Tsja, ik heb het in dit topic alreeds meerdere keren aangehaald, ik blijf het idioot vinden om met twee keer TAS (met volledige bemanning), diverse politievoertuigen én twee ambulance's uit te rukken naar een reanimatie.
Dat men zowiezo dubbel piept omdat de ander mogelijk geen auto vol krijgt is logisch, als je hoort dat ie toch vol is of dat de ander al ter plaatse is ga je gewoonweg niet rijden (en al helemaal niet prio1 met alle extra gevaren van dien). Ik begrijp het haakarmvoertuig prio1 achter de TAS aan ook niet, die kan ook gewoon prio 2 rijden
Daarnaast zet je een complete straat vol met hulpverleningsvoertuigen en maak je er een groot circus van, terwijl dat helemaal nergens voor nodig is.
Het met een prive-auto achter een ambulance aanrijden is ook gevaarlijk, de ambulancechauffeur moet de bestuurder achter hem extra in de gaten houden en het kan allerlei extra gevaren opleveren. Daarom geven wij altijd mee om op eigen tempo, dus rustig aan, naar het ziekenhuis te rijden of brengen wij de familie zelf (zonder OGS).