Peter r de Vries

Auteur Topic: Peter r de Vries  (gelezen 5398 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #20 Gepost op: 8 november 2009, 16:44:16
Ja maar er zijn er altijd wel een paar die het voor de rest verknallen, en zo laat hij de mensen denken dat iedereen van de politie zo is.
Er zijn er altijd nog een paar goede bij, en die laat hij nou weer net niet zien

Dat geldt niet alleen voor politie-agenten maar ook voor

gemeente -ambtenaren  (er zijn een aantal corrupt van)
militaren (militairen slaags in Eindhoven en waarom dan niet mannen slaags met....)  
een rij-instructeur die met alcohol wordt gepakt  
brandweerman ( er is een gepakt als pyromaan )
enz enz

ook hierbij geldt dat er deze het voor de rest verknallen, de goeie komen ook niet in de krant of op tv...........  









dus jij denkt nu dat heel nederland denkt dat bij deze beroepsgroepen alleen maar slechte mensen werken???  

en je schat het niveau van de Nederlander ook wel een beetje laag in, denk je nu echt dat de meeste mensen nu opeens denken......laat maar


Saskia (:

  • Verkeersregelaar, Opleiding T&V, daarna Politie.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #21 Gepost op: 8 november 2009, 17:11:57
Dat geldt niet alleen voor politie-agenten maar ook voor

gemeente -ambtenaren  (er zijn een aantal corrupt van)
militaren (militairen slaags in Eindhoven en waarom dan niet mannen slaags met....)  
een rij-instructeur die met alcohol wordt gepakt  
brandweerman ( er is een gepakt als pyromaan )
enz enz

ook hierbij geldt dat er deze het voor de rest verknallen, de goeie komen ook niet in de krant of op tv...........  
nee hoor de meeste mensen dachten er al zo over,
al deze mensen krijgen gewoon te weing respect..









dus jij denkt nu dat heel nederland denkt dat bij deze beroepsgroepen alleen maar slechte mensen werken???  

en je schat het niveau van de Nederlander ook wel een beetje laag in, denk je nu echt dat de meeste mensen nu opeens denken......laat maar
Meeste mensen denken al negatief over de politie en alle andere ambtenaren!
Ken zat mensen die er anders over denken, maar krijg zat vaak te horen, omdat ik bij de politie wil, dat mensen daarom niet met me willen praten, dit is toch niet normaal meer!
En door dit soort filmpjes worden ze alleen maar goedgekeurd!


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #22 Gepost op: 8 november 2009, 17:29:53
Meeste mensen denken al negatief over de politie en alle andere ambtenaren!
Ken zat mensen die er anders over denken, maar krijg zat vaak te horen, omdat ik bij de politie wil, dat mensen daarom niet met me willen praten, dit is toch niet normaal meer!
En door dit soort filmpjes worden ze alleen maar goedgekeurd!
Dit soort filmpjes is alleen mogelijkd door die BOA's / politiemensen die zelf de regels naast zich neerleggen........als ze dit niet doen dan wordt het ook niet uitgezonden. Zo simpel is het. Je moet het niet gaan omdraaien.

Ik ben het niet met je eens dat de meeste mensen negatief over de politie-agenten (en ambtenaren) denken maar meer over het beleid.
Vraag me af wat voor mensen dat zijn (en waar je ze ontmoet) die niet meer met je willen praten omdat je bij de politie wil want in mijn optiek willen de meeste mensen juist meer agenten op straat.


Saskia (:

  • Verkeersregelaar, Opleiding T&V, daarna Politie.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #23 Gepost op: 8 november 2009, 17:39:42
Dit soort filmpjes is alleen mogelijkd door die BOA's / politiemensen die zelf de regels naast zich neerleggen........als ze dit niet doen dan wordt het ook niet uitgezonden. Zo simpel is het. Je moet het niet gaan omdraaien.

Ik ben het niet met je eens dat de meeste mensen negatief over de politie-agenten (en ambtenaren) denken maar meer over het beleid.
Vraag me af wat voor mensen dat zijn (en waar je ze ontmoet) die niet meer met je willen praten omdat je bij de politie wil want in mijn optiek willen de meeste mensen juist meer agenten op straat.



Denk wel dat heel veel mensen meer blauw op straat willen,
en vind het eigenlijk super raar dat mensen het er niet mee eens zijn!
mensen die dit vinden zouden eigenlijk eens een dagje mee moeten lopen met de politie.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #24 Gepost op: 8 november 2009, 20:48:41
Denk dat als de media NIET over de "fouten" zou berichten, er meer "fouten" zouden worden gemaakt dan nu. Met als gevolg dat meer mensen dat zouden ondervinden en er een negatief beeld ontstaat. Natuurlijk krijgt het imago na zo'n uitzending een klap, maar dan is het juist weer de uitdaging om dat imago op te poetsen. En je krijgt nooit iedereen tevreden. Hoeft ook niet.

En het is logisch dat hij in principe alleen de slechte kanten liet zien tijdens de uitzending. Anders zou de nieuwswaarde nul zijn "kijk, deze politieauto stopt voor een rood verkeerslicht. En deze ook. En deze ook. En deze ook. En deze ook...." Maar het probleem ligt niet bij hem, maar bij de dienders in kwestie. Dat mag best benoemd worden. Natuurlijk moet het wel in verhouding worden gezien, maar eerlijk is eerlijk, dat is in eerste instantie niet het probleem van Peter R. de Vries. Journalisten zijn nu eenmaal altijd de luis in de pels van de overheid. Liever zo dan in een maatschappij waar kritiek op de overheid verboden is.

Voor Hunter: ik gok dat die bewuste uitzending eind jaren 90 (97, 98 ongeveer) is geweest.
greetz,  Enrique