Werkervaring, levenservaring en zelfstandigheid zijn dingen die ze vragen.
Woonsituatie, vrienden/kennisenkring etc. Het komt allemaal aan bod
Wat wel belangrijk is, zorg dat je zo snel mogelijk je rijbewijs haalt
Nee op zo'n iwab zitten ze dadelijk echt te wachten.
Vooral dit volhouden tijdens je opleiding bij de politie (als je door de sollicitatieprocedure komt). En dan vooral op stage zo'n instelling hebben dat je voor loopt op de "nieuwelingen". Hoe zou jij jezelf noemen?
Overigens om toch je vraag te beantwoorden
Plak er nog wat jaartjes aan met enkele studies en levenservaring. En werk aan je attitude.
Ik merk dat veel jonge aspiranten, tegenwoordig noemen ze dat studenten (wie heeft dat verzonnen), er vaak bij lopen als een stel cowboys. Sommigen weten nog niet eens wat het is om een klap op hun bek te krijgen en denken alleen maar dat ze door het dragen van dat pak onschendbaar zijn. Klinkt hard, maar is wel de waarheid.
En ja vaak hoor je "weet je moeder dat je hier staat".
Schrijf dit niet om af te schrikken hoor. Maar de politie is geen sprookje.
Even als aanvulling. Ik heb een soorgelijke opleiding gedaan voordat ik begon. Heb ook meegedraaid en meegekeken echter weet wat je bent en dat is niet meer dan anderen. De opleiding begint op dag 1. Je bent niets meer of minder dan degene die bij je in de klas komt, het kan wel zijn dat je van bepaalde zaken al een klein beetje weet of dat je al eens iets hebt ''meegemaakt'' (vanaf de zij-lijn).
Om even een vergelijking te maken, ik heb deze opleiding 4 of 5 jaar geleden afgerond. Van de 28 klasgenoten zijn er in het eerste jaar 2 aangenomen, in het jaar daarop 4, daaropvolgend 4 en afgelopen maandag is er 1 begonnen. Dat zijn 11 van de 28 mensen ....
Om te reageren op cowboy's. Ik heb in de opleiding een aantal klasgenoten gehad die ''bij het AT wilde'', bij de Mariniers vandaan kwamen of op dag1 al met een volledige bepakking qua accesoires aan hun koppel liepen. Deze zijn inmiddels allemaal afgevallen en niet meer werkzaam bij de politie.