vorige week dinsdag ging ik er eens goed voor zitten, er kwam een documantaire over de brandweer van Amsterdam op. Na een paar minuten gekeken te hebben schrok ik mij een hoedje.
Wat een arrogante groep spuitgasten liepen daar rond op de markt in Amsterdam. Ik geloofde mijn oren bijna niet, wat liepen die gasten te schreeuwen op die markt naar de kooplieden! Het tweede wat mij opviel :een brandmelding, van achteruit de brandweer wagen werd naar de chauffeur, door een persoon, gescreeeuwd hoe hij moest rijden
echter andere mensen die ook achter in de auto zaten bemoeiden zich er ook mee. Ik zou als chauffeur stapelgek worden. Er zijn toch moderne navigatie systemen?
Het derde wat mij ergopviel was de spuitgasten kregen olie bollen aangeboden die ze ook aanpakten. Deze olie bollen smaakten de souitgasten blijkbaar niet, het raampje werd opengedraaid en de olie bollen werden zo uit een rijdende auto naar buiten gesmeten
Enige vorm van beroepshouding kennen deze gasten blijkbaar niet, ik hoop dat andere korpsen niet met dit korps worden vergeleken. Ook hoop ik echt dat de burger in Nederland ook de ambulance wereld niet gaat vergelijken met deze populaire groep spuitgasten. Als korpsleiding zou ik mij dood schamen voor de populaire en arrogante houding van deze groep spuitgasten.
Collega's dit is toch niet de beroepshouding die wij in de ambulance wereld voeren?
Misschien moeten ze maar eens opnames bij ons maken zodat nederland kan zien hoe een goede en correcte beroepshouding wel kan.