Hoeveelheid aan hulpverleningsvoertuigen voor een reanimatie?

Auteur Topic: Hoeveelheid aan hulpverleningsvoertuigen voor een reanimatie?  (gelezen 53374 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #160 Gepost op: 10 december 2011, 20:59:29
Politie?
Tja als er heel veel spoed is dan misschien wel
Volgens mij telt bij een reanimatie iedere seconde. Ik zal het nooit begrijpen waarom er nog steeds bepaalde regio's in Nederland zijn die de politie niet laten meerijden. Het zou je maar gebeuren dat een familielid dood ligt te gaan in de woning en dat de politieauto met AED aan boord gewoon door je straat rijd zonder dat ze het weten... De politie rijd op straat en is daardoor bijna altijd eerder onderweg als de brandweer of ambulance. Het is zonde om die paar minuten die zij kunnen overbruggen met reanimeren niet te benutten...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #161 Gepost op: 10 december 2011, 21:01:56
Dit opzich vind ik dit al vreemd. Waarom, in deze 'financiele' lastige tijden, 1 persoon in een groot voertuig op pad sturen (het 2e voertuig bedoel ik dan). Wat kan die ene persoon méér als die andere 6 van de eerste wagen??

dit heeft te maken met springbemanning en indd het vormen van een HV team. ALs je kijkt naar de mijnsherenlaan als de TS44-1 een melding kreeg ging ten alle tijden de WO44-1 die nu opgeheven is. Dit omdat de bemanning van de tas meteen de bemanning van de WO was.
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #162 Gepost op: 10 december 2011, 21:13:24
Volgens mij telt bij een reanimatie iedere seconde. Ik zal het nooit begrijpen waarom er nog steeds bepaalde regio's in Nederland zijn die de politie niet laten meerijden. Het zou je maar gebeuren dat een familielid dood ligt te gaan in de woning en dat de politieauto met AED aan boord gewoon door je straat rijd zonder dat ze het weten... De politie rijd op straat en is daardoor bijna altijd eerder onderweg als de brandweer of ambulance. Het is zonde om die paar minuten die zij kunnen overbruggen met reanimeren niet te benutten...

In sommige regio's is de politie, met name 's nachts zomaar 10 tot 20 minuten onderweg voor ze ter plaatse kunnen zijn.
Aangezien de hoeveelheid politiemensen grotendeels afhankelijk is van de hoeveelheid mensen welke in een regio wonen en in veel mindere mate van de oppervlakte van het gebied.
De brandweer is over het algemeen zo georganiseerd dat ze binnen 6 tot 8 minuten terplaatse kunnen zijn.
Maar bij reanimatie zoveel mogelijk hulpverleners waarschuwen is als elke seconde telt, wel wenselijk.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #163 Gepost op: 10 december 2011, 21:19:11
In sommige regio's is de politie, met name 's nachts zomaar 10 tot 20 minuten onderweg voor ze ter plaatse kunnen zijn.


Eens, maar dat is een kwestie van navragen door de MKA. Het mooie van surveilleren is dat je soms geluk hebt en soms pech. De ene keer rijd je inderdaad op 15 minuten afstand, en de keer daarop rijd je op 1 minuut afstand....
Gewoon een simpel telefoontje: "Ik heb op locatie X een reanimatie, heeft u een auto in de buurt?"
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #164 Gepost op: 10 december 2011, 21:24:10
In sommige regio's is de politie, met name 's nachts zomaar 10 tot 20 minuten onderweg voor ze ter plaatse kunnen zijn.

Zijn de bewoners in Amsterdam eigenlijk maar "verwend" met zoveel politie en brw om hun heen.

Ongeacht het tijdstip rijdt er op een reanimatie altijd minimaal 1x politie NH-vtg, 1x TS en 1x Ambu


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #165 Gepost op: 10 december 2011, 21:31:11
Brandweer als first responder in goed te bergijpen voor het Nederlands model, maar moet dat dan met een haakarm, een voertuig dat zowat het meest logge en instabiele brandweervoertuig is wat er rond rijdt? :D

Bij een rea, waarbij elke seconde telt, lijkt het me beter als eerste 2 brandweermannen te laten uitrukken in een commandowagen ofzo...
Wat betreft Politie: ik ben idd van mening dat politie bij elke rea moet worden verwittigd, omdat de kans inderdaad groot is dat zij in de buurt een ploeg hebben.


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #166 Gepost op: 10 december 2011, 22:50:15
Leuk om te zien dat er zoveel redenen worden bijgehaald waarom er heel misschien een 2e TS of HVH nodig zou zijn. Feit blijft dat je met 1 TS makkelijk kan reanimeren. Dat de politie zorgt voor opvang en afzetting en de TS zorgt voor de daadwerkelijke reanimatie. Dus 6 man brw, max. Alle werkzaamheden buiten worden door dezelfde 6 man gedaan.

Combinatie CE-HVH is simpel. De VRR rijdt sinds begin dit jaar met HV-teams. 6 man bezetten deze voertuigen (voorheen 8). Als er onderweg een melding komt wordt de HVH gekoppeld aan het incident en rijdt dus prio 1 mee.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #167 Gepost op: 10 december 2011, 23:06:11
Als er onderweg een melding komt wordt de HVH gekoppeld aan het incident en rijdt dus prio 1 mee.
En de BV of chauffeur denkt er verder niet overna of dat wel handig/nodig is bij een reanimatie, maar gaat gewoon prio1 achter de TS aan. Ik snap dat echt niet...


TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #168 Gepost op: 10 december 2011, 23:24:57
En de BV of chauffeur denkt er verder niet overna of dat wel handig/nodig is bij een reanimatie, maar gaat gewoon prio1 achter de TS aan. Ik snap dat echt niet...

Normaal zouden deze 2 wagens niet samen rijden naar een reanimatie is mijn ervaring onderhand in de hobby. Maar op de bewuste dag waren ze aan het sporten in Rozenburg en toen kwam de melding, dan denk ik niet dat je de haakarm daarzo maar achterlaat. Lijkt me verstandig dat ze hem meepakken aangezien ze niet uit de kazerne uitrukten. Dat deed de 3e brandweerwagen wel namelijk, en dat was ook het korps van Rozenburg zelf.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #169 Gepost op: 10 december 2011, 23:32:07
Normaal zouden deze 2 wagens niet samen rijden naar een reanimatie is mijn ervaring onderhand in de hobby. Maar op de bewuste dag waren ze aan het sporten in Rozenburg en toen kwam de melding, dan denk ik niet dat je de haakarm daarzo maar achterlaat. Lijkt me verstandig dat ze hem meepakken aangezien ze niet uit de kazerne uitrukten. Dat deed de 3e brandweerwagen wel namelijk, en dat was ook het korps van Rozenburg zelf.

Die HA moet dan maar daar blijven, of gewoon niet-prio terugrijden naar de kazerne. Die heeft op een REA niets te zoeken.