25

wat belangrijk is, is je zelfstandigheid
ben je alleen of met vrienden op vakantie geweest (binnen of buiten Nederland)
ga je stappen  
enz enz


Gast48368

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 6 november 2009, 22:52:02
je volwassenheid heeft met meerdere dingen te maken dan alleen je leeftijd

ben je alleen of met vrienden op vakantie geweest (binnen of buiten Nederland)
ga je stappen  
enz enz  

Ehhhhmmm.......moet ik dit serieus nemen....... ;D ;D ;D


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #12 Gepost op: 6 november 2009, 22:55:47
wat belangrijk is, is je zelfstandigheid
ben je alleen of met vrienden op vakantie geweest (binnen of buiten Nederland)
ga je stappen  
enz enz  

Onzin!
Dit slaat nergens op.  ;D
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #13 Gepost op: 6 november 2009, 23:20:16
Ehhhhmmm.......moet ik dit serieus nemen....... ;D ;D ;D
jazeker maar als je dat niet doet: ook goede vrienden

iemand van 25 die nog nooit zelf is weggeweest en nog bij zijn ouders woont is minder volwassen dan iemand van 18 die meerdere keren zelfstandig op vakantie is geweest en plannen heeft om (al) zelfstandig te gaan wonen.

ja, die mensen van 25 bestaan nog en meer dan je denkt

ik ken iemand die op een keuringscentrum werkt en dit wordt echt meegenomen in het besluit. Maar ja jullie weten het vast beter
Onzin!
Dit slaat nergens op.  ;D
Het psychologisch interview
Dit gesprek met een psycholoog duurt ongeveer een uur. Tijdens het gesprek komen allerlei persoonlijke ervaringen uit je verleden aan de orde. De psycholoog bekijkt in dit gesprek of jij beschikt over competenties die voor het politiewerk van belang zijn. Zoals inlevingsvermogen, stressbestendigheid en integriteit.

Hoe wil je dit ontwikkelen zonder zelfstandigheid???


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 6 november 2009, 23:24:33
Werkervaring, levenservaring en zelfstandigheid zijn dingen die ze vragen.
Woonsituatie, vrienden/kennisenkring etc. Het komt allemaal aan bod ;)
Wat wel belangrijk is, zorg dat je zo snel mogelijk je rijbewijs haalt  :)

Nee op zo'n iwab zitten ze dadelijk echt te wachten.
Vooral dit volhouden tijdens je opleiding bij de politie (als je door de sollicitatieprocedure komt). En dan vooral op stage zo'n instelling hebben dat je voor loopt op de "nieuwelingen". Hoe zou jij jezelf noemen?

Overigens om toch je vraag te beantwoorden
Plak er nog wat jaartjes aan met enkele studies en levenservaring. En werk aan je attitude.
Ik merk dat veel jonge aspiranten, tegenwoordig noemen ze dat studenten (wie heeft dat verzonnen), er vaak bij lopen als een stel cowboys. Sommigen weten nog niet eens wat het is om een klap op hun bek te krijgen en denken alleen maar dat ze door het dragen van dat pak onschendbaar zijn. Klinkt hard, maar is wel de waarheid.
En ja vaak hoor je "weet je moeder dat je hier staat".
Schrijf dit niet om af te schrikken hoor. Maar de politie is geen sprookje.

Even als aanvulling. Ik heb een soorgelijke opleiding gedaan voordat ik begon. Heb ook meegedraaid en meegekeken echter weet wat je bent en dat is niet meer dan anderen. De opleiding begint op dag 1. Je bent niets meer of minder dan degene die bij je in de klas komt, het kan wel zijn dat je van bepaalde zaken al een klein beetje weet of dat je al eens iets hebt ''meegemaakt'' (vanaf de zij-lijn).

Om even een vergelijking te maken, ik heb deze opleiding 4 of 5 jaar geleden afgerond. Van de 28 klasgenoten zijn er in het eerste jaar 2 aangenomen, in het jaar daarop 4, daaropvolgend 4 en afgelopen maandag is er 1 begonnen.  Dat zijn 11 van de 28 mensen ....

Om te reageren op cowboy's. Ik heb in de opleiding een aantal klasgenoten gehad die ''bij het AT wilde'', bij de Mariniers vandaan kwamen of op dag1 al met een volledige bepakking qua accesoires aan hun koppel liepen. Deze zijn inmiddels allemaal afgevallen en niet meer werkzaam bij de politie.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Saskia (:

  • Verkeersregelaar, Opleiding T&V, daarna Politie.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #15 Gepost op: 6 november 2009, 23:26:04
Nee op zo'n iwab zitten ze dadelijk echt te wachten.
Vooral dit volhouden tijdens je opleiding bij de politie (als je door de sollicitatieprocedure komt). En dan vooral op stage zo'n instelling hebben dat je voor loopt op de "nieuwelingen". Hoe zou jij jezelf noemen?

