Hoeveelheid aan hulpverleningsvoertuigen voor een reanimatie?

Auteur Topic: Hoeveelheid aan hulpverleningsvoertuigen voor een reanimatie?  (gelezen 54517 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


alex97

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
Reactie #121 Gepost op: 30 april 2011, 18:56:25
In Hollands Midden wordt (naar mijn weten) gewoon 2x ambulance gestuurd en een x aantal politie eenheden gealarmeerd. In sommige gebieden, waar de ambulances wat langer moet rijden, wordt een First Responder gealarmeerd. In ieder geval wordt hier niet de brandweer gealarmeerd voor een reanimatie (tenzij het dus een First Responder inzet is..) MMT wordt wel eens gealarmeerd, dat is meestal al op voorhand bij een kinderreanimatie.


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #122 Gepost op: 6 mei 2011, 16:50:56
In het kader van deze alarmering:
p2kflex
10:45:48 09-02-11GROUP-1HV 1 REANIMATIE A10 L - RINGWEG-ZUID 19,3 ASD [ ASP ASD ASW ]
0100369BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Dirk (Lichtkrant)
0100869BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Pieter (Lichtkrant)
0101219BRW Amsterdam-Amstelland - Kazerne Willem (Lichtkrant)


Wat is de reden om drie! voertuigen (3x tas) te alarmeren voor een reanimatie. Heeft dat alleen te maken met de aanrijroutes?  Ik kan me anders niet voorstellen wat je met 18 man brandweerpersoneel ter plaatse moet...

wellicht een reanimatie na een ongeval (al dan niet met beknelling)
ik weet het...speculaas... :-\


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #123 Gepost op: 17 mei 2011, 21:36:55
Zijn wij dan de enigste die alleen maar 2 ambu's hebben bij een reanimantie?
Nu 2x ingezet bij reanimatie. Geen brandweer of politie gezien.
1ste inzet 4 pax ambu, 2 pax aed alert.
2de inzet 4 pax ambu, 3 pax aed alert.

Diegene die niet reanimeerde praatte met de familie. Hun betrokken houden bij wat er gebeurt. Ambu personeel was bezig met infusen, intuberen, brancard pakken en monitor aansluiten.
Ik kreeg niet de indruk dat ze het vervelend vonden dat wij de familie bezighielden.
Het was ook een goede samenwerking tussen ambu en aed alert.


@ Hans, misschien inderdaad helemaal geen gek idee om dat op een een of andere manier kenbaar te maken middels een tattoo.
Het is net wat je zegt, ik ga niet eerst vragen aan iedereen of iemand een codicil of een ketting heeft.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #124 Gepost op: 18 mei 2011, 10:11:46
Welke veiligheidsregio zit je?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #125 Gepost op: 18 mei 2011, 10:30:48
ik weet dat er in Neder-betuwe bij reanimatie:

1x brandweer (PM met 4 man)
2x Ambulance

veders weet ik het niet in GLD-Z

Hier in Lingewaal (Asperen) rijdt er ook een AED team van de brandweer mee naar een reanimatie. Daarnaast 2 ambu's en heel soms politie.

Bij ons in de regio ZHZ is het zelfs zeldzaam al rijdt de brandweer mee.

Gr, Jorrit

Dit gaat veranderen. Heb van de week vernomen van de Brandweer Zwijndrecht dat zij op dit moment cursussen volgen om mee te rijden bij reanimatie's.


(EHBO)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Reactie #126 Gepost op: 18 mei 2011, 15:12:36
Dit gaat veranderen. Heb van de week vernomen van de Brandweer Zwijndrecht dat zij op dit moment cursussen volgen om mee te rijden bij reanimatie's.

Komt dit door de lange aanrijtijden?? Kan ik me haast niet voorstellen, want ik 90 van de 100 gevallen is de politie of ambulance op tijd.
Met vriendelijke groet,  Jorrit  


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #127 Gepost op: 18 mei 2011, 15:34:53
Komt dit door de lange aanrijtijden?? Kan ik me haast niet voorstellen, want ik 90 van de 100 gevallen is de politie of ambulance op tijd.

Klopt, volgens mij zijn ze daar inderdaad bijna altijd op tijd. Ik weet niet precies wat de reden is, maar tijdens de schietpartij afgelopen Maandag sprak ik met een vrijwilliger die vertelde dat ze bezig zijn met de cursus. Misschien wat extra handjes?  ;)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #128 Gepost op: 18 mei 2011, 22:20:30
Zijn wij dan de enigste die alleen maar 2 ambu's hebben bij een reanimantie?
Nu 2x ingezet bij reanimatie. Geen brandweer of politie gezien.
1ste inzet 4 pax ambu, 2 pax aed alert.
2de inzet 4 pax ambu, 3 pax aed alert.

Diegene die niet reanimeerde praatte met de familie. Hun betrokken houden bij wat er gebeurt. Ambu personeel was bezig met infusen, intuberen, brancard pakken en monitor aansluiten.
Ik kreeg niet de indruk dat ze het vervelend vonden dat wij de familie bezighielden.
Het was ook een goede samenwerking tussen ambu en aed alert.


@ Hans, misschien inderdaad helemaal geen gek idee om dat op een een of andere manier kenbaar te maken middels een tattoo.
Het is net wat je zegt, ik ga niet eerst vragen aan iedereen of iemand een codicil of een ketting heeft.
Midden en West Brabant en Brabant-Noord rijdt toch minimaal 1 Politie auto mee, heel vaak 2 zelf's.

Weet wel dat er in Brabant-Noord op het moment gesprekken over zijn of het nut heeft om de brandweer extra opleiding te geven voor het reanimatie gebeuren.


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #129 Gepost op: 19 mei 2011, 01:00:36
@ DiNozzo, Brabant Noord.
@ Bernt, Het zal best, ik heb in ieder geval bij de reanimatiemeldingen waar ik aanwezig was geen politie of brandweer gezien.