''Een derde fietsers rijdt zonder licht''

Auteur Topic: ''Een derde fietsers rijdt zonder licht''  (gelezen 9000 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Milpol

  • Flora&fauna boa
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #20 Gepost op: 7 november 2009, 21:35:32
Ik ben ook zo blij met fietsers zonder licht, helemaal als het ook nog regend. Dan komt zo'n dwaas ineens uit het niets te voorschijn en je schrikt je een slag in het rond.
Dit is zuiver een privé mening. Schade en/of problemen ontstaan door het opvolgen van deze informatie is geheel voor eigen risico.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #21 Gepost op: 7 november 2009, 22:10:48
Ik ben ook zo blij met fietsers zonder licht, helemaal als het ook nog regend. Dan komt zo'n dwaas ineens uit het niets te voorschijn en je schrikt je een slag in het rond.


Dark... Milpol.... dark....  ;D


Soort van Death Race 2000 bij schemer en slecht weer....? ;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #22 Gepost op: 7 november 2009, 22:13:57
uiteraard heb ik licht op me fiets, 'k laat me niet doodrijden
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Milpol

  • Flora&fauna boa
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #23 Gepost op: 7 november 2009, 22:14:08
Ja tis een soort zelfmoordrace in "The Dark" zonderlicht. Maar denk dat het opzetten van fuiken op bepaalde plekken een goed begin is.
Dit is zuiver een privé mening. Schade en/of problemen ontstaan door het opvolgen van deze informatie is geheel voor eigen risico.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #24 Gepost op: 8 november 2009, 02:46:53
Wij schrijven in de noodhulp wel gewoon bonnetjes uit hoor en ook voor fietsers zonder licht. Geen probleem als je effe geen opdracht hebt.  Enige risico ziet hem erin dat als je net de eerste regel van je bon heb ingrvuld je weg moet voor je spoed opdracht. Heeft de overtreder weer eens geluk.

Wij zetten trouwens wel fuiken op om fietslicht te controleren. Maar elke fiets word dan ook gecontroleerd op diefstal. Elke controle worden er meerdere gestolen fietsen aangetroffen. En ik merk dat de meeste Amsterdammers het alleen maar toe juigen dat er tegen word opgetreden.

gr
Mike


Milpol

  • Flora&fauna boa
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #25 Gepost op: 8 november 2009, 14:28:16
Nou Mike je word, zeker in Amsterdam, gek van de fietsers die maar doen wat ze willen. Roodlicht, stoepfietsen, in een voetgaangersgebied en dan ook nog zonderlicht.
In het gebied waar ik werkzaam ben(D-3 zuid) worden er door ons ook met enige regelmaat bonnen uitgeschreven voor de bovenstaande overtredingen. Maar ik krijg wel eens het gevoel dat het de mensen totaal niet uitmaakt of je ze schrijftof niet.
Dit is zuiver een privé mening. Schade en/of problemen ontstaan door het opvolgen van deze informatie is geheel voor eigen risico.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #26 Gepost op: 8 november 2009, 15:20:14
Ja ik heb licht op de fiets
op het werk heb ik oude fiets van de baas, daar heb ik van die losse lichtjes bij gekocht


Anne

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 158
  • Wherever I lay my head... that's my home.
Reactie #27 Gepost op: 8 november 2009, 16:30:58
Ik fiets bijna dagelijks en Ja, ik heb goedwerkende verlichting op mijn fiets. Ik heb alleen mijn twijfels of deze verlichting wel voldoende is. Bijna dagelijks komt autoverkeer mij tegemoet met hun groot licht aan. Ik zet dan mijn voorlamp op knipperen om te laten weten dat mijn lichtje geen tuinverlichting is. Dat helpt wel maar toch maak ik het nog te vaak mee dat chauffeurs met hun groot licht door blijven rijden. Ben ik dan nog niet zichtbaar genoeg?
Als die BOA's dan toch geen boeven mogen vangen kunnen ze daar ook wel aandacht aanbesteden en bekeuren voor het gevaarlijk voeren van groot licht of hoe dat dan ook heten mag! ;) :P
Groet Anne


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #28 Gepost op: 8 november 2009, 16:32:45
Ik fiets bijna dagelijks en Ja, ik heb goedwerkende verlichting op mijn fiets. Ik heb alleen mijn twijfels of deze verlichting wel voldoende is. Bijna dagelijks komt autoverkeer mij tegemoet met hun groot licht aan. Ik zet dan mijn voorlamp op knipperen om te laten weten dat mijn lichtje geen tuinverlichting is. Dat helpt wel maar toch maak ik het nog te vaak mee dat chauffeurs met hun groot licht door blijven rijden. Ben ik dan nog niet zichtbaar genoeg?
Als die BOA's dan toch geen boeven mogen vangen kunnen ze daar ook wel aandacht aanbesteden en bekeuren voor het gevaarlijk voeren van groot licht of hoe dat dan ook heten mag! ;) :P

Effe voor de duidelijkheid, ook boeven vangende agenten schrijven gewoon een bon uit hoor als ze wat tegen komen en effe niet aan het boeven vangen zijn.

gr
Mike


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #29 Gepost op: 23 december 2010, 00:25:01
Een derde fietsers rijdt zonder licht

Van de Nederlandse fietsers rijdt 35 procent in het donker zonder licht. Dat meldde brancheorganisatie Bovag dinsdag. Bij jongeren speelt een gebrek aan discipline volgens Bovag een grote rol. „Daarnaast hebben veel fietsers het idee dat ze ook zonder licht goed zichtbaar zijn”, zegt een woordvoerder.


Het ministerie van Infrastructuur en Milieu vraagt samen met Bovag aandacht voor fietsverlichting met de campagne 'Val op, licht aan'. Om die kracht bij te zetten, repareren monteurs in Utrecht dinsdag, op de kortste dag van het jaar, gratis de verlichting van fietsers.

Volgens Bovag nemen dagelijks miljoenen fietsers een onnodig risico door zonder licht te rijden. De organisatie ziet een verband met het aantal fietsers dat in het verkeer om het leven komt. In 2009 waren dat er 185.

Bron: De Telegraaf



Zal het nou komen omdat de boete ''maar'' 35 euro is, of omdat men toch (bijna) nooit een bekeuring krijgt ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !