Ik heb ook een fiets met van die lampunits van de Halfords die je er af kan klikken.
Betrap me er wel vaak op overdag dat ik zelfs dan me licht aan doe maar dat kan er aan liggen dat het tijdens me rijopleiding in 1992 bij defensie er zo ingestampt is.
Daar was het altijd starten, verlichting aan en gordel om en dan pas rijden. Mis alleeen het starten en gordel om doen op me fiets.
Jij kan niet omschakelen van automobilist naar fietser en vice versa?? a13 Tsja, het zijn jouw batterijen..
Ik heb ook lampjes op batterijen. Aan indien nodig, anders niet. Vroeger regelmatig boetes gescoord, want die krengen van dynamo's gaven mij te veel weerstand. Met tegenwind trappen was me al teveel, zo'n dynamo erbij werd het mij echt te gortig.
Komt bij dat die draadjes zo kwetsbaar waren en er altijd wel eentje los was. Of je fiets was op school weer eens in een domino-effect belandt en je achterlicht was dus gesneuveld. Altijd wat met die rotlampjes.
Momenteel verplaats ik me op een rappe MTB, met zoals gezegd batterijen. Stoepjes, berm, gras, zigzaggen, rood licht negeren; ik sta zelden stil, als ik met de fiets ben. Een controle zie ik meestal op tijd en dan is het de kunst en de lol om te ontsnappen via paadjes, liefst met paaltjes enzo.
Maar ik zorg wel dat ik nooit verkeer hinder of in de problemen breng door mijn slechte (on)zichtbaarheid.