Overigens om toch je vraag te beantwoorden
Plak er nog wat jaartjes aan met enkele studies en levenservaring. En werk aan je attitude.
Ik merk dat veel jonge aspiranten, tegenwoordig noemen ze dat studenten (wie heeft dat verzonnen), er vaak bij lopen als een stel cowboys. Sommigen weten nog niet eens wat het is om een klap op hun bek te krijgen en denken alleen maar dat ze door het dragen van dat pak onschendbaar zijn. Klinkt hard, maar is wel de waarheid.
En ja vaak hoor je "weet je moeder dat je hier staat".
Schrijf dit niet om af te schrikken hoor. Maar de politie is geen sprookje.

Nee, ik begrijp ook dat het geen sprookje is, krijg zelf les van 2 politiedocenten, en die zeggen ook dat het heel moeilijk is om er bij te komen.

We krijgen wel heel veel casussen en leren daar ook heel veel van. Maar ik doe deze opleiding nog 1,5 jaar en plak er daarna nog een niveau hoger achteraan, dan heb ik toch nog iets meer ervaring.

Bedankt voor je reactie :)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 6 november 2009, 23:31:38
Nee, ik begrijp ook dat het geen sprookje is, krijg zelf les van 2 politiedocenten, en die zeggen ook dat het heel moeilijk is om er bij te komen.

We krijgen wel heel veel casussen en leren daar ook heel veel van. Maar ik doe deze opleiding nog 1,5 jaar en plak er daarna nog een niveau hoger achteraan, dan heb ik toch nog iets meer ervaring.

Bedankt voor je reactie :)


Er zijn trouwens korpsen die de keuze bieden na het volgen van de opleiding die je doet om een speciaal opleidingstraject te beginnen. Die mogelijkheid zal je aangeboden worden bij de start of tijdens het eerste jaar. Als blijkt dat je toch wat ''meer'' weet en kunt dan je klasgenoten zit er een kans in dat je de opleiding sneller kunt voltooien of een niveau hoger kan / mag.

(letwel mogelijkheid, als blijkt dat, mag / kan)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Saskia (:

  • Verkeersregelaar, Opleiding T&V, daarna Politie.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #17 Gepost op: 6 november 2009, 23:33:06
Werkervaring, levenservaring en zelfstandigheid zijn dingen die ze vragen.
Woonsituatie, vrienden/kennisenkring etc. Het komt allemaal aan bod ;)
Wat wel belangrijk is, zorg dat je zo snel mogelijk je rijbewijs haalt  :)

Even als aanvulling. Ik heb een soorgelijke opleiding gedaan voordat ik begon. Heb ook meegedraaid en meegekeken echter weet wat je bent en dat is niet meer dan anderen. De opleiding begint op dag 1. Je bent niets meer of minder dan degene die bij je in de klas komt, het kan wel zijn dat je van bepaalde zaken al een klein beetje weet of dat je al eens iets hebt ''meegemaakt'' (vanaf de zij-lijn).

Om even een vergelijking te maken, ik heb deze opleiding 4 of 5 jaar geleden afgerond. Van de 28 klasgenoten zijn er in het eerste jaar 2 aangenomen, in het jaar daarop 4, daaropvolgend 4 en afgelopen maandag is er 1 begonnen.  Dat zijn 11 van de 28 mensen ....

Om te reageren op cowboy's. Ik heb in de opleiding een aantal klasgenoten gehad die ''bij het AT wilde'', bij de Mariniers vandaan kwamen of op dag1 al met een volledige bepakking qua accesoires aan hun koppel liepen. Deze zijn inmiddels allemaal afgevallen en niet meer werkzaam bij de politie.


 

Bij ons zijn er tijdens te opleiding al 2 mensen gestopt met de mededeling dat ze het toch geen leuk vak vonden.
Je komt natuurlijk ook dingen te weten die niet zo leuk zijn, maar daar kies je toch voor..
En er zitten er ook al een paar bij die naar de Marechaussee gaan, uiteindelijk moet je natuurlijk zelf achter je keuze staan,

Moeten nu voor school verkeer regelen bij Vitesse, krijgen veel te maken met agressieve mensen maar dat maakt het werk ook wel een beetje boeiend ;)
geeft toch ook wat meer ervaring toch?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 6 november 2009, 23:36:46
Bij ons zijn er tijdens te opleiding al 2 mensen gestopt met de mededeling dat ze het toch geen leuk vak vonden.
Je komt natuurlijk ook dingen te weten die niet zo leuk zijn, maar daar kies je toch voor..
En er zitten er ook al een paar bij die naar de Marechaussee gaan, uiteindelijk moet je natuurlijk zelf achter je keuze staan,

Er hebben wel aardig wat meer als die 11 mensen gesolliciteerd dan dat er aangenomen zijn, ondanks de / een vooropleiding.
Ik lees wel dat jouw opleiding een andere ROC opleiding is als die ik gedaan heb, maar goed.

Je best doen, motivatie en proberen zou ik zeggen (als je oud genoeg bent)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast48368

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 6 november 2009, 23:39:52
Fanny, ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik weet van mezelf dat je met 18 nog geen levenservaring hebt, of je nou zelfstandig woont/op vakantie bent geweest, of whatever......ook met 21 niet. Ervaring krijg je met de jaren, met vallen en opstaan. Als je 40 bent kun je zeggen dat je een gemiddelde levenservaring hebt opgebouwd.