Dan heb je geluk, Stijn, dat je aan de bar mag roken....hier mag dus ABSOLUUT niet meer gerookt worden binnen, kans op boete: € 340,--!!!!!!
Dus als je met je pintje aan de bar staat, kun je om te gaan roken buiten gaan staan....
Je snapt dat de vaste feestavonden tegenwoordig een groot succes aan het worden zijn.....
Gelukkig ligt het rokerspercentage hier enorm laag bij Brandweer Londerzeel en hebben dus weinig mensen last van deze beperkingen die ingevoerd gaan worden. In het enige lokaal waar er altijd al een rookverbod was, onze polyvalente zaal, wordt er tijdens het jaarlijks korpsfeest zelfs een uitzondering gemaakt zodat iedereen (+/- 120 personen) tijdens dat feest rustig kunnen roken indien ze dit wensen. En niemand had hier last van. Maar als ik het zo bekijk hebben wij inderdaad nog geluk ja.
Het lijkt tegenwoordig trouwens wel een hetze tegen rokers....ik begin me al een beetje crimineel te voelen als ik een sigaret opsteek, schandalig gewoon!
Klopt, hier in België geldt zelfs een algemeen verbod op tabacsreclame. Door dat verbod is er zelfs vorig jaar, in 2003, geen Grand Prix op Francorchamps geweest. Omdat dit blijkbaar toch een ernstig economisch verlies was heeft men toch een uitzonderingsmaatregel gemaakt zodat de GP Francorchamps dit jaar toch opnieuw doorgaat.
De helft van de pakjes sigaretten worden ingenomen door waarschuwingen, zelfs bijsluiters zitten erbij. Ze vonden een "funbox" uit waardoor men die waarschuwingen niet meer zag: reactie van de regering: we gaan de "funboxen" verbieden.
Ikzelf ben geen roker, op een sporadische sigaar na een uitgebreid dinertje op restaurant dan na, maar ik vind toch ook dat het dezer dagen al heel ver gaat.
Gelukkig zijn we nog niet zover dat men de toestand uit New York City overneemt waar sinds vorig jaar een algemeen rookverbod geldt en men op straat moet gaan roken.
Er was hier een man die 107 jaar geworden was en dagelijks zijn sigaartjes rookte, die wilde verbieden(!!!!) om in het ouwemannenhuis zijn sigaardje te roken, want het is ongezond en hij zou er dood aan kunnen gaan??? 107 jaar!!!!!!!!!!
Je meent het niet?
LOOOOOL Ocharme de man, ipv zijn leven te verlengen door zijn sigaartje te onmenen zou dit wel eens zijn leven kunnen verkorten door de stress die mogelijk uit dit verbod komt. Tssss
De regering moet zich eens meer bezig gaan houden met zaken die hun aangaan en die voornamer zijn dan Mabelgate en og iemand rookt of niet.
Straks gaan ze nog bepalen hoeveel keer je het mag doen op de maand.....
Mja, hier in België net hetzelfde. Hier is de huidige regering ook met zulke onbenulligheden bezig terwijl het werkloosheidscijfer nog nooit zo hoog was in België sinds de regeringen "Verhofstadt I & II". Het ziet er echter wel naar uit dat ze een flinke afstraffing gaan krijgen bij de gewestelijke verkiezingen medio dit jaar. Laat het uit zeg, we worden al behandeld als een bende kleine kinderen, ze moeten nu nog niet gaan bepalen hoeveel keer je "het" nog mag doen hé
Anders zullen er vele mensen uitwijken naar andere landen hoor
Greetzzz,
Nogmaals