beroeps houding

Auteur Topic: beroeps houding  (gelezen 5343 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

wicher

• Gast
Gepost op: 7 maart 2004, 21:35:11
vorige week dinsdag ging ik er eens goed voor zitten, er kwam een documantaire over de brandweer van Amsterdam op. Na een paar minuten gekeken te hebben schrok ik mij een hoedje. :o Wat een arrogante groep spuitgasten liepen daar rond op de markt in Amsterdam. Ik geloofde mijn oren bijna niet, wat liepen die gasten te schreeuwen op die markt naar de kooplieden! Het tweede wat mij opviel :een brandmelding, van achteruit de brandweer wagen werd naar de chauffeur, door een persoon, gescreeeuwd hoe hij moest rijden :-\ echter andere mensen die ook achter in de auto zaten bemoeiden zich er ook mee. Ik zou als chauffeur stapelgek worden. Er zijn toch moderne navigatie systemen?
Het derde wat mij ergopviel was de spuitgasten kregen olie bollen aangeboden die ze ook aanpakten. Deze olie bollen smaakten de souitgasten blijkbaar niet, het raampje werd opengedraaid en de olie bollen werden zo uit een rijdende auto naar buiten gesmeten :-\
Enige vorm van beroepshouding kennen deze gasten blijkbaar niet, ik hoop dat andere korpsen niet met dit korps worden vergeleken. Ook hoop ik echt dat de burger in Nederland ook de ambulance wereld niet gaat vergelijken met deze populaire groep spuitgasten. Als korpsleiding zou ik mij dood schamen voor de populaire en arrogante houding van deze groep spuitgasten. ;D
Collega's dit is toch niet de beroepshouding die wij in de ambulance wereld voeren? ;)
Misschien moeten ze maar eens opnames bij ons maken zodat nederland kan zien hoe een goede en correcte beroepshouding wel kan. ;)

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #1 Gepost op: 8 maart 2004, 02:25:07
"Gelukkig " was het de brandweer die deze escapade ten tonele voerde in de ''documentaire' en niet de ambulance ;-)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Gerben

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 9 maart 2004, 17:15:07
't Zal wel komen omdat er een camera op ze gericht stond.. ::).Het is alleen wel jammer dat op deze manier het 'brallerige' stereotype beeld van brandweerman(vrouw?) weer eens wordt geaccentueerd.

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #3 Gepost op: 9 maart 2004, 19:06:12
zie ook rubriek "algemeen" hulpverlening op tv daar is al 13 pagina's over deze serie, kan het hier weer verder over normale zaken.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2004, 19:15:55
vorige week dinsdag ging ik er eens goed voor zitten, er kwam een documantaire over de brandweer van Amsterdam op. Na een paar minuten gekeken te hebben schrok ik mij een hoedje. :o Wat een arrogante groep spuitgasten liepen daar rond op de markt in Amsterdam. Ik geloofde mijn oren bijna niet, wat liepen die gasten te schreeuwen op die markt naar de kooplieden! Het tweede wat mij opviel :een brandmelding, van achteruit de brandweer wagen werd naar de chauffeur, door een persoon, gescreeeuwd hoe hij moest rijden :-\ echter andere mensen die ook achter in de auto zaten bemoeiden zich er ook mee. Ik zou als chauffeur stapelgek worden. Er zijn toch moderne navigatie systemen?
Het derde wat mij ergopviel was de spuitgasten kregen olie bollen aangeboden die ze ook aanpakten. Deze olie bollen smaakten de souitgasten blijkbaar niet, het raampje werd opengedraaid en de olie bollen werden zo uit een rijdende auto naar buiten gesmeten :-\
Enige vorm van beroepshouding kennen deze gasten blijkbaar niet, ik hoop dat andere korpsen niet met dit korps worden vergeleken. Ook hoop ik echt dat de burger in Nederland ook de ambulance wereld niet gaat vergelijken met deze populaire groep spuitgasten. Als korpsleiding zou ik mij dood schamen voor de populaire en arrogante houding van deze groep spuitgasten. ;D
Collega's dit is toch niet de beroepshouding die wij in de ambulance wereld voeren? ;)
Misschien moeten ze maar eens opnames bij ons maken zodat nederland kan zien hoe een goede en correcte beroepshouding wel kan. ;)

Wicher,kijk eerst eens naar je eigen houding tenopzichte van brandweermensen.Ik kan niet zeggen dat dat erg positief is,gelet op een aantal reacties van jou.Besef wel dat deze hulpverleningswereld eigenlijk heel klein is,en dat je elkaar een keer hard nodig zal hebben.

Robert

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2004, 19:24:44
Ook ambulancepersoneel heeft frequent een zeer verkeerde, zelfingenomen houdig. Werken in grootschalige situaties is hen veelal vreemd en aangestuurd worden door een ander wordt eigenlijk per definitie niet gepikt.
Jammer dat de splinter bij een ander altijd meer opvalt dan de balk in het eigen oog. ;)

bert

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2004, 19:42:14
Het is een verkeerde strategie om de eigen positie te willen verbeteren of er rooskleuriger te willen laten uitzien door de slechte kanten van anderen te laten zien. Dit is dus een tip voor iedereen, maak je eigen positie mooier door te laten zien wat je zelf goed doet en niet door te benadrukken wat een ander slecht doet.

P.S. Wicher
Citaat
Als korpsleiding zou ik mij dood schamen voor de populaire en arrogante houding van deze groep spuitgasten.
laat dit dan ook over aan de korpsleiding

[Zoals rick zegt, bestaan er al topics over het tv programma en dit onderwerp. Als we het hier verder kunnen hebben over beroepshouding laat ik de topic staan, maar laat er ons geen scheldpartij tussen brandweer en ambulance van maken ;)]

Ridder Pim

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2004, 19:58:06
Helemaal mee eens Bert,
We hebben elkaar hard genoeg nodig!

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2004, 20:05:59
prima bert
goed inzicht laten staan maar geen gescheld toestaan

Ambu.952

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2004, 22:16:49
Ik lees dit toch meer als "de mening van iemand anders, over iemand anders" en geloof het of niet maar dit is een vrij land.

Vindt wel dat het gezegt mag worden. Prima als het liever ergens anders moest zijn (hulpverlening op TV).

En ik zie dit niet als de eigen positie te willen verbeteren ten opzichte van de ander.

groeten,
Rolf