''Een derde fietsers rijdt zonder licht''

Auteur Topic: ''Een derde fietsers rijdt zonder licht''  (gelezen 9078 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 23 december 2010, 13:35:37
Waarom heb je geen licht?

Ja, die zijn gisteren gejat.

Heb je aangifte gedaan?

Nee...

Zal ik nu even snel een aangifte opnemen? Ohjah, weet wel dat een valse aangifte strafbaar is.

Oh, ehm, eigenlijk ben ik ze gewoon vergeten...

98uiye

7194

• Senior gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 23 december 2010, 13:37:57
Wat ook helemaal in is, dat zijn die kleine sleutelhangers met een lampje er in. Mensen denken dan verlichting te hebben, maar vanaf vijf meter afstand zie je ze al niet meer. *kansloos*

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #52 Gepost op: 23 december 2010, 13:52:14
Dan is er niet veel veranderd  :P

ik zal zo eens kijken of ik een ander batterijtje erin kan draaien.  :P

maar met een flinke trap dr tegen aan doet hij het weer voor een half uurtje!  ::) 98uiye

Hé dat is bij mij nou ook altijd zo  hjag
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 23 december 2010, 14:03:29
Vraagje aan de kenners:
Stel je hebt geen licht aan de achterzijde van je fiets, maar je hebt zo'n 'smart' lichtje duidelijk zichtbaar aan je rugzak bevestigd, of een lichtgevende (dus geen reflecterende) band om je bovenarm(en). Is dit toegestaan? (overigens niet op mezelf van toepassing, mijn voor- en achterlicht werken fantastisch)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #54 Gepost op: 23 december 2010, 14:07:19
De enige keren dat ik zonder licht rijdt, is als de verlichting defect cq. gesloopt of gejat is. En dat gebeurt nogal eens helaas. De verlichting is bij mijn fiets dan ook het meest vervangen onderdeel.

Wat denk ik ook meespeelt is dat mensen niet altijd rekening houden met het feit dat het donker is als ze 's avonds terug moeten fietsen. Denk vooruit bnhycf
Ik heb er een hekel aan, zeker met nat weer, als mensen geen licht voeren. Ook als fietser zie je andere fietsers soms over het hoofd, dan moet het voor automobilisten helemaal een lastig zijn.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #55 Gepost op: 23 december 2010, 14:10:07
Stel je hebt geen licht aan de achterzijde van je fiets, maar je hebt zo'n 'smart' lichtje duidelijk zichtbaar aan je rugzak bevestigd, of een lichtgevende (dus geen reflecterende) band om je bovenarm(en). Is dit toegestaan?

Losse lampjes mogen ook 3hj
zie http://www.valopmetjefiets.nl/regels-en-boetes.html#regels

Edit: maar pas wel op ;)
Losse lampjes mogen ook!
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

xangadib

• IvP
  • Forum gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 23 december 2010, 14:22:40
Iedereen weet het en toch zijn de handhavers de gebeten hond...
Digitaal onderzoek

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #57 Gepost op: 23 december 2010, 18:01:00
ik heb wel verlichting, alleen mijn achterlicht is niet echt best meer. moet nodig een andere batterij in. als ik in het donker fiets zie je hem wel, maar om het zekere voor het onzekere te nemen duik ik als er een auto aan komt toch even de berm in. als ik op 1 of ander boeren landwegetje fiets doe ik dat ook. ik probeer deze wegen te vermijden maar soms kan het even niet anders. het is daar niet zo dat ik er voor ga lopen. of je nou aangereden word lopend met de fiets in je hand of zittend op de fiets maakt ook niks uit. maar vooral aan de kant gaan scheelt al de helft.

Ik vind dat als je een goede reflector achterop heb die ook duidelijk zichtbaar het dan ook niet erg als dat lampje het niet doet. Voor moet van mij wel altijd een lamp branden wat ik toch
te vaak zie dat dit niet het geval is. En voor de poll, heb nu wel een fiets maar dat is een racefiets en daarmee fiets ik niet in het donker. Moet nog wel een nieuwe fiets kopen maar
dat gaat nog ff duren denk ik.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Rem112Almere

• Forum gebruiker
  • www.hv-almere.nl
Reactie #58 Gepost op: 23 december 2010, 18:40:36
Heb zelf licht op me fiets maar sinds kort is me achterlicht er vanaf getrapt.
Bevestig hem nu elke keer met tape vast maar moet binnen kort maar ff kijken voor nieuw lampje. Heb geen zin in een boete van €35,- + €6,- administratie kosten.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #59 Gepost op: 23 december 2010, 23:55:50
Ik heb ook een fiets met van die lampunits van de Halfords die je er af kan klikken.
Betrap me er wel vaak op overdag dat ik zelfs dan me licht aan doe maar dat kan er aan liggen dat het tijdens me rijopleiding in 1992 bij defensie er zo ingestampt is.
Daar was het altijd starten, verlichting aan en gordel om en dan pas rijden. Mis alleeen het starten en gordel om doen op me fiets.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen