Hoeveelheid aan hulpverleningsvoertuigen voor een reanimatie?

Auteur Topic: Hoeveelheid aan hulpverleningsvoertuigen voor een reanimatie?  (gelezen 53373 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #110 Gepost op: 9 februari 2011, 12:24:45


Ikzelf heb zoiets, beetje 10 wagen teveel alarmeren dan 1 te weinig..

Wel tien wagens teveel die meteen verhoogd risico op ongevallen zich door het verkeer moeten begeven.....
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


kenz[]r

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
    • youtube pagina
Reactie #111 Gepost op: 9 februari 2011, 20:45:53
is hellevoetsluis de enigste gemeente waar naast politie ambulance en brandweer ook de reddingsbrigade wordt gealarmeerd
livep2000
08:50:48   07-02-11[ROT] PRIO 1 TS621 OD601 TWEELINGEN 9 HELLEVOETSLUIS [HV] HULPVERLENING ASSISTENTIE AMBU AED VAK: 5300044
1400999Monitorcode Brandweer Rotterdam Rijnmond
1400618Coordinator Hellevoetsluis
1400621Korpsalarm Hellevoetsluis
1400600Officier van Dienst-601 Voorne / Putten
1400009Alarmgroep Reddingsbrigade Hellevoetsluis


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #112 Gepost op: 14 februari 2011, 21:03:58
Vanaf 1 Maart wordt de OD in Rotterdam-Rijnmond niet meer gealarmeerd voor een AED-inzet. Met uitzondering van de Zuid-Hollandse eilanden. Daar blijft de OD op de alarmrol staan.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #113 Gepost op: 20 februari 2011, 23:30:33
is hellevoetsluis de enigste gemeente waar naast politie ambulance en brandweer ook de reddingsbrigade wordt gealarmeerd

Ik meen te weten dat in Kennemerland ook diverse reddingsbrigades als First Responder worden ingezet, voor incidenten op en nabij het strand / duingebied. (of was dat NHN?)

In ieder geval is Hellevoet niet de enige ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #114 Gepost op: 21 februari 2011, 00:19:57
Op zich een heel goede ontwikkeling, al die extra mensen en voertuigen, waardoor het maximale wordt geprobeerd en veel levens worden gered.
Ikzelf maak mij zorgen om de keerzijde.

Sinds een paar jaar is bij mij de diagnose 'dying' vastgesteld.
Men gaf mij in 2008 nog zo'n 12 maanden te gaan, maar gelukig ben ik er nog steeds.
Het gaat momenteel uitstekend met me, maar er is geen remedie meer voor mijn ziekte en het eind zal waarschijnlijk zwaar gaan worden.
Ik heb daarom, samen met mijn gezin, het besluit genomen dat ik, als mij iets overkomt, in géén geval gereanimeerd wil worden.
Al mijn behandelaars weten hier van.
Vanzelfsprekend heb ik altijd een codicil bij mij, waarop mijn wensen duidelijk vermeld staan.

Ik ben bang dat door de enorme toename van mensen die opgeleid zijn om een AED te bedienen en AED's op hulpverleningsvoertuigen en op allerlei openbare plaatsen, de kans steeds groter wordt dat ik, ondanks alles, tóch gereanimeerd zal gaan worden (als het ooit zal voorkomen).
Immers, het is een kwestie van snel handelen en er is dus eigenlijk geen tijd om eerst een codicil te gaan zoeken.
Sommigen hebben mij gekscherend gezegd dat ik dan maar met grote letters "niet reanimeren" op mijn borst moet laten tatoeëren.
Maar zonder gekheid, hoe staan jullie hier in, hoe zouden jullie hier mee om gaan??
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #115 Gepost op: 21 februari 2011, 01:06:37
Heftig verhaal Hans. Knap dat je daar zo open over kunt spreken.

Ik denk dat je dit ook wel een interessante discussie zult vinden. Volgens mij gaat dat over het punt dat jij aanhaalt: "Erkenning van de niet-reanimerenpenning"

Voor jou en je familie hoop ik in ieder geval dat ze niet met die situatie geconfronteerd zullen worden.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
Reactie #116 Gepost op: 12 april 2011, 18:07:23
ik weet dat er in Neder-betuwe bij reanimatie:

1x brandweer (PM met 4 man)
2x Ambulance

veders weet ik het niet in GLD-Z


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #117 Gepost op: 16 april 2011, 13:12:33
Ik meen te weten dat in Kennemerland ook diverse reddingsbrigades als First Responder worden ingezet, voor incidenten op en nabij het strand / duingebied.

Klopt, in Kennemerland wordt in de zomerperiode veelal naast ambulancedienst ook de reddingsbrigade opgepiept bij medische noodsituatie's. Toevallig laatst, bij een val van hoogte, voor het eerst (dit seizoen) de reddingsbrigade weer gezien! Werkt erg prettig moet ik zeggen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #118 Gepost op: 16 april 2011, 13:56:16
In onze regio niet anders O0


pavdhu

  • Gast
Reactie #119 Gepost op: 30 april 2011, 18:38:06
Hier worden er gewoon 2 ambulance's en 1 tas opgeroepen ( soms traumaheli )