Joffry,
Het gaat in strictu sensu niet over de houding over het gedrag van de brandweermannen an sich. Het gaat over de manier waarop wij als ambulancepersoneel daarop reageren. De brandweer en ambulance hebben elkaar hard nodig. Misschien dat jullie dat iets minder zien omdat brandweer en ambulance strikt gescheiden zijn, maar bij ons zijn ze in vele gevallen 1 dienst en dan zie je pas hoeveel je samen beter kan doen (en als je een negativist bent, zie je ook hoe slecht de andere het toch doet). De relatie tussen brandweer en ambulance zal er niet beter op worden door elkaars slechte kanten te benadrukken. De brandweer dient dat niet te doen bij de ambulance en vice versa. Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Als er mensen zijn die van oordeel zijn dat elkaar afbreken en kleineren de ideale manier is om beter te gaan samenwerken, dan is dat hun goed recht.
De plaats van deze discussie maakt mij persoonlijk niet veel uit. Als het echt gaat over de tv-serie verwijs ik liever naar de geëigende topic. De beroepshouding lijkt me toch een heel relevant onderwerp te zijn. Vooral omdat je dan eens kan uitgaan van "hoe wij het wel moeten doen", en niet "hoe zij het verkeerd doen"
Zo kom ik op een ander punt, iets dat me persoonlijk wel wat ergert.
waarom moderatoren meteen als de kippen erbij zijn om een (waarde)oordeel te vellen over andermans mening
Persoonlijk denk ik niet dat de moderatoren er als de kippen bij zijn om, in hun functie van moderator, een waardeoordeel te vellen over leden. Vermits ik gemiddeld maar 1 keer per maand effectief iets moet zeggen als moderator denk ik dat dat ook moeilijk zou gaan, er als de kippen bijzijn. Wel wil ik benadrukken dat ik, en de andere moderators, recht hebben op een eigen mening. We zijn geen machientjes die moeten optreden als iemand iets verkeerd zegt of om oude topics te verwijderen. We zijn allemaal ook begonnen als gebruikers van het forum en zijn dat nog voor een groot deel. Het enige dat je mij kan verwijten is dat ik een stukje moderator bericht tussen mijn persoonlijke mening heb gegooid. Ik heb dat rechtgezet en vanaf nu zal je mijn moderatorberichten altijd
[zo] zien staan. Ik heb dat altijd vermeden omdat ik dat bedreigend vind en dat is niet mijn manier van werken.