Hoeveelheid aan hulpverleningsvoertuigen voor een reanimatie?

Auteur Topic: Hoeveelheid aan hulpverleningsvoertuigen voor een reanimatie?  (gelezen 54531 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #130 Gepost op: 20 mei 2011, 17:52:26
Ja dan is er mogelijk geen wagen in de buurt of beschikbaar.
De wagens hebben ook allemaal AED aanboord.

Brandweer in de regio MWB en BN rijden niet met reanimatie's


(EHBO)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 278
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Reactie #131 Gepost op: 20 mei 2011, 18:12:10
Klopt, volgens mij zijn ze daar inderdaad bijna altijd op tijd. Ik weet niet precies wat de reden is, maar tijdens de schietpartij afgelopen Maandag sprak ik met een vrijwilliger die vertelde dat ze bezig zijn met de cursus. Misschien wat extra handjes?  ;)

Ik begreep dat ze altijd cursussen volgen voor eventuele reanimatie's, maar het hoeft geen reden te zijn dat ze mee gaan rijden op reanimatie meldingen. Als ze mee gaan rijden zal dit regionaal worden, maar bij ons in de buurt weten ze er niets van.
Met vriendelijke groet,  Jorrit  


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #132 Gepost op: 25 mei 2011, 13:48:00
Bij ons in de regio ZHZ is het zelfs zeldzaam al rijdt de brandweer mee.

Ik had het ook nog nooit gezien, maar vandaag mag de TS529 naar een AED inzet.

p2kflex
13:33:46 25-05-11GROUP-1Prio 1 TS529 AED INZET ASSISTENTIE AMBULANCE ZUIDZIJDE 136 a GOUDRIAAN
1403742BRW Graafstroom (Staflid van Dienst)
1403751BRW De Waard (Goudriaan - Ottoland) (Blusploeg)


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #134 Gepost op: 9 december 2011, 22:58:19
Wat een onzin om met die 2e TS ter plaatse te komen.

En een politiewagen met dubbele knippers op de toeter hangend, en de familie (?) in een (of zefs twee?) auto's met een rotgang achter het spoedtransport aan.... valt wel meer op in dat filmpje...


TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #135 Gepost op: 9 december 2011, 23:06:37
Wat een onzin om met die 2e TS ter plaatse te komen.

Die 2e TS is de uitruk wagen van rozenburg zelf. Die CE en die KR met een HV-bak erop zijn een beroepsploeg van de industrie. Deze kazernes rijden tussen 06:00 en 18:00 altijd samen naar meldingen omdat er een kans is dat het vrijwillige Rozenburg geen volledige bezetting kan hebben. Rozenburg had eigenlijk daar als eerste moeten zijn maar omdat de andere 2 wagens toevallig in het dorp waren voor boodschappen ofzo, waren deze zeer snel ter plaatste. Overigens rijden die eerste 2 brandweer wagens ook altijd samen naar meldingen, dat heeft met het aantal mensen op die kazerne te maken.

Dus het kan zomaar voorkomen dat, wat er elke Oud&Nieuw wel gebeurd, er opeens 3 brandweerwagens bij een PRIO 3 containerbrand staan


TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #136 Gepost op: 9 december 2011, 23:08:45
En een politiewagen met dubbele knippers op de toeter hangend, en de familie (?) in een (of zefs twee?) auto's met een rotgang achter het spoedtransport aan.... valt wel meer op in dat filmpje...

Als familie zijnde is dat wel een klein beetje te begrijpen, je wilt toch bij het slachtoffer blijven in principe. Er zat trouwens ook nog familie in die laatste ambu, dus dan komt er wel erg veel familie mee opeens.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #137 Gepost op: 9 december 2011, 23:11:47
Als familie zijnde is dat wel een klein beetje te begrijpen, je wilt toch bij het slachtoffer blijven in principe. Er zat trouwens ook nog familie in die laatste ambu, dus dan komt er wel erg veel familie mee opeens.

Ik begrijp dat je vlot naar het ziekenhuis wilt, maar achter de ambu aanrijden met je eigen auto is gewoon not done. Levensgevaarlijk...

Voor wat betreft de politie, ze zitten beide solo in het voertuig, had de tweede auto misschien een defecte OGS installatie? Het ziet er anders wel erg knullig uit.......
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #138 Gepost op: 9 december 2011, 23:16:13
Die 2e TS is de uitruk wagen van rozenburg zelf. Die CE en die KR met een HV-bak erop zijn een beroepsploeg van de industrie. Deze kazernes rijden tussen 06:00 en 18:00 altijd samen naar meldingen omdat er een kans is dat het vrijwillige Rozenburg geen volledige bezetting kan hebben. Rozenburg had eigenlijk daar als eerste moeten zijn maar omdat de andere 2 wagens toevallig in het dorp waren voor boodschappen ofzo, waren deze zeer snel ter plaatste. Overigens rijden die eerste 2 brandweer wagens ook altijd samen naar meldingen, dat heeft met het aantal mensen op die kazerne te maken.

Dus het kan zomaar voorkomen dat, wat er elke Oud&Nieuw wel gebeurd, er opeens 3 brandweerwagens bij een PRIO 3 containerbrand staan

Die CE en KR 53-1 rijden inderdaad als HV-team. Ik snap dat er in de dagsituatie te weinig vrijwillig personeel is. Maar als er al een eenheid ter plaatse is blijf je naar mijn idee gewoon binnen. 12 man brandweerpersoneel voor een reanimatie is een beetje te..


TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report
Reactie #139 Gepost op: 9 december 2011, 23:17:49
Die CE en KR 53-1 rijden inderdaad als HV-team. Ik snap dat er in de dagsituatie te weinig vrijwillig personeel is. Maar als er al een eenheid ter plaatse is blijf je naar mijn idee gewoon binnen. 12 man brandweerpersoneel voor een reanimatie is een beetje te..

Ja, zou je zeggen. Ik vind het allemaal prima natuurlijk maar echt veel zin heeft het niet nee