GRIP 1 Verkeersongeval tankwagen - Farmsum 18-5-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Verkeersongeval tankwagen - Farmsum 18-5-2009  (gelezen 6250 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #10 Gepost op: 18 mei 2009, 17:48:52
Zo op de foto's te zien gaat het dan om dit chemiepak, de Splahs 1000 of Splash 1000S van Trellchem



Tijgernest

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,805
Reactie #11 Gepost op: 20 mei 2009, 22:22:30
FARMSUM - Inwoners van Farmsum willen beter worden geïnformeerd over ongelukken op of bij het Chemiepark.

De directe aanleiding van deze eis is het ongeluk met een tankauto van afgelopen maandag. De truck met 27 ton aniline was gekanteld en lekte een gevaarlijke stof. De buurtbewoners zijn totaal niet geïnformeerd. Wethouder Roel van de Molen van Delfzijl erkent het probleem en zegt de komende weken te gaan nadenken over een oplossing.
 
radio-opnames van een interview met een buurtbewoner en met de verantwoordelijke wethouder op:
http://www.rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&reacties=ja&pid=81865
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 20 mei 2009, 22:23:32
Wat is aniline precies voor stof?


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #13 Gepost op: 21 mei 2009, 00:00:07
Wat is aniline precies voor stof?
Aniline of aminobenzeen is een primaire aromatische amine, die bestaat uit een benzeenring en een amine groep. Het is een belangrijke grondstof voor synthetische kleurstoffen.

bron: wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Aniline)
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Bully

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #14 Gepost op: 21 december 2009, 04:40:32
Poeh ik kan me dit nog herinderen als de dag van gisteren. Ik had die nacht nog niet geslapen en ineens gaat de pieper. Was als een van de eerste ter plaatse waardoor ik was mooie plaatjes kon schieten. En dat is gelukt :)


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #15 Gepost op: 21 december 2009, 09:11:49
Poeh ik kan me dit nog herinderen als de dag van gisteren. Ik had die nacht nog niet geslapen en ineens gaat de pieper. Was als een van de eerste ter plaatse waardoor ik was mooie plaatjes kon schieten. En dat is gelukt :)

en krijgen wij die mooie plaatjes hier ook nog te zien, of heb je een link naar een website waar ze te bekijken zijn?  :)
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Bully

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #16 Gepost op: 24 juli 2010, 00:25:10
Alweer een poosje geleden dat ik hier ben geweest, maar ik zie dat jullie de foto's willen zien. De foto's en zelf één van mijn foto's is hier gebruikt in het topic. De Naam is R.Groenhagen.. en dat kan niet missen als je op 112Groningen kijkt. Op het moment heb ik helaas een defecte computer dus kan ik de orginelen niet Uploaden. Vind het wel erg mooi om te zien dat ook mijn regio voorbij komt  098uo

Hierbij heb ik hopelijk voldaan aan je antwoord. Mocht je alsnog echt de foto's willen zien zal ik deze regelen :)