Hoeveelheid aan hulpverleningsvoertuigen voor een reanimatie?

Auteur Topic: Hoeveelheid aan hulpverleningsvoertuigen voor een reanimatie?  (gelezen 54553 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #180 Gepost op: 13 december 2011, 01:17:23
Gewoon alles sturen: politie, brandweer en ambulance. Ben je ter plaatse niet nodig, dan ben je gewoon weer ter beschikking en ga je weg bij het incident. Ik denk dat we de afgelopen jaren veel vooruitgang hebben geboekt is sommige regio's. Als ik alleen al naar Amsterdam e.o. kijk hoe vaak politie en brandweer sneller zijn als de ambulancedienst. Hier in de stad is ook afgesproken dat de brandweer het masseren overneemt van de politie, als deze al aanwezig waren. In sommige gevallen gaat de brandweer ook mee in de ambulance naar het ziekenhuis.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #181 Gepost op: 14 december 2011, 13:50:44
Zijn de bewoners in Amsterdam eigenlijk maar "verwend" met zoveel politie en brw om hun heen.

Ongeacht het tijdstip rijdt er op een reanimatie altijd minimaal 1x politie NH-vtg, 1x TS en 1x Ambu
Wij komen altijd met 2 busjes, en de handjes van de brandweer/politie worden gewaardeerd, zolang de organisatie eromheen goed staat:
Dit is ongeveer het ideale plaatje:

1 (brandweer)man met handjes op het lichaam, voor intubatie 30x masseren laatste 10 hardop tellen, pleeg beademd, na intuberen 10x hardop tellen en doormasseren, niet stoppen voor beademing,
1 erachter die het volgende blok doet, en
de BV met de stopwatch om de 2 min aan te geven
De rest graag buiten de kamer ivm werkplekmanagement, hoe men onderling wisselt verschilt..

Meer noodzakelijke dingen: een brancard naar binnen (op verzoek als het hele kleine ruimte is) en organiseren dat we met brancard naar buiten kunnen. Sleutel van de auto is bij de 1e chauffeur, als de ambu eerst is zit de auto meestal op slot (het blijft amsterdam)

politie: als masseren niet nodig is omdat de brandweer het over heeft genomen: graag personalia proberen te achterhalen, en iemand die een ziektegeschiedenis kan reproduceren voor de 1e ambupleeg proberen op te snorren..

Geloof dat ik zo alles wel genoemd heb, hou me aanbevolen voor aanvullingen ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #182 Gepost op: 14 december 2011, 15:13:29
Geloof dat ik zo alles wel genoemd heb, hou me aanbevolen voor aanvullingen ;)

Ik heb ook geen aanvullingen. Zo gebeurd het (nagenoeg) altijd.

Dat 2de busje was in vergeten. e050


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #183 Gepost op: 2 augustus 2012, 12:55:20
Brandweer assisteert ambulancedienst met het afhijssen van een patiënt in Rozenburg Zh.

Zoals geen andere regio het kan, een schuimbak naar een afhijssing

En we hebben weer een ''mooi'' voorbeeld vanuit het Rotterdamse. Twee tankautospuiten en een schuimblusvoertuig (!) naar een eenvoudige afhijzing  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #184 Gepost op: 2 augustus 2012, 13:20:35
En we hebben weer een ''mooi'' voorbeeld vanuit het Rotterdamse. Twee tankautospuiten en een schuimblusvoertuig (!) naar een eenvoudige afhijzing  :-X

Rotterdamse?? Niks Rotterdams aan. Rozenburg valt onder de GB. Bij een melding in het dorp Rozenburg zelf wordt de vrijwillige eenheid Rozenburg en de CE 54-1 gealarmeerd. Het haakarmvoertuig staat gekoppeld aan de CE (springbemanning) Vandaar dat er waarschijnlijk wordt meegereden.
Maar die discussie is volgens mij al geweest op het forum.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #185 Gepost op: 2 augustus 2012, 13:35:22
Rotterdamse?? Niks Rotterdams aan. Rozenburg valt onder de GB. Bij een melding in het dorp Rozenburg zelf wordt de vrijwillige eenheid Rozenburg en de CE 54-1 gealarmeerd. Het haakarmvoertuig staat gekoppeld aan de CE (springbemanning) Vandaar dat er waarschijnlijk wordt meegereden.
Maar die discussie is volgens mij al geweest op het forum.
Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #186 Gepost op: 2 augustus 2012, 13:43:21
Rozenburg valt onder de GB.

Wat is valt onder de GB ? Ken die afkorting niet namelijk.
Rozenburg valt gewoon onder Rotterdam en wat Vroemvroem al zegt het is Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
Reactie #187 Gepost op: 2 augustus 2012, 14:04:08
Wat is valt onder de GB ? Ken die afkorting niet namelijk.
Rozenburg valt gewoon onder Rotterdam en wat Vroemvroem al zegt het is Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond.
dat is niet waar,
GB is gezamelijke brandweer, dit is speciaal ontworpen voor de botlek. VRR en GB zijn verschillede partijen.
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #188 Gepost op: 2 augustus 2012, 14:06:47
dat is niet waar,
GB is gezamelijke brandweer, dit is speciaal ontworpen voor de botlek. VRR en GB zijn verschillede partijen.
Het blijft vallen onder de verantwoordelijkheid van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond ;)


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #189 Gepost op: 2 augustus 2012, 14:10:26
Wat is valt onder de GB ? Ken die afkorting niet namelijk.
Rozenburg valt gewoon onder Rotterdam en wat Vroemvroem al zegt het is Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond.

GB staat voor gezamenlijke brandweer. Is een publiek-privaat samenwerkingsverband tussen de bedrijven in het Europoort-Botlek en Maasvlakte en de veiligheidsregio. De vrijwilligers en beroeps zijn ook in dienst van de GB 9als ik mij niet vergis). Een aantal woonkernen zijn ook aangewezen als verzorgingsgebied van de GB. Namelijk Pernis, Hoogvliet en Rozenburg. Operationele aansturing gebeurt gewoon door de MKB van Rotterdam-Rijnmond.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.