Ik kan in het verhaal van firefamke niet opmaken of er wel aangifte is gedaan (en of zij dat überhaupt mocht doen, goederen waren niet van haar). Ik weet het, lijkt slechts een formaliteit, maar is wel dé start van een onderzoek. Verder denk ik dat Mon3aantje eea keurig heeft verwoord.
Er is zeker aangifte gedaan. Zowel door mijzelf, als door mijn medewerksters. De goederen waren van een klant van mij, welke wij bewerkt hadden. De klant van mij heeft ook een rol in deze kwestie gehad. Ze hebben de politie ook vragen gesteld met betrekking tot de inbeslagname van hun goederen.
Het is al met al in NL niet allemaal vanzelfsprekend in het logische recht wat de burger denkt. Het blijkt allemaal ingewikkelder. Als er een misdaad (lees, wat niet mag volgens het burgelijk wetboek) gepleegd wordt, komt er vervolgens een hele truckendoos tevoorschijn welke afgewikkeld moet worden. Met alle goede bedoelingen van dien, van een ieder. De wetgeving deugt gewoon niet.............
Mon3aantje heeft het zeker heel keurig verwoord.
Maar toch was/ben ik niet blij.
Ondanks dat ik mijn gelijk heb gekregen, het open en breed in de media is verwoord (lees>>> het commentaar van de dader werd verwoord, dat van mij niet, laat staan dat ik wist wanneer de dader voor moest komen
) kon ik mijn woordje niet doen. Wat ik graag had willen doen. Want hij was de boosdoener. Niet ik. Niet mijn werkneemsters.