Je moet je niet baseren op P2000 berichten. Als de (Amsterdamse) voertuigen al rijden om wat voor reden dan ook, dan gaat het via C2000 en zal hij lang niet altijd op P2000 verschijnen. In principe gaat de brandweer altijd mee, zelfs als er al een ambu TP is en de melding 'reanimatie' pas in tweede instantie komt.
Dat klopt (blijkbaar) niet helemaal. Ik had kort geleden een zogenoemde, tweede instantie reanimatie, de meldkamer gaf aan dat de brandweer en ggd onderweg waren. Er bleek al 1 ambu ter plaatse die aangaven dat ze eerst waren gereden voor een onwelle met suikerziekte, maar dat het bleek een reanimatie te zijn. Ik en mijn collega zijn mee gaan reanimeren samen met de ter plaatse gekomen 2 de ambu, we hebben echter geen brandweer gezien......... Gelukkig was er een 2de auto van ons ter plaatse die de familie kon opvangen. Later hebben we overleg gehad met onze meldkamer en die heeft even gebeld met de meldkamer brandweer en ggd, die gaven aan dat als de ggd al ter plaatse is en er dan pas de melding reanimatie word gegeven, dat dan de brandweer niet gaat rijden, omdat ze nooit als eerste ter plaatse kunnen zijn.....
(dit speelde zich af in het gebiedje Amsterdam Amstelland) Ben benieuwd naar een reactie van de rode kant in deze zaak?
(ps, SO is na +- 15 min reanimeren met hartslag richting ziekenhuis gegaan, dus het is goed gekomen.